
Schoolweging
De schoolweging van De Kring Rijen is 26,35 , met een spreiding van 5,66 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Kring Rijen | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 174.51 | 175.95 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Jenaplanschool De Kring biedt een veilige omgeving voor kinderen met wereldoriëntatie als hart van ons onderwijs.Op De Kring wordt gewerkt aan de totale ontwikkeling van het kind, in waar mogelijk 3-jarige stamgroepen waarbij de vier basisactiviteiten gesprek, spel, werk en viering in een ritmisch weekplan centraal staan. Wij gaan uit van de jenaplankernkwaliteiten met het kind als uitgangspunt tot zichzelf, de ander en de wereld om hem heen.Jenaplanessenties waarin kinderen moeten leren ondernemen, plannen, samenwerken, creëren, presenteren, reflecteren en verantwoorden zijn voor ons belangrijk. De Kring wil op deze wijze dat onze kinderen zelfverantwoordelijke mensen worden die een betere maatschappij bewerkstelligen. De invloed van maatschappelijke- en wetenschappelijke inzichten zorgen ervoor dat wij een lerende organisatie blijven. Op een jenaplanschool haalt elk kind het beste uit zichzelf, maar niet alleen voor zichzelf. Kinderen leren op een jenaplanschool samenwerken om later in de samenleving mee te kunnen bouwen aan een vreedzame democratische maatschappij. Samen bereik je meer dan alleen.Het geheel is dus meer dan de som der delen. Om dit te kunnen bereiken is nodig dat kinderen onder andere ook leren communiceren, ondernemen, plannen, creëren, reflecteren, presenteren, verantwoorden. Zo wordt samenwerken… oefenen in samenleven. (Peter van Dijk, voorzitter NJPV in: jenaplan, school waar je leert samenleven; Velthausz, Winters, 2014). In een ritmisch weekrooster waarin gesprek – spel – werk en vieren elkaar afwisselen, leren de kinderen zich bovenstaande jenaplanessenties eigen te maken. Ieder kind is hierin uniek en mag zich op eigen wijze ontwikkelen waarbij ruimte is voor eenieders talent. AANPAK Het eerste thema van het jaar “ IK-JIJ-WIJ ” aansturen.Stimuleren van groepsvorming in de klas ( KWINKWIJZE klas)Tussenevaluatie KWINK-methode (voor sociaal en emotioneel leren)Voorstelronde in de groepen (16 en 23 november)Ophangen van de kinderbrievenbus!Anti-pestdag organiseren schooljaar 2016-2017 LEES MINDER
groepsbrede aanpak/heterogeen
preventieve activiteiten
groepsvorming
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Het eerste thema van het jaar “ IK-JIJ-WIJ ” aansturen. Stimuleren van groepsvorming in de klas ( KWINKWIJZE klas)Tussenevaluatie KWINK-methode (voor sociaal en emotioneel leren)Voorstelronde in de groepen (16 en 23 november)Ophangen van de kinderbrievenbus!Anti-pestdag organiseren schooljaar 2016-2017 *groepsvorming *KWINK methodisch werken *preventieve acties *bereikbaarheid CSV
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kijk! Vensters PO