Basisschool Basisschool met de Bijbel De Steenenkamer in Putten

Het team van Basisschool met de Bijbel De Steenenkamer in Putten

Current section: team
Waterweg 32
3882 Putten

Zie hier hoe het team van Basisschool met de Bijbel De Steenenkamer is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool met de Bijbel De Steenenkamer. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool met de Bijbel De Steenenkamer bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool met de Bijbel De Steenenkamer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool met de Bijbel De Steenenkamer zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 86% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (86%)
Man (14%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool met de Bijbel De Steenenkamer. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (44.4%)
25-35 jaar (11.1%)
35-45 jaar (11.1%)
45-55 jaar (22.2%)
55-65 jaar (11.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (21.2%)
55-65 jaar (19.3%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool met de Bijbel De Steenenkamer werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (42.9%)
Direct ondersteunend personeel (57.1%)
Management (0%)

Flexibele Invallersregeling op De Steenenkamer School

Op Basisschool met de Bijbel De Steenenkamer zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Indien een leerkracht verlof heeft, wordt de lesopvang in eerste instantie verzorgd door een duo-collega. Dit zorgt voor een directe en vertrouwde overname van de klas. Is de duo-collega niet beschikbaar, dan onderzoeken we intern de mogelijkheden. Een andere leerkracht binnen ons toegewijde team springt dan bij om de lesdoelen te waarborgen. We zetten vol in op interne oplossingen om de pedagogische continuïteit te garanderen. Komt het voor dat interne vervanging niet mogelijk is, dan schakelen we de expertise van 'Invallers Online' in. Deze externe partij helpt ons om snel gekwalificeerd personeel te vinden. Daarnaast zetten we onze eigen onderwijsassistenten en lerarenondersteuners in voor flexibele ondersteuning in de klas. In zeer uitzonderlijke situaties, waarbij alle andere opties zijn uitgeput, kan het voorkomen dat leerlingen een dag vrij krijgen. Dit is echter een absolute uitzondering en wordt altijd zo spoedig mogelijk gecommuniceerd.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op B.m.d.B. Steenenkamer leren de kinderen op het niveau dat aansluit bij de zone van de naaste ontwikkeling. We werken in vier groepen: een kleutergroep, groep 3/4, groep 5/6 en groep 7/8.

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Steenenkamer: Specialisten voor elke leerbehoefte

3

Taal en Rekenen: Verbeteren van basisvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Onze toegewijde taalspecialist en intern begeleider werken nauw samen om de taal- en rekenvaardigheden van uw kind te versterken. Met korte lijnen en de expertise van onze orthopedagoog, bieden wij effectieve ondersteuning. Wij maken gebruik van bewezen methodieken zoals het BIB en PET om een gestructureerde aanpak te garanderen en de leerresultaten te optimaliseren.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een veilige en stimulerende omgeving

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

De sociale en emotionele groei van elk kind staat centraal binnen onze school. Onze intern begeleider en orthopedagoog bieden begeleiding en ondersteuning. Via het CNS hebben we toegang tot een specialist meer- en hoogbegaafdheid, wat ons in staat stelt om ook deze leerlingen de aandacht te geven die zij verdienen.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur voor succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Voor vragen rondom gedrag, werkhouding of de aanpak van schooltaken is onze intern begeleider uw eerste aanspreekpunt. Zij coördineert de ondersteuning en werkt nauw samen. Onze orthopedagoog biedt aanvullende expertise om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van een positieve werkhouding en effectieve studiemethoden.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en gezond leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Fysiotherapeut

Toelichting van de school:

Wij besteden veel aandacht aan de motorische ontwikkeling van onze leerlingen. De fysiotherapeut screent jaarlijks alle kinderen in groep 2. Zij is ook beschikbaar voor individuele begeleiding van kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op dit gebied, om hun fysieke vaardigheden te verbeteren.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische handelingen of ondersteuning bij persoonlijke verzorging werken wij samen met externe professionals waar nodig. De school streeft naar een veilige en zorgzame omgeving voor alle leerlingen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Ontwikkeling en Ondersteuning van Elk Kind op De Steenenkamer

Passend Onderwijs en Individuele Begeleiding

Op Basisschool De Steenenkamer staat elk kind centraal. Wij streven ernaar een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren waar zowel het kind, de groep als de leerkracht zich optimaal kan ontwikkelen. Bij aanmelding kijken we samen of onze school aansluit bij de onderwijsbehoeften van uw kind. Dankzij onze flexibele onderwijsorganisatie kunnen wij leerlingen op diverse niveaus de begeleiding bieden die nodig is voor hun persoonlijke groei. De ontwikkeling van uw kind is hierbij altijd ons primaire uitgangspunt. Passend Onderwijs: Een Recht voor Elk Kind Nederlandse wetgeving garandeert elk kind recht op passend onderwijs. Sinds 2014 werken scholen en de overheid samen om zoveel mogelijk kinderen, ook zij die extra ondersteuning nodig hebben, een plek te bieden binnen het reguliere basisonderwijs. De focus ligt op de mogelijkheden en onderwijsbehoeften van het kind, niet op beperkingen. Alleen wanneer absoluut noodzakelijk, wordt uitgeweken naar speciaal (basis)onderwijs. Scholen werken hierin samen in regionale samenwerkingsverbanden; wij zijn aangesloten bij 'Zeeluwe'. Schoolondersteuningsprofiel (SOP) en Expertise Onze school biedt zowel basisondersteuning als gespecialiseerde extra ondersteuning, vastgelegd in ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP). Extra ondersteuning wordt primair binnen de groep door de eigen leerkracht geboden. In overleg met onze Interne Begeleider (IB'er) kan Remedial Teaching (RT) worden ingezet, zowel binnen als buiten de groep, afhankelijk van de specifieke leerbehoefte. Onze Specialistische Ondersteuning: * Dyslexie: Wij hanteren een specifieke aanpak voor kinderen met dyslexie. Voor zwakke spellers bieden we een voorbereidend traject voor dyslexie-onderzoek. Bij aangetoonde dyslexie wordt spellingondersteuning buiten de les gegeven, in lijn met de richtlijnen van de behandelaar. * Dyscalculie: Ons protocol ERWD volgen we nauwgezet. Voor leerlingen met rekenproblemen voeren we rekenonderzoeken uit en kunnen we extern onderzoek laten plaatsvinden. * Cognitief Sterke Kinderen: Kinderen die meer uitdaging nodig hebben, ontvangen aangepaste lesstof met verdiepende opdrachten, passend bij hun niveau. De lesstof wordt verrijkt, zonder dat ze vooruit hoeven te werken. * Kinderen met een Leeraanpak op Maat: Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben om de reguliere lesstof op verschillende niveaus te volgen, werken met een individueel leerplan. Dit leerplan bevat specifieke doelen en zorgt voor onderwijs op hun eigen tempo, soms in combinatie met een lagere groep. Binnen CNS Putten bieden we aanvullende faciliteiten: een voorziening voor nieuwkomers met taalachterstanden, een creatieve 'klusklas' voor praktisch talent en een plusklas voor cognitief getalenteerde leerlingen. Continuïteit in Ondersteuning: Van Leerkracht tot Samenwerkingsverband De leerkracht is de eerste schakel in de begeleiding van elk kind. Bij uitdagingen wordt advies ingewonnen bij collega's of de interne begeleider. Indien nodig, bespreken leerkracht en IB'er de situatie van de leerling uitgebreid. Onze orthopedagoog binnen de schoolvereniging kan observaties en adviezen bieden. Als de ondersteuning onvoldoende effect heeft, schakelen we het kernteam van het samenwerkingsverband in. Dit team, bestaande uit de IB'er, een gedragswetenschapper, schoolverpleegkundige en schoolmaatschappelijk werker, bepaalt in overleg met ouders de meest geschikte ondersteuning en plaatsing. Het samenwerkingsverband kan kortdurende interventies bieden, waarbij een expert de leerkracht ondersteunt in de aanpak. Dit kan worden uitgebreid met extra begeleiding door een onderwijsassistent. Samenwerking met het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) Voor gespecialiseerde hulp thuis, kan het CJG worden ingeschakeld. Vaak wordt dit geïnitieerd door het kernteam, maar ouders kunnen ook zelf contact opnemen met het CJG voor ondersteuning. Ouderbetrokkenheid: Essentieel voor Succes Wij geloven in een sterke samenwerking met ouders bij de ondersteuning van leerlingen. Ouders worden actief betrokken bij individuele gesprekken. Open en vertrouwelijke communicatie over zorgen, zowel op school als thuis, is cruciaal voor een effectieve aanpak. Wanneer u als ouder meer hulp voor uw kind nodig acht, neem dan direct contact op met school. Samen vinden we de beste weg voor uw kind. Toekomstgericht Onderwijs: Continue Verbetering Sinds schooljaar 2022-2023 zetten we onderwijsassistenten in voor extra begeleiding buiten de klas. Daarnaast voeren we uitgebreide groeps- en leerlinganalyses uit om de ondersteuningsbehoeften nauwkeurig in kaart te brengen. In de onderbouw implementeren we een interventieprogramma om jonge leerlingen met een risico op leesachterstand vroegtijdig te ondersteunen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Een Sterke Basis voor Leren

Wat zijn de kernpunten uit ons schoolplan voor de ontwikkeling van uw kind?

Op Basisschool De Steenenkamer zetten we ons in voor een optimale ontwikkeling van elk kind. Ons schoolplan focust op de volgende belangrijke pijlers. We werken met de bewezen effectieve Leerlijnen Jonge Kind, die een solide basis leggen voor de verdere schoolloopbaan. Voor rekenonderwijs hanteren we de PDCA-cyclus, een continue verbetercyclus die zorgt voor actueel en gedegen wiskundeonderwijs. Daarnaast hechten we veel waarde aan sterke ouderbetrokkenheid, ondersteund door heldere en open communicatie. We gebruiken een eigentijdse taalmethode die perfect aansluit bij onze christelijke identiteit en de behoeften van onze leerlingen. Tot slot investeren we continu in de professionele groei van ons team, zodat wij u de best mogelijke educatie kunnen bieden in een inspirerende leeromgeving.

Hoe zorgen wij ervoor dat de gestelde doelen worden bereikt?

Elk schooljaar stellen we concrete doelen vast die we vastleggen in ons jaarplan. Dit plan bevat een gedetailleerde planning van de activiteiten om deze doelen te realiseren. De voortgang van deze doelen wordt vier keer per jaar besproken met het College van Bestuur tijdens voortgangsgesprekken. Ook tijdens onze teamvergaderingen besteden we structureel aandacht aan de gestelde doelen en de ontwikkeling daarin. Aan het einde van het schooljaar evalueren we gezamenlijk met het team de resultaten en het proces. Ouders informeren we proactief over de voortgang via onze nieuwsbrief, zodat u altijd op de hoogte bent van de ontwikkelingen binnen onze school.

Ontdek ons Aanbod voor Jonge Kinderen op De Steenenkamer

Toelichting van de school

Basisschool De Steenenkamer in Putten biedt een warme en veilige omgeving voor jonge kinderen om hun ontwikkeling te starten. Wij geloven in een persoonlijke aanpak waarbij elk kind zich gezien en gewaardeerd voelt. Ons onderwijs is gericht op het stimuleren van nieuwsgierigheid, creativiteit en sociale vaardigheden. Door onze christelijke identiteit verankerd in de Bijbel, bieden we niet alleen kennis, maar ook levensbeschouwelijke vorming. Ontdek hoe wij uw kind helpen groeien in een liefdevolle gemeenschap.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma heeft De Steenenkamer voor jonge kinderen?

Basisschool De Steenenkamer richt zich op een brede ontwikkeling voor alle jonge kinderen binnen ons basisonderwijs. We bieden een stimulerende leeromgeving die is afgestemd op de behoeften van jonge leerlingen. Onze focus ligt op speelse ontdekking en het ontwikkelen van fundamentele vaardigheden. Dit programma is geïntegreerd in ons dagelijkse lesaanbod, zodat alle kinderen profiteren van een sterke start.

Met welke organisaties werkt De Steenenkamer samen voor jonge kinderen?

Voor een optimale ondersteuning van jonge kinderen werkt Basisschool De Steenenkamer nauw samen met Buitenschoolse Opvang De Regenboog. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang tussen school en opvang. Samen met BSO De Regenboog bieden we een doorlopende ontwikkelingslijn en een vertrouwde omgeving, zowel tijdens schooltijd als daarbuiten. Zo garanderen we een consistente begeleiding voor uw kind.

Voor een optimale ondersteuning van jonge kinderen werkt Basisschool De Steenenkamer nauw samen met Buitenschoolse Opvang De Regenboog. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang tussen school en opvang. Samen met BSO De Regenboog bieden we een doorlopende ontwikkelingslijn en een vertrouwde omgeving, zowel tijdens schooltijd als daarbuiten. Zo garanderen we een consistente begeleiding voor uw kind.

BSO De Regenboog
Team | Basisschool met de Bijbel De Steenenkamer in Putten | [2025] Schoolregister