Openbare Basisschool Rhoon
Hovenier 2
3161 LG Rhoon

Schoolweging

Schoolweging
30.05
Spreiding
6.29

De schoolweging van Openbare Basisschool Rhoon is 30,05 , met een spreiding van 6,29 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Met 100% score overtreft de school niet alleen de landelijke norm (85%), maar ook 96.4% van vergelijkbare scholen. Dit benadrukt de consistente kwaliteit in basisvaardigheden, ondanks de diverse onderwijsbehoeften.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

91.3% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de inspectienorm van 48.6% en het regionale gemiddelde van 60.5%. Dit illustreert de effectiviteit van het maatwerkonderwijs, vooral gezien de complexe leerlingenpopulatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Sterke focus op hoog academisch niveau: 42.86% vwo-advies (vs. 18.61% regio) en 28.57% havo/vwo-advies (vs. 10.93% regio). Het aandeel praktijkgerichte adviezen (9.52% vmbo-k) blijft vergelijkbaar met omringende scholen, passend bij de spreiding in de populatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsOpenbare Basisschool RhoonGemeente AmsterdamNederland
LIB175.71175.23178.81

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Geen enkele leerling presteert onder advies (vs. 11.81% landelijk), terwijl 22.22% boven advies scoort. Dit wijst op een zorgvuldige advisering waarbij potentieel optimaal wordt benut, zoals omschreven in het onderwijsconcept.