
De resultaten van Kindcentrum 't Veer in Raamsdonksveer
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcentrum 't Veer, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Kindcentrum 't Veer bij jullie?
Ontdek hoe goed Kindcentrum 't Veer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Elke Leerling
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool moet beheersen. Dit niveau wordt getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert als landelijk richtpunt dat minimaal 85% van alle leerlingen dit basisniveau dient te halen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde, een universele norm voor alle Nederlandse basisscholen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitieus Leren voor Toekomstig Succes
Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en hogere academische doelen te bereiken. Ons kindcentrum streeft ernaar dat zoveel mogelijk leerlingen dit ambitieniveau aan het einde van groep acht realiseren. De specifieke streefwaarde voor ons kindcentrum wordt vastgesteld door de onderwijsinspectie, rekening houdend met onze unieke leerlingpopulatie. Dit percentage dient als maatstaf voor de prestaties ten opzichte van het vastgestelde streefniveau.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcentrum 't Veer?
Bij Kindcentrum 't Veer begeleiden we leerlingen zorgvuldig naar het voortgezet onderwijs. In groep 7 plannen we een oudergesprek om de mogelijke vervolgrichtingen, zoals VMBO, HAVO of VWO, te bespreken. Dit advies is gebaseerd op de resultaten van de 'Leerling in Beeld' toetsen en houdt rekening met de didactische ontwikkeling en werkhouding van uw kind. In groep 8 vindt een hernieuwd gesprek plaats in het najaar, waarbij we de voortgang evalueren en eventuele nuances in het VMBO-HAVO-VWO advies aanpassen op basis van de E7-toetsen. In januari presenteren we een definitief, uitgebreid schooladvies. Hierbij kijken we niet alleen naar de leerprestaties, maar ook naar de leerhouding en de sociaal-emotionele ontwikkeling. De landelijke doorstroomtoets in februari is een belangrijk moment. Indien de resultaten hoger uitvallen dan het eerder gegeven advies, gaan we hierover in gesprek met u en uw kind. Een aangepast advies is mogelijk na gezamenlijk overleg en akkoord. Tot slot zorgen we voor een soepele, warme overdracht naar de door u gekozen school voor voortgezet onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Kindcentrum 't Veer
Op Kindcentrum 't Veer staat de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind centraal. Wij geloven dat een positief sociaal klimaat essentieel is voor succesvol leren en opgroeien. Onze school creëert een veilige en stimulerende omgeving waarin kinderen leren omgaan met zichzelf, elkaar en de wereld om hen heen. We begeleiden onze leerlingen actief in hun ontwikkeling tot zelfstandige en verantwoordelijke individuen. Dit doen we door hen te leren hoe ze effectief kunnen communiceren, conflicten kunnen oplossen en respectvol met elkaar kunnen omgaan. Zo leggen we een sterke basis voor hun toekomstige persoonlijke en maatschappelijke participatie.
Respect hebben voor elkaar en de omgeving
Zorgzaamheid en effectieve samenwerking bevorderen
Stimuleren van actieve participatie en betrokkenheid
Hoe bevordert Kindcentrum 't Veer de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Bij Kindcentrum 't Veer volgen we de sociale vooruitgang van onze leerlingen nauwgezet via het leerlingvolgsysteem 'Leerling in Beeld' (LIB). Dit systeem helpt ons om zowel de groepsprocessen als de individuele groei van elk kind in kaart te brengen. Tijdens onze gezamenlijke groepsbesprekingen analyseren we deze gegevens en bespreken we passende interventies en ondersteuningsmogelijkheden. Indien nodig, en altijd in samenspraak met de ouders, zetten we extra middelen of expertise in om leerlingen die extra begeleiding nodig hebben, te ondersteunen. Elke leerkracht stelt aan het begin van het schooljaar samen met de klas duidelijke klassenregels op. We hanteren een positieve benadering, waarbij goed gedrag wordt aangemoedigd. Daarnaast hanteren we schoolbrede regels die zorgen voor een veilige en voorspelbare omgeving voor iedereen.
Welke registratiemethoden gebruikt onze school voor sociale opbrengsten?
Kindcentrum 't Veer maakt gebruik van specifieke registratiemethoden om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van onze leerlingen effectief te monitoren. We zorgen hiermee voor een systematische aanpak. Onze belangrijkste registratiemiddelen zijn: * Kijk! * Leerling in Beeld
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren passen wij toe?
Om de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen te stimuleren, maakt Kindcentrum 't Veer gebruik van bewezen effectieve methoden. Deze methoden zijn speciaal ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van belangrijke sociale en emotionele vaardigheden. De methoden die we inzetten zijn: * Kanjer trainingen * Kleurenmonsters
Onderwijsinspectie Resultaten Kindcentrum 't Veer: Kwaliteitsinzicht
De onderwijsinspectie heeft in juni 2019 een diepgaand onderzoek uitgevoerd bij Kindcentrum 't Veer. Dit vierjaarlijkse onderzoek richt zich op de algehele kwaliteit en de ontwikkeling binnen ons basisonderwijs. Op de kerngebieden 'kwaliteitszorg' en 'zicht op leerlingen en zorg' heeft onze school een positieve beoordeling ontvangen van de inspectie. Dit bevestigt de solide basis die wij bieden aan elke leerling. De inspectie heeft echter ook aandachtspunten geïdentificeerd waar wij actief aan werken. Hoewel leerkrachten de individuele leerbehoeften van leerlingen goed signaleren, is de cyclische aanpak voor het opvolgen hiervan nog niet optimaal. We zetten nu nog scherper in op doelgerichte begeleiding, met speciale aandacht voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben. Deze aanpak wordt nu verankerd in concrete plannen. Als reactie hierop hebben we ambitieuze en haalbare doelen gesteld die de landelijke normen overtreffen. De nieuwe handelingsgerichte cyclus is geïmplementeerd, en via onze blokplanning maken we transparant hoe we leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften en talenten verrijken met aangepast lesmateriaal. Daarnaast is er ingezet op het versterken van de teamdynamiek en samenwerking. Met een nieuwe directeur, intern begeleider en teamleider bevorderen we professionele groei binnen de clusters. Door gerichte teambuilding en de inzet van een co-teacher voor begrijpend lezen en rekenen, leren we continu van en met elkaar om ons onderwijs continu te verbeteren, conform ons school- en jaarplan.