
Het team van Gabriëlschool in Putten
Current section: teamZie hier hoe het team van Gabriëlschool is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Gabriëlschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Gabriëlschool bij jullie?
Ontdek hoe goed Gabriëlschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Gabriëlschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 94.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Gabriëlschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Gabriëlschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Gabriëlschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten op Gabriëlschool: Een Zorgeloze Aanpak
Op de Gabriëlschool in Putten stellen we de continuïteit van het onderwijs voorop. Daarom werken we met een toegewijd team van vaste invallers. Dit garandeert dat uw kind les krijgt van vertrouwde gezichten, wat zorgt voor een stabiele leeromgeving. De sterke collegialiteit binnen ons team betekent dat collega's elkaar waar mogelijk ondersteunen en vervangen. Indien er geen interne vervanging mogelijk is, putten we uit een betrouwbare invalpool om de continuïteit te waarborgen. Ons uitgebreide vervangingsplan, goedgekeurd door de Medezeggenschapsraad, beschrijft nauwkeurig hoe we omgaan met de afwezigheid van onze leerkrachten door ziekte of verlof. Dit plan biedt een gestructureerde aanpak om de impact op het leerproces van uw kind te minimaliseren. Het plan kent een stapsgewijze aanpak. Eerst zoeken we naar een geschikte vervanger binnen onze eigen invalpool. Vervolgens benaderen we parttime werkende collega's voor invallen. Als derde stap neemt een onderwijsondersteuner de groep over. In uitzonderlijke gevallen en voor korte periodes kan een ambulante medewerker worden ingezet. Als laatste redmiddelen worden de leerlingen van de betreffende groep verdeeld over andere klassen, of in uiterste nood naar huis gestuurd. We streven er echter naar deze laatste opties zoveel mogelijk te vermijden en altijd het belang van de leerlingen voorop te stellen. Het lerarentekort maakt het vinden van vervangers momenteel uitdagend, maar wij blijven ons inzetten voor de best mogelijke oplossing.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Stamgroepen
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning door Specialisten op de Gabriëlschool
Taalontwikkeling en Rekenen: Focus op Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op de Gabriëlschool zetten we vol in op de taal- en rekenontwikkeling van elk kind. In de jongste groepen (0-2) volgen we de voortgang nauwgezet met de gecertificeerde Parnassys leerlijnen. Dit geeft ons een helder beeld van de ontwikkeling. Voor de oudere leerlingen (groep 3-8) gebruiken we de Cito Leerling in Beeld (LIB) en methodetoetsen. Deze systemen helpen ons om prestaties te analyseren en zo nodig extra ondersteuning te bieden. Opbrengstanalyse op groeps- en kindniveau vormt de basis voor onze gerichte aanpak. We werken met blok- en themaplanningen voor handelingsgericht en opbrengstgericht onderwijs. Dagelijkse controle van begrip zorgt ervoor dat we direct inspelen op de leerbehoeften van elk kind. Leesproblemen en dyslexie pakken we aan volgens het 'Protocol Leesproblemen en Dyslexie'. Bij signalen van dyslexie volgen we het protocol en kunnen we aanmelden bij het Regionaal Instituut Dyslexie voor onderzoek en begeleiding, altijd in nauwe samenwerking met ouders. Voor rekenproblemen bieden we basisondersteuning en extra hulp. Na een diagnostisch rekenonderzoek wordt een plan van aanpak opgesteld, eventueel met de methode Rekenroute. Dit garandeert dat elk kind de juiste ondersteuning krijgt om rekenvaardig te worden. De jaarlijkse logopedische screening door de GGD voor 5-jarigen helpt bij het vroegtijdig opsporen van taal- en spraakproblemen, cruciaal voor de algehele ontwikkeling van het kind.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De Gabriëlschool streeft naar een veilige en positief verbonden leeromgeving voor iedereen. We zien de school als een oefenplaats waar kinderen leren zelfstandig, verantwoordelijk en sociaal te functioneren. Als Jenaplanschool creëren we een hechte gemeenschap waar kinderen, team en ouders zich thuis voelen. De ontwikkeling van kennis, vaardigheden en een positieve houding staat centraal, met een sterke focus op basisvaardigheden en burgerschapsvorming. Met de Kanjertraining bevorderen we de sociaal-emotionele ontwikkeling. Deze bewezen methode leert kinderen positief over zichzelf en anderen te denken, wat essentieel is voor een veilige leeromgeving en zowel sociale als cognitieve groei bevordert.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Groeien in Uitdaging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze gedragswetenschapper biedt ondersteuning bij sociaal-emotionele uitdagingen. Door middel van gesprekken met kind en ouders, en gerichte observaties, vergroten we inzicht en creëren we bewustwording voor positieve verandering. Voor meer- en hoogbegaafde leerlingen bieden we een verrijkingsaanpak. Kinderen die extra uitdaging nodig hebben, kunnen deelnemen aan de 'Cheeta's' groep. Hier ontwikkelen ze leerstrategieën, leren ze van en met elkaar, en werken ze aan executieve functies en eigen leerdoelen. Ons gedragsprotocol, gebaseerd op de Kanjertraining, ziet ongewenst gedrag als leermomenten. Met gezamenlijke inspanningen van school en ouders ondersteunen we kinderen bij het ontwikkelen van positief gedrag. Bij ernstige situaties waar de veiligheid in het geding is, treden we conform het gedragsprotocol op.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Binnen de basisondersteuning helpen we kinderen met hun fijne motoriek, zoals handschrift en knippen. Ook bespreken we thema's als overgewicht op een laagdrempelige manier. We verwachten dat alle kinderen bij instroom zindelijk zijn en zelfstandig naar het toilet gaan. Leerkrachten bieden hierbij ondersteuning, maar het verschonen van kinderen behoort niet tot hun takenpakket.
Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging: Zorgvuldigheid Voorop
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De Gabriëlschool is toegankelijk voor rolstoelgebruikers op onze Kelnarijstraat locatie. We gaan uiterst zorgvuldig om met medische handelingen en medicatie, conform het SKO-protocol. Medische handelingen door personeel zijn in principe niet toegestaan, tenzij er specifieke afspraken met ouders en artsen zijn gemaakt. Om schoolverzuim te voorkomen, werken we samen met de jeugdarts en de Leerplichtambtenaar. Voor advies over leerlingen met fysieke beperkingen, langdurige ziekte, epilepsie, visuele of auditieve beperkingen, schakelen we gespecialiseerde externe partners in zoals De Twijn, De Kleine Prins, het LWOE, Barthiméus en Auris.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek de Ondersteuning op de Gabriëlschool: Een Veilig Leerklimaat voor Elk Kind
Gedetailleerde Informatie over Zorg en Begeleiding
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontwikkeling en Kwaliteitszorg op de Gabriëlschool
Wat zijn de kerndoelen van onze Gabriëlschool en hoe meten we succes?
Hoe garandeert de Gabriëlschool een optimale ontwikkeling voor elk kind?
Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen in Putten
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt de Gabriëlschool extra ondersteuning voor jonge kinderen?
De Gabriëlschool biedt specifieke programma's ter ondersteuning van de ontwikkeling van jonge kinderen, gericht op een optimale start.
Met welke organisaties werkt de Gabriëlschool samen voor jonge kinderen?
De Gabriëlschool onderhoudt nauwe samenwerkingsverbanden met vooraanstaande kinderopvangorganisaties in Putten, waaronder SKA en Kindcentrum Putten, om een doorlopende leerlijn te garanderen.