Basisschool Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef in Putten

Het team van Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef in Putten

Current section: team
Leembruggerweg 1
3882 Putten

Zie hier hoe het team van Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef bij jullie?

Ontdek hoe goed Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 50% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 86% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (50%)
Man (50%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (86%)
Man (14%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (21.2%)
55-65 jaar (19.3%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (100%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Invulling van Personeelsvervanging op Basisschool Hoef

Op Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Daarom hebben we een zorgvuldig proces ingericht voor het regelen van personeelsvervanging. Ons doel is om uw kind altijd te verzekeren van kwalitatief hoogstaand onderwijs, zelfs bij afwezigheid van de vaste leerkracht. We werken met een betrouwbaar netwerk van onderwijsprofessionals die klaarstaan om de lessen over te nemen. Dit zorgt ervoor dat de leerontwikkeling van uw kind ongestoord doorgaat en dat de vertrouwde schoolomgeving behouden blijft.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef

0

Taalontwikkeling en Rekenen: Fundament voor Toekomstig Succes

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef stimuleren we de taal- en rekenvaardigheden van elk kind met veel aandacht en expertise. We geloven dat een sterke basis in deze kernvakken cruciaal is voor verdere academische ontwikkeling en zelfvertrouwen. Voor rekenen gebruiken we in de kleuterklassen (groep 1-2) een speelse, ontdekkende aanpak, vastgelegd in het LVS van het DIGIkeuzebord. Vanaf groep 3 implementeren we de methode Pluspunt 4, die focust op concrete materialen en visuele ondersteuning voor een solide begrip van getallen en basisbewerkingen. Schoolbreed maken we ook gebruik van 'Met sprongen vooruit'. Onze taalontwikkeling in groep 3 wordt verrijkt met 'Veilig Leren Lezen', een methode die de lees- en schrijfvaardigheid systematisch opbouwt met duidelijke leerdoelen. In de groepen 4 tot en met 8 zetten we 'Taalactief 4' in, een uitgebreide methode die alle aspecten van taal aan bod laat komen, van begrijpend lezen en schrijven tot mondelinge communicatie en woordenschat. Elk kind leert op zijn eigen tempo. Daarom bieden we gedifferentieerde instructie en extra begeleiding waar nodig, gebruikmakend van diverse methodes en digitale leermiddelen. Met behulp van observaties, toetsen zoals 'Leerling in beeld' (groep 3-8), AVI- en DMT-toetsen, en het observatiesysteem DIGI keuzebord voor kleuters, volgen we de voortgang nauwkeurig. De resultaten, geregistreerd in ParnasSys, worden door leerkrachten en de kwaliteitscoördinator geanalyseerd om ons onderwijsaanbod continu te optimaliseren en aan te passen aan individuele leerbehoeften. Voor groep 8 bieden we gerichte begeleiding voor doorstroomtoetsen en het schooladvies voor het voortgezet onderwijs, met als doel het behalen van 1S/2F niveau, met specifieke aandacht voor een OPP bij kinderen die extra ondersteuning nodig hebben vanaf groep 6.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Positieve Schoolomgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern begeleider

Toelichting van de school:

Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef zet sterk in op de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Wij gebruiken hiervoor de Kanjertraining, een effectieve methode die kinderen leert om respectvol en positief met zichzelf en hun omgeving om te gaan. De Kanjertraining bevordert sociale vaardigheden, zelfvertrouwen en een positieve houding. Kinderen leren communiceren, conflicten oplossen en samenwerken, geholpen door de herkenbare Kanjerrollen. De training versterkt de groepssfeer, voorkomt pesten en creëert een veilige leeromgeving waar iedereen zich gewaardeerd voelt en emoties op een gepaste manier kan uiten. Bij vragen over de ontwikkeling van een kind, staat de leerkracht klaar als eerste aanspreekpunt voor ouders. In samenwerking met ouders en de kwaliteitscoördinator stellen we een passend ondersteuningsplan op. Als extra ondersteuning niet volstaat, onderzoeken we de oorzaken en winnen we indien nodig extern advies in, altijd in overleg en met toestemming van de ouders. Soms adviseren we ook externe professionele hulp. Een ontwikkelingsperspectief (OPP) wordt opgesteld als een kind structureel een eigen programma nodig heeft voor specifieke vakken, waarbij duidelijke doelen worden vastgesteld en besproken met ouders.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Een Veilig en Stimulerend Leerklimaat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef creëren we een veilige en stimulerende omgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Sociale veiligheid is hierbij een kernwaarde, wat we monitoren via de jaarlijkse Kanvas-vragenlijst en tweemaal per jaar met een bredere tevredenheidspeiling onder leerlingen, ouders en leerkrachten. We hebben een duidelijke structuur voor gedrag en taakaanpak. Onze schoolleiding is verantwoordelijk voor het veiligheidsbeleid, de monitoring van de veiligheidsbeleving en de aanstelling van een coördinator sociale veiligheid. De Inspectie van het Onderwijs ziet toe op de naleving van de wettelijke voorschriften. Voor kinderen die meer uitdaging nodig hebben, bieden we verdiepende lesstof, projectwerk en externe mogelijkheden zoals de plusgroep van IQbus. Kinderen van groep 5-8 kunnen deelnemen aan de MHB klas van IQbus, terwijl voor groep 1-4 deze klas op onze eigen locatie wordt aangeboden. We stimuleren zo de cognitieve, sociaal-emotionele en creatieve vaardigheden van al onze leerlingen.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Bewegen is Leven

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider

Toelichting van de school:

Bij Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef erkennen we het belang van motorische en lichamelijke ontwikkeling voor de algehele groei van een kind. Bewegen is essentieel voor fysieke, cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling. In de onderbouw richten we ons op grove motoriek zoals rennen en springen, terwijl we in de bovenbouw de fijne motoriek verfijnen door middel van schrijven en knutselen. Naast reguliere gymlessen, stimuleren we beweging tijdens speeltijd en op sportdagen, zodat kinderen plezier ervaren en zelfvertrouwen opbouwen. Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op motorisch gebied, werken we samen met gespecialiseerde professionals. 'Bewegend leren' integreren we in de groepen 1-4 om leerdoelen op een actieve manier te oefenen en te verankeren.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider

Toelichting van de school:

De gezondheid en het welzijn van onze leerlingen staan centraal op Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef. We zorgen voor een veilige en hygiënische omgeving met duidelijke procedures voor medische zorg en persoonlijke verzorging. Ouders informeren ons schriftelijk over medicijngebruik of allergieën. Bij specifieke zorgvragen werken we nauw samen met ouders en, indien nodig, medische professionals om de juiste begeleiding te bieden. Medische handelingen worden uitsluitend uitgevoerd door getraind personeel, altijd met ouderlijke toestemming. Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben bij persoonlijke verzorging, zoals hulp bij aankleden of toiletbezoek, hanteren we een respectvolle aanpak die de privacy waarborgt en zelfstandigheid stimuleert. Bij medische noodgevallen volgen we strikte protocollen en nemen we direct contact op met ouders en eventuele hulpdiensten.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
4
Totaal specialisten
4
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal
IQ-bus op de dinsdag

Individuele Leerlingondersteuning op Maat: Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef

Ontdek ons Toekomstig Aanbod voor Extra Ondersteuning

Op Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef bieden we onze leerlingen de best mogelijke begeleiding. In de meeste gevallen kan de benodigde ondersteuning efficiënt binnen onze eigen schoolorganisatie worden verzorgd. De leerkracht is altijd het eerste aanspreekpunt en primair verantwoordelijk voor de ontwikkeling en het welzijn van elke leerling. Wanneer een leerkracht extra expertise nodig heeft, wordt er direct advies ingewonnen bij onze kwaliteitsmedewerker. Indien nodig, wordt er een diepgaander gesprek gevoerd over de leerling met de intern begeleider. Ook schakelen we, wanneer essentieel, specialisten buiten de school in. Denk hierbij aan experts op het gebied van hoogbegaafdheid, rekenen, dyslexie of gedrag, die onze aanpak versterken. Voor gespecialiseerde externe hulp werken we nauw samen met partners zoals Buurtzorg Jong en het Centrum Jeugd en Gezin. Ook maken we gebruik van ambulante begeleiders van scholen voor speciaal onderwijs en speciaal basisonderwijs. Een cruciaal uitgangspunt is dat elk ondersteuningsplan in volledige samenspraak met de ouders wordt opgesteld en uitgevoerd, zodat we samen de optimale leeromgeving creëren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: PCB Hoef

Wat zijn de belangrijkste doelen van ons schoolplan?

Bij Protestants Christelijk Basisonderwijs (PCB) Hoef hanteren we uitgangspunten die de basis vormen voor ons onderwijs. Leerkrachten zijn getraind om deze principes toe te passen in hun dagelijkse lessen. Burgerschapsvorming is geen losstaand vak, maar een integraal onderdeel van onze schoolcultuur. We creëren een veilige en vertrouwde omgeving waar leerlingen hun identiteit ontdekken, zichzelf kunnen zijn, empathie ontwikkelen en leren samenwerken. Methoden als de Kanjertraining, Blink en Eigenwijs Next versterken dit proces. Cultuur- en muziekuitjes verrijken het leerervaring. We stimuleren actief burgerschap, kritisch denken en zelfstandige redenering. Onze kerndoelstellingen omvatten: - Het bevorderen van zelfontdekking, zelfvertrouwen en respect voor verschillen (godsdienst, afkomst, geslacht). - Het vergroten van kennis over maatschappelijke thema's zoals burgerschap, duurzaamheid en digitalisering. - Het aanleren van democratische waarden, regels en wederzijds respect, beginnend in de klas en uitbreidend naar de bredere samenleving. Onze vier kernwaarden – veiligheid, vertrouwen, leren, verantwoordelijkheid en ambitie – sturen ons handelen. Actief burgerschap betekent voor ons deelname aan de gemeenschap en bijdragen aan de samenleving. We leggen de nadruk op gelijkwaardigheid, acceptatie en tolerantie, zodat iedereen zich thuis voelt en deelneemt aan onze diverse samenleving. In de praktijk integreren we burgerschap door: • Een veilige leeromgeving te bieden waarin kinderen verantwoordelijkheid nemen. • Ruimte te geven aan individuele expressie vanuit onze christelijke identiteit. • Burgerschap structureel te verankeren in het curriculum, via thematisch onderwijs, wereldoriëntatie (Blink), levensbeschouwing (Bijbel/Startpunt), sociaal-emotionele ontwikkeling (Kanjertraining) en creatieve vakken (Eigenwijs Next). We leren leerlingen over diversiteit, gelijkheid en solidariteit, en hoe ze respectvol hun mening kunnen uiten en naar anderen luisteren. Ieders unieke talenten zijn waardevol. Respect voor zichzelf, de ander en de omgeving vormt de kern van onze visie op burgerschap, een essentiële basisvaardigheid.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen en volgen we de voortgang?

PCB Hoef streeft naar excellent onderwijs dat aansluit bij de individuele behoeften van elke leerling. Door heldere leerdoelen te stellen en de voortgang nauwgezet te volgen, zorgen we voor optimale ontwikkeling. Samenwerking met leerlingen en ouders is hierbij cruciaal. Onze aanpak voor het bereiken van leerdoelen: Differentiatie: We bieden onderwijs op maat, aangepast aan de unieke leerstijl en het tempo van elk kind. Dit omvat uitdagende opdrachten voor snelle leerlingen en gerichte ondersteuning voor degenen die extra hulp nodig hebben. Actief Leren: Leerlingen worden gestimuleerd tot actieve participatie door middel van groepswerk, digitale tools, projecten en zelfstandige opdrachten. Dit bevordert zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Methodegericht Onderwijs: We maken gebruik van bewezen methodes zoals Pluspunt 4 (rekenen), Veilig Leren Leren (taal groep 3) en Taalactief 4 (hogere groepen). Deze methodes bieden een solide basis en structuur voor effectief leren. Begeleiding: Extra ondersteuning wordt geboden waar nodig, zowel individueel als in kleine groepen, om te verzekeren dat alle leerlingen hun doelen bereiken. Monitoring van Voortgang: Toetsing en Observatie: We combineren formatieve toetsen (procesgericht) met summatieve toetsen (resultaatgericht) om een compleet beeld te krijgen van de ontwikkeling van de leerling. Leerlingvolgsysteem (LVS): Ons LVS biedt gedetailleerd inzicht in de academische en sociaal-emotionele voortgang, waardoor we tijdig kunnen bijsturen. Regelmatige Besprekingen: Door teamoverleg en collegiale consultatie waarborgen we een consistente aanpak en snelle interventie bij knelpunten. Ouderbetrokkenheid: Driehoeksgesprekken (leerling-ouder-leerkracht) en open communicatiekanalen zorgen voor een sterke school-thuis samenwerking. Ouders kunnen de voortgang via het LVS en rapportages volgen. Individuele Leerdoelen: Samen met de leerlingen stellen we concrete leerdoelen op, wat hun zelfreflectie en eigenaarschap van het leerproces stimuleert.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen in Putten

Toelichting van de school

Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef in Putten biedt een warme en stimulerende omgeving voor uw kind om de eerste stappen in het onderwijs te zetten. Onze school, gevestigd aan de Leembruggerweg 1, focust op een persoonlijke benadering waarbij elk kind zich gezien en gewaardeerd voelt. Met een hecht team en een kleine leerlingenpopulatie van 70 kinderen, garanderen we veel individuele aandacht. Wij geloven in een sterke basis, gevormd door christelijke normen en waarden, gecombineerd met moderne onderwijsmethoden. Ons doel is om kinderen niet alleen de kennis bij te brengen die ze nodig hebben, maar ook om hen te helpen zich te ontwikkelen tot zelfstandige, empathische en nieuwsgierige individuen. Ontdek hoe wij uw kind een vliegende start geven. Ons basisonderwijs is erop gericht om kinderen een veilige plek te bieden waar ze kunnen groeien, leren en ontdekken. De kleinschaligheid van onze school zorgt ervoor dat leerkrachten elke leerling goed kennen en kunnen inspelen op individuele behoeften en talenten. Dit draagt bij aan een positieve schoolervaring vanaf de eerste schooldag.

Veelgestelde vragen

Welke speciale programma's zijn er voor jonge kinderen op Basisschool Hoef?

Op Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef in Putten bieden we een warm en begeleid programma voor de allerkleinsten. We zorgen voor een zachte landing in het basisonderwijs, met veel aandacht voor spelend leren en sociale ontwikkeling. Elk kind krijgt de ruimte om op eigen tempo te ontdekken en te groeien binnen een veilige en vertrouwde omgeving.

Met welke partners werkt Basisschool Hoef samen voor het programma voor jonge kinderen?

Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef werkt nauw samen met ouders en de lokale gemeenschap om een optimale ontwikkeling voor jonge kinderen te waarborgen. Hoewel we geen formele samenwerkingsverbanden hebben met externe organisaties specifiek voor dit programma, hechten we grote waarde aan de betrokkenheid van ouders en bouwen we aan een sterk netwerk binnen Putten.
Team | Protestants Christelijk Basisonderwijs Hoef in Putten | [2025] Schoolregister