Basisschool Basisschool Meander in Reuver

De resultaten van Basisschool Meander in Reuver

Current section: resultaten
Sint Jozefweg 28
5953 Reuver

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool Meander, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool Meander bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Meander bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op Basisschool Meander

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. In groep acht meten we dit via de eindtoets of doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage dient als signaleringswaarde voor alle basisscholen, inclusief Basisschool Meander. Bij Basisschool Meander streven we ernaar om deze basisvaardigheden optimaal te ontwikkelen, zodat elke leerling een solide start maakt in het vervolgonderwijs. Onze docenten zetten zich dagelijks in om dit doel te bereiken.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Extra Uitdaging en Ontwikkeling op Basisschool Meander

Het streefniveau biedt een verdieping van de basisvaardigheden, met als doel dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit hogere niveau bereikt bij het verlaten van groep acht. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifieke doelstelling vast, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie. Dit percentage fungeert als de officiële signaleringswaarde voor het streefniveau van Basisschool Meander. Wij geloven in het stimuleren van potentieel en bieden extra uitdagingen aan om leerlingen te helpen excelleren. Onze resultaten tonen aan dat we goed op weg zijn om ook dit ambitieuze niveau te realiseren voor een groot deel van onze leerlingen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool Meander?

Bij Basisschool Meander in Reuver ontvangt elke leerling van groep 8 voor 1 maart een duidelijk en onderbouwd schooladvies. Dit advies is cruciaal voor de inschrijving op het voortgezet onderwijs en vormt de leidraad voor uw kind's verdere educatieve pad. Ons schooladvies is gebaseerd op een holistische benadering. We kijken verder dan alleen toetsresultaten uit ons leerlingvolgsysteem en de doorstroomtoets. Ook de sociaal-emotionele ontwikkeling, werkhouding en motivatie van uw kind spelen een belangrijke rol. Tijdens een persoonlijk gesprek met u en uw kind lichten we het definitieve advies en de onderbouwing toe. Wij geloven in een proactieve aanpak. Al vanaf groep 6 stimuleren we open communicatie over toekomstige schoolkeuzes en verwachtingen. Dit doen we door middel van gesprekken, waarbij prestaties en functioneren in de groep worden besproken. Aan het einde van groep 7 formuleren we een voorlopig advies, dat tijdens oudergesprekken wordt gedeeld. In groep 8 vindt een zorgvuldige leerlingbespreking plaats met het schoolteam. Hierin wordt, mede op basis van de doorstroomtoetsresultaten, het definitieve schooladvies bepaald. Dit advies kan enkel naar boven worden bijgesteld, met als doel uw kind de meest kansrijke route te bieden. Het definitieve advies wordt tijdig met u en uw kind besproken, zodat de aanmelding voor het voortgezet onderwijs soepel verloopt. Kies voor Basisschool Meander voor een schooladvies dat uw kind verder brengt.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkel Sterke Sociale Vaardigheden op Basisschool Meander

Op Basisschool Meander stimuleren we de sociale ontwikkeling van elk kind. Wij creëren een veilige omgeving waar respectvol gedrag en positieve interacties centraal staan. Door middel van onze unieke aanpak met 'GroepsGeluk' sessies, die twee tot drie keer per jaar plaatsvinden, maken we de groepsdynamiek zichtbaar. Met behulp van speciale materialen, zoals houten poppetjes en symbolen, krijgen zowel leerlingen als leerkrachten inzicht in de onderlinge relaties en processen binnen de klas. Dit stelt ons in staat om proactief een prettig pedagogisch klimaat te waarborgen en eventuele uitdagingen direct aan te pakken. Een gelukkige groep is de basis voor optimale persoonlijke groei en leerplezier.

Samenwerken en doelgericht leren

Een veilige en deskundige leeromgeving

Continue ontwikkeling en groei

Hoe bevordert Basisschool Meander de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Basisschool Meander legt een sterke nadruk op het aanleren en versterken van sociale vaardigheden. Dit doen we binnen een zorgvuldig opgebouwd pedagogisch klimaat, waarin wederzijds respect en constructieve interactie de norm zijn. We starten het schooljaar met de 'Gouden Weken', waarin groepsvorming en sociaal-emotionele ontwikkeling prioriteit krijgen. Ons gespecialiseerde team 'Pedagogisch Fundament' blijft op de hoogte van de nieuwste inzichten op het gebied van sociaal-emotionele ontwikkeling. Dit team stelt jaarlijks nieuwe doelen vast om ons pedagogisch handelen continu te verbeteren en waarborgen daarmee een optimale ontwikkeling voor al onze leerlingen.

Welke methoden en registraties gebruikt Meander voor sociale opbrengsten?

Om de sociale ontwikkeling en opbrengsten nauwkeurig in kaart te brengen, maakt Basisschool Meander gebruik van effectieve registratievormen en bewezen methodieken: Registratievormen: - mijnkleutergroep.nl - Leerling In Beeld vragenlijst SEO Methodieken voor sociaal-emotioneel leren: - SOEMO-kaarten - Gouden weken - Rots en Water - GroepsGeluk

  • mijnkleutergroep.nl
  • Leerling In Beeld vragenlijst SEO

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Basisschool Meander?

Basisschool Meander hanteert een breed scala aan methoden om het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen te ondersteunen en te bevorderen. Deze methoden zijn zorgvuldig geselecteerd om een veilige en stimulerende leeromgeving te garanderen. Onze toegepaste methoden omvatten: - SOEMO-kaarten - Gouden weken - Rots en Water - GroepsGeluk

  • SOEMO-kaarten
  • Gouden weken
  • Rots en Water
  • GroepsGeluk

Inspectierapport Basisschool Meander: Kwaliteit en Ontwikkeling

Basisschool Meander werkt continu aan de verbetering van onderwijskwaliteit, met een sterke focus op de basisvoorwaarden gesteld door de onderwijsinspectie. Ons toegewijde team ontwikkelt en bewaakt de kwaliteit door middel van gespecialiseerde expertisegroepen. Deze groepen zorgen voor een cyclische verbetering van de onderwijskwaliteit en de zorg voor onze leerlingen. Afgelopen schooljaar lag de nadruk op de effectieve uitvoering en borging van de leerlingenzorg en kwaliteitszorgprocessen. Samen met Bureau Wolters hebben we de analyse van onderwijsresultaten aangescherpt, het didactisch handelen versterkt en gewerkt met referentieniveaus, wat we komend schooljaar voortzetten. In lijn met onze kernwaarden stimuleren we eigenaarschap bij leerkrachten, onder meer via de expertiseteams. We optimaliseren de PDCA-cyclus om de impact van ons werk op leerlingen en professionals te meten. De professionele ontwikkeling van medewerkers is nauw afgestemd op de schoolontwikkeling, zodat elke stap bijdraagt aan de koers en het succes van Basisschool Meander.