Herman Broerenschool in Roermond

Het team van Herman Broerenschool in Roermond

Current section: team
Keulsebaan 508
6045 Roermond

Zie hier hoe het team van Herman Broerenschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Herman Broerenschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Herman Broerenschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Herman Broerenschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Herman Broerenschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 79.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.7%)
Man (11.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (79.5%)
Man (20.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Herman Broerenschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (4.7%)
25-35 jaar (17.2%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (26.6%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (1.6%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (5.3%)
25-35 jaar (20.4%)
35-45 jaar (26.1%)
45-55 jaar (24.4%)
55-65 jaar (21.6%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Herman Broerenschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (45.2%)
Direct ondersteunend personeel (46.8%)
Indirect ondersteunend personeel (4.8%)
Management (3.2%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Herman Broerenschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling

Gedetailleerde Uitleg van Onze Educatieve Aanpak

De Herman Broerenschool biedt gespecialiseerde educatie aan leerlingen met unieke onderwijs- en ondersteuningsbehoeften, zowel binnen als buiten de schoolmuren. Al onze leerlingen beschikken over een indicatie voor cluster 3 ZML, wat aangeeft dat zij specifieke zorg nodig hebben. Binnen deze brede groep erkennen we dat elke leerling individuele capaciteiten en behoeftes heeft. Daarom differentiëren wij onze ondersteuning op basis van het niveau van de verstandelijke beperking. We onderscheiden leerlingen met een hoog ZML niveau (lichte verstandelijke beperking, IQ 51-70), een midden ZML niveau (matig tot lichte verstandelijke beperking, IQ 35-50) en een laag ZML niveau (ernstige tot matige verstandelijke beperking, IQ <35). Daarnaast begeleiden we leerlingen met een meervoudige beperking (MG), wat een combinatie inhoudt van een verstandelijke én lichamelijke beperking, of een sterk beperkt gedragsrepertoire. Veel van onze leerlingen ervaren aanvullende problematiek die onze zorgvraag verdiept. Hierbij kan gedacht worden aan autisme spectrum stoornissen (ASS) in combinatie met een verstandelijke beperking, problemen met sensorische informatieverwerking (SI), spraak- en taalontwikkelingsstoornissen, problemen in de spelontwikkeling of gedragsproblematiek. Ons toegewijde team staat klaar om deze uitdagingen samen met u aan te gaan en een veilige, stimulerende leeromgeving te creëren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Team | Herman Broerenschool in Roermond | [2025] Schoolregister