
De resultaten van KC Snijders in Rijswijk
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van KC Snijders, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van KC Snijders
De schoolweging van Snijders is 28,56 , met een spreiding van 7,28 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Hoe goed past KC Snijders bij jullie?
Ontdek hoe goed KC Snijders bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
94,84% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, ruim boven de landelijke norm van 85%. Dit resultaat benadrukt de sterke basiskwaliteit, ondanks een klein verschil met het vergelijkingspercentage (96,45%).
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
52,58% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de door de inspectie gestelde signaleringswaarde van 50,1%. Hoewel dit lager ligt dan het vergelijkingspercentage (61,13%), toont het de effectiviteit van de differentiatie-aanpak voor hoogpresteerders.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van KC Snijders?
De school adviseert 40% van de leerlingen een havo/vwo- of vwo-opleiding (vergeleken met 29,54% regionaal). Tegelijkertijd is het percentage praktijkonderwijsadviezen (0%) lager dan het regionale gemiddelde (1,01%). Deze focus op theoretische leerwegen weerspiegelt de ambitieuze onderwijsvisie.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Snijders | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
We maken gebruik van het zogenaamde leerlingvolgsysteem (LVS) om kinderen te volgen in hun ontwikkeling. Registratie vindt plaats in het LVS. Wij gebruiken een toetskalender waarin staat aangegeven welke toetsen van het LVS (IEP-toetsen) op welk moment worden afgenomen. Deze landelijke toetsen staan los van methodes en van ons onderwijs. Ze zijn een goed meetinstrument voor de ontwikkeling van uw kind en ons onderwijs. De methodegebonden toetsen geven informatie over de wijze waarop de kinderen zich de leerstof eigen hebben gemaakt. De resultaten van observaties en toetsen worden besproken en kunnen aanleiding geven tot extra hulp of aanpassing van de leerstof voor een groep of individueel kind.
Zitten de oud-leerlingen van KC Snijders in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 7,55% van de leerlingen presteert onder advies (landelijk: 11,81%), terwijl 32,08% boven advies scoort. Dit bevestigt de zorgvuldige advisering en doorlopende begeleiding, zoals beschreven in het ondersteuningsprofiel.
Sociale ontwikkeling
Leren op een manier die bij je past; in eigen tempo en op eigen niveau Ieder kind vindt zijn manier om kennis op te doen. Kennisconstructie vindt plaats door nieuwe informatie te verbinden aan wat je al weet. Dit geldt niet alleen voor het opdoen van kennis van bijvoorbeeld taal en rekenen, maar ook voor het ontwikkelen van (sociale) vaardigheden zoals zelfredzaamheid en samenwerking. Een kind heeft zelf dus een actieve rol bij het eigen leerproces. In ons onderwijs is er ruimte voor inbreng van het kind. Gedurende de dag worden de lessen en activiteiten in verschillende groeperingsvormen (stamgroep, niveaugroep, individueel, kleine groepjes etc.) aangeboden. Kinderen worden door ons gestimuleerd om zelf te plannen en initiatief te nemen. Kinderen leren strategieën ontwikkelen, ook om zwakke punten te compenseren. Sommige activiteiten zijn verplicht, andere zijn optioneel. Er is ruimte voor instructie, voor onderzoek en voor ontdekken. Natuurlijk zorgen wij ervoor dat alle onderwerpen aan bod komen die nodig zijn om de kerndoelen en onze eigen doelen te behalen. Leren vanuit intrinsieke motivatie; uitbouwen waar je goed in bent, compenseren waar je geen talent voor hebt Onderzoek heeft aangetoond dat het leerrendement het hoogst is als kinderen zich betrokken voelen bij het onderwijs en de leeractiviteiten betekenis voor hen hebben. Samen met het kind gaan we op zoek naar de interesses en mogelijkheden. De talenten van een kind zijn uniek en duurzaam. De sterke kanten bieden de meeste ruimte voor groei; kinderen ontwikkelen zo zelfvertrouwen en zin in leren. Door veel keuzemogelijkheden te bieden is er ruimte voor eigen interesses van kinderen die daardoor op gemotiveerde wijze hun kennis en vaardigheden kunnen vergroten. Zelfvertrouwen en zin in leren maakt ook het werken aan en leren compenseren van zwakke punten makkelijker. We werken vanuit thema’s die aansluiten bij de belevingswereld van de kinderen. Lessen en activiteiten hebben zoveel mogelijk betekenis voor kinderen; we proberen echte situaties te creëren waarbij we de echte wereld instappen maar die ook naar binnen halen. Daarbij zoeken wij naar een goede mix tussen zinvolle en betekenisvolle activiteiten. Leren in een veilige en krachtige leeromgeving Om optimaal te kunnen ontplooien is een veilige en krachtige leeromgeving nodig. Een kind dient fysieke en emotionele veiligheid te ervaren en zich geborgen en gewaardeerd te voelen. Hieraan werken we samen met de kinderen. Regelmatig vindt in de stamgroep gerichte sociale vaardigheidstraining plaats. Daarbij is er gerichte aandacht voor de omgangsregels van de school. Het team heeft ook een training gevolgd om de sociale vaardigheden van kinderen nog meer te kunnen verweven in het onderwijs. Om het gevoel van veiligheid te waarborgen hebben kinderen een eigen stamgroep waar ze op vaste momenten van de dag mee samen komen. Iedere stamgroep heeft een eigen leerkracht en een eigen lokaal. Een krachtige leeromgeving is een omgeving: » waarin veel interacties mogelijk zijn; » waarin ruimte is voor het ontwikkelen van kennis en vaardigheden op een manier die past bij een kind; » die zo echt mogelijk is; » waarin een kind kan beschikken over de kennisrijkdom die in de huidige maatschappij aanwezig is; » waar leerkrachten erop gericht zijn om het leren te faciliteren en te begeleiden bij het leerproces van het kind. Leren van en met elkaar Leren vindt vooral plaats door interactie met anderen. Kinderen leren veel van en met elkaar. In de stamgroep is sprake van een leeftijdmix waarvan een grote kracht uitgaat. Door een leeftijdmix wordt de omgeving heterogeen en dus krachtiger; de oudere kinderen kunnen de jongere kinderen begeleiden en beschermen. Dit vergroot het gevoel van eigenwaarde en zelfvertrouwen. Het jongere kind kan zich optrekken aan het oudere kind en wordt geprikkeld om te leren. Gedurende de acht schooljaren zal een kind van rol veranderen doordat de groepssamenstelling deels verandert. Dit stelt het kind in staat om te ontdekken waar het zich prettig bij voelt, waar talenten liggen maar ook waar het misschien aan moet werken. LEES MINDER
Eigenaarschap
Samen leren
Welbevinden
Wat is de werkwijze van KC Snijders voor sociale ontwikkeling?
De visie op sociale opbrengsten is leidend voor de werkwijze van KC Snijders op het gebied van sociale ontwikkeling. Neem contact op met de school of bekijk de schoolgids voor meer informatie.
Welke registratievorm(en) gebruikt KC Snijders om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
KC Snijders gebruikt Bordfolio (digitaal portfolio) om de sociale opbrengsten van leerlingen in kaart te brengen.