Basisschool Zilverlinde in Roosendaal

Het team van Basisschool Zilverlinde in Roosendaal

Current section: team
Elisadonk 320
4707 Roosendaal

Zie hier hoe het team van Basisschool Zilverlinde is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Zilverlinde. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Zilverlinde bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Zilverlinde bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Zilverlinde zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.3%)
Man (18.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Zilverlinde. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (23.5%)
35-45 jaar (23.5%)
45-55 jaar (23.5%)
55-65 jaar (29.4%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Zilverlinde werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (40%)
Direct ondersteunend personeel (40%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (20%)
Onbekend (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Zilverlinde gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Vervangingsbeleid Basisschool Zilverlinde: Zekerheid voor uw kind

Bij Basisschool Zilverlinde zetten we ons in voor continuïteit in het onderwijs. We hebben een toegewijd team van vaste invalkrachten die direct inzetbaar zijn bij ziekte of andere afwezigheid. Daarnaast werken we met een flexibel intern rooster, waarbij collega's bereid zijn extra bij te springen en onderwijstaken te verdelen. Dit zorgt ervoor dat uw kind zo min mogelijk wordt gehinderd in het leerproces. In uitzonderlijke situaties waarin geen directe vervanging mogelijk is, verdelen we de leerlingen over andere groepen. Indien dit logistiek niet haalbaar is, en geen alternatieve opvang thuis mogelijk is, bieden wij op school opvang aan. Uw kind is bij ons altijd welkom en krijgt de aandacht die het verdient.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek de Deskundige Ondersteuning op Basisschool Zilverlinde

3

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist Basisschool Zilverlinde
Intern Begeleider Roosendaal
Taalspecialist Basisonderwijs

Toelichting van de school:

Op Basisschool Zilverlinde geloven we in een sterke basis voor taal en rekenen. We hanteren een schoolspecifiek rekenbeleidsplan en een Kwaliteitskaart Schoolafspraken, waarin onze extra ondersteuning naast de reguliere lessen gedetailleerd is beschreven. Voor zowel verbreding, verdieping als remediëring maken we effectief gebruik van Bareka (Rekenradar) en Rekensprint. Deze methodes helpen leerlingen met extra inoefening, automatiseren en memoriseren. Bovendien bieden we maandelijkse consulten met de orthopedagoog van het Samenwerkingsverband, zodat we altijd over de juiste expertise beschikken voor elke individuele leerbehoefte.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Positieve Groepsdynamiek

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider Roosendaal

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staan centraal. Jaarlijks vullen we de SEO LIB (Sociaal-Emotioneel Leerling in Beeld) vragenlijsten in en analyseren we de resultaten. Dit biedt ons waardevolle inzichten voor het opstarten van gerichte groeps- en individuele interventies. Om de groepsdynamiek te versterken, organiseren we regelmatig de Gouden en Zilveren weken en de Regenboogspellen. Indien nodig vragen we externe observaties en consulten aan via het Samenwerkingsverband. Alle leerkrachten zijn bovendien getraind met de Regenboogtraining, wat bijdraagt aan een veilige en ondersteunende leeromgeving.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Praktische Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist Basisschool Roosendaal
Intern Begeleider Roosendaal

Toelichting van de school:

Wij bieden proactieve ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak. De leerkrachten bespreken jaarlijks structureel de voortgang van groepen en individuele leerlingen met de intern begeleider. Tijdens deze gesprekken ontvangen leerkrachten waardevolle tips en adviezen om leerlingen optimaal te begeleiden. Wanneer er specifieke uitdagingen zijn, schakelen we deskundige hulp in via het Samenwerkingsverband, zodat elke leerling de juiste aanpak krijgt.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Gezonde Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider Roosendaal

Toelichting van de school:

De motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen volgen we nauwlettend. Jaarlijks screenen we alle kleuters op logopedie en dyslexie om vroegtijdige signalering mogelijk te maken. We adviseren ouders indien nodig om contact op te nemen met de jeugdarts, logopedist, fysiotherapeut of huisarts. Voor een optimale samenwerking onderhouden we contacten met diverse professionals, waaronder de jeugdarts en jeugdverpleegkundige, de orthopedagoog van het samenwerkingsverband, en gespecialiseerde logopedie- en fysiotherapiepraktijken.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Voorop

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider Roosendaal

Toelichting van de school:

Hoewel Basisschool Zilverlinde geen gediplomeerde medische specialisten in dienst heeft voor dit specifieke aandachtsgebied, waarborgen we de veiligheid en het welzijn van onze leerlingen. In nauw overleg met ouders kunnen bepaalde medische handelingen op school worden toegestaan. Dit alles wordt zorgvuldig vastgelegd in een officiële medicijnverklaring, zodat alle betrokkenen op de hoogte zijn en de procedures correct worden gevolgd.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Optimale Leerlingondersteuning op Basisschool Zilverlinde

Ontwikkeling van een Breed Ondersteuningsaanbod voor Uw Kind

Bij Basisschool Zilverlinde streven we ernaar om een zo uitgebreid mogelijk ondersteuningsaanbod te bieden aan al onze leerlingen. Dit doen we door de inzet van gekwalificeerde onderwijsassistenten die onze leerkrachten ondersteunen bij het creëren van een optimale leeromgeving. Uw kind kan rekenen op gerichte hulp. Daarnaast maken we gebruik van innovatieve en effectieve oefensoftware voor cruciale vakgebieden zoals rekenen, technisch lezen en spelling. Deze digitale tools stimuleren de ontwikkeling en bieden extra oefenmogelijkheden. Onze toegewijde leerkrachten beschikken over de nodige expertise om zowel leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben als meerbegaafde kinderen uitstekend te begeleiden. We zetten ons in voor de persoonlijke groei van elk kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Basisschool Zilverlinde

Wat zijn de ambitieuze doelen van Basisschool Zilverlinde in het schoolplan?

Onze stichting Pallas heeft een strategisch beleidsplan 2024-2028 opgesteld, waarin de overkoepelende doelstellingen voor de komende jaren helder zijn uiteengezet. Bekijk deze ambitieuze plannen via https://www.stichtingpallas.nl/belangrijke-documenten. Basisschool Zilverlinde vertaalt deze landelijke ambities naar concrete schoolspecifieke doelen voor het schooljaar 2025-2026, gericht op optimale ontwikkeling. Meer details over onze specifieke doelen voor het aankomende schooljaar worden in augustus 2025 toegevoegd, samen met het volledige schoolplan.

Hoe realiseert Basisschool Zilverlinde haar onderwijsdoelen?

De specifieke doelen voor het komende schooljaar zijn gedetailleerd beschreven in ons schoolplan 2025-2026. Dit plan bevat heldere activiteiten en meetbare resultaten om onze leerlingen optimaal te ondersteunen. Voordat het schoolplan definitief wordt, leggen we het voor aan het college, het bestuur en de medezeggenschapsraad (MR) voor goedkeuring. Gedurende het schooljaar monitoren we de voortgang nauwgezet tijdens diverse overleggen, zoals groepsplanbesprekingen, studiedagen en teamvergaderingen, om continu te kunnen bijsturen.

Downloaden

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen bij Basisschool Zilverlinde

Toelichting van de school

Bij Basisschool Zilverlinde staat antroposofie centraal in de begeleiding van uw kind. Ons doel is om kinderen te helpen ontdekken wie ze werkelijk zijn, met respect voor hun unieke ontwikkeling. Het vaste dagelijkse ritme, de seizoenen en de jaarfeesten bieden een stabiele en vertrouwde omgeving. Dit ritme, met zingen, spelen, eten en rusten, creëert herkenning en vertrouwen. Kinderen krijgen hierdoor de kans zich veilig te voelen en zichzelf te zijn, wat essentieel is voor een evenwichtige ontwikkeling. We bieden peuters een sterke basis, zodat ze vol zelfvertrouwen de wereld tegemoet treden. Onze buitenschoolse opvang (BSO) biedt kinderen een fijne plek om na schooltijd tot rust te komen. Na een drukke schooldag kunnen ze hier ontspannen en opladen. Ze worden altijd hartelijk ontvangen met een warm kopje thee.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Zilverlinde extra programma's voor peuters en jonge kinderen?

Basisschool Zilverlinde richt zich op een integrale aanpak voor jonge kinderen binnen een warme en antroposofische omgeving, waarbij de nadruk ligt op het creëren van een vertrouwde dagstructuur en seizoensgebonden activiteiten.

Met welke externe organisaties werkt Basisschool Zilverlinde samen voor het jonge kind?

Basisschool Zilverlinde werkt samen met Kinderopvang Istia om een doorlopende ontwikkeling en optimale opvang voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en een consistente pedagogische benadering.

Basisschool Zilverlinde werkt samen met Kinderopvang Istia om een doorlopende ontwikkeling en optimale opvang voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en een consistente pedagogische benadering.

Team | Basisschool Zilverlinde in Roosendaal | [2025] Schoolregister