
Schoolweging
De schoolweging van De Triolier Reuver is 30,45 , met een spreiding van 6,33 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Triolier Reuver | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 175.95 | 172.06 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Op onze school hanteren wij de Leerling in Beeld (LiB) toetsen als methode onafhankelijke toetsen. Wij toetsen in het midden en aan het eind van ieder leerjaar. De uitkomsten van de toetsen worden geanalyseerd en besproken met de IB'er en leerkracht en vervolgens in de teamvergadering. Aan de hand van de uitkomsten wordt het onderwijs-leerproces (waar nodig) bijgesteld.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Wij willen het sociaal-emotioneel functioneren met behulp van de gekozen methode "KIJK" en "Leerling in Beeld!" monitoren en d.m.v. gerichte interventies, bevorderen. Met behulp van deze methode brengen leerkrachten het sociaal-emotioneel functioneren van kinderen van groep 1 t/m groep 8 systematisch in kaart. Deze geven inzicht in de eventuele ondersteuningsvragen op het gebied van het sociaal-emotioneel functioneren en helpt de leerkracht om het gedrag van het kind beter te begrijpen. Indien nodig kunnen leerkracht en leerling aan de slag te gaan met de concrete handelingssuggesties die het systeem biedt, hierbij kan de stamgroepleider de eventuele sterke kanten van een kind benutten, want ook hierin geeft Leerling in Beeld inzicht. Zo wordt de sociaal-emotionele ontwikkeling bevorderd. LEES MINDER
betrokkenheid en welbevinden
sociaal initiatief en autonoom
inlevingsvermogen
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Met behulp van de methode ZIEN! willen wij een belangrijke rol vervullen binnen de 1-zorgroute in het kader van passend onderwijs. ZIEN! werkt systematisch en transparant, wanneer alle fasen van handelingsgericht werken cyclisch worden doorlopen. ZIEN! biedt zicht op zowel de sterke kanten van het sociaal-emotioneel functioneren van een kind als op de ondersteuningsbehoefte die er is, zodat er een goed hulpplan gemaakt kan worden.Door op deze manier de leerlingzorg in te richten, draagt het team bij aan handelingsgericht werken. Bovendien wordt in ZIEN! aangegeven wanneer externe hulp (diagnostiek en/of behandeling) nodig lijkt.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kijk! Zien