De Avonturier in Poortugaal

Het team van De Avonturier in Poortugaal

Current section: team
Jan van Almondestraat 89
3176 Poortugaal

Zie hier hoe het team van De Avonturier is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Avonturier. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Avonturier bij jullie?

Ontdek hoe goed De Avonturier bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Avonturier zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 95.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (95.5%)
Man (4.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Avonturier. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (4.3%)
25-35 jaar (30.4%)
35-45 jaar (30.4%)
45-55 jaar (8.7%)
55-65 jaar (26.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Avonturier werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (65.2%)
Direct ondersteunend personeel (21.7%)
Management (13%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Avonturier gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervangingsbeleid Basisschool De Avonturier: Uw Kind Altijd Welkom

Bij Basisschool De Avonturier staat de continuïteit van het onderwijs voorop. Ziekteverzuim van onze toegewijde leerkrachten is gelukkig zeldzaam, maar mocht het zich voordoen, dan zetten wij alles op alles om passende vervanging te regelen. Onze prioriteit is om uw kind een veilige en stimulerende leeromgeving te bieden. Wanneer een directe invalkracht niet beschikbaar is, zorgen wij ervoor dat de groep wordt opgevangen door een andere bekwame leerkracht die binnen onze school actief is. Dit garandeert dat de onderwijsactiviteiten zoveel mogelijk doorgang vinden. In uitzonderlijke situaties, wanneer alle andere opties zijn uitgeput, kan het voorkomen dat een klas tijdelijk naar huis gestuurd moet worden. Uiteraard informeren wij u in zo'n geval direct en persoonlijk over de genomen maatregelen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek ons team: Specialisten voor extra ondersteuning op De Avonturier

1

Taalontwikkeling en rekenvaardigheid: Onze focus

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Bij basisschool De Avonturier leggen we een sterke nadruk op taalontwikkeling, met speciale aandacht voor leesvaardigheid. In de kleuterklassen (groep 1-2) stimuleren we een vroege leesontwikkeling met boeiende spelletjes en kringactiviteiten die letters en klanken op een speelse manier introduceren. Voor het leesonderwijs in groep 3 maken we gebruik van de bewezen methode 'Veilig Leren Lezen'. Om leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben te begeleiden, integreren we 'Bouw!' in groep 2, 3 en 4. Onze 'voor-koor-door' leestechniek wordt consequent toegepast in de hele school. Vanaf groep 4 combineren we technisch lezen met begrijpend lezen. We selecteren teksten die aansluiten bij onze thema's, en met de 'Close Reading' aanpak leren leerlingen teksten dieper te doorgronden en beter te begrijpen.

0

Sociaal-emotionele ontwikkeling: Een veilige leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op De Avonturier vinden we een veilige en prettige sfeer essentieel voor optimale leerprestaties. Elk kind moet zich gezien en gewaardeerd voelen. Met de KWINK-methode bevorderen we actief de sociaal-emotionele ontwikkeling, conform de kerndoelen van het onderwijs. KWINK, een wetenschappelijk onderbouwde methode, richt zich op vijf kernvaardigheden: zelfinzicht, empathie, besluitvaardigheid, zelfmanagement en relatievaardigheden. Wekelijks behandelen we KWINK-lessen die thema's zoals samenwerken, zelfvertrouwen, emotieverwerking en conflictoplossing belichten. We investeren ook in positieve groepsvorming, met speciale aandacht aan het begin van het schooljaar voor het creëren van een hechte klas. Door preventief te werken aan sociaal gedrag en groepsdynamiek, minimaliseren we pestgedrag en garanderen we een inspirerende leeromgeving. Ons anti-pestprotocol is beschikbaar op onze website voor meer informatie.

0

Gedrag, werkhouding en taakaanpak: Ondersteuning op maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Naast academische vaardigheden, besteden we op De Avonturier veel aandacht aan een positieve werkhouding en taakgerichtheid. We ondersteunen leerlingen die moeite hebben met zelfstandig werken, concentratie of het afronden van taken, om hen te helpen groeien. Onze ondersteuning omvat gestructureerde routines, individuele coaching door leerkrachten en de intern begeleider, en het gebruik van motivatiekaarten om doelen haalbaar te maken. We werken nauw samen met ouders om een consistente aanpak te waarborgen, zowel thuis als op school. In specifieke gevallen schakelen we, in overleg met ouders, externe experts in, zoals gedragsspecialisten. Ons doel is om ieder kind op een positieve en effectieve manier te begeleiden naar meer zelfstandigheid en een betere taakaanpak.

1

Motorische en lichamelijke ontwikkeling: Actief leren

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Op De Avonturier bewegen de kinderen volop! Leerlingen van groep 1-2-3 spelen dagelijks twee keer minimaal 30 minuten buiten, met gerichte activiteiten voor groep 2-3. Daarnaast genieten ze van gymlessen in onze eigen speelzaal. Leerlingen van groep 4 tot en met 8 bewegen twee keer per dag buiten en ontvangen twee uur per week gespecialiseerde gymlessen van een vakleerkracht bewegingsonderwijs. Bewegen is een integraal onderdeel van ons lesaanbod, gericht op het ontwikkelen en versterken van diverse didactische vaardigheden.

1

Medische handelingen en persoonlijke verzorging: Veilige zorg

Beschikbare specialisten:

Bedrijfshulpverleners

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over getrainde bedrijfshulpverleners die adequaat kunnen handelen in alle noodsituaties, wat de veiligheid van onze leerlingen waarborgt.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
3
Totaal specialisten
3
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Groen schoolplein met een buitenlokaal
Peuterspeelzaal Pinokkio
Ontdekruimte voor thematisch leren

Extra Ondersteuning op Maat voor Elke Leerling bij De Avonturier

Ons Aanbod: Passend Onderwijs en Samenwerking

Basisschool De Avonturier maakt deel uit van het samenwerkingsverband RiBA, een initiatief dat basisscholen, speciaal basisonderwijs en speciaal onderwijs in Ridderkerk, Barendrecht en Albrandswaard bundelt. Dit netwerk garandeert dat elk kind binnen onze regio de juiste educatieve ondersteuning ontvangt. Wij bieden fundamentele ondersteuning aan leerlingen die bijvoorbeeld extra hulp nodig hebben bij lezen of rekenen. Wanneer uw kind behoefte heeft aan meer gespecialiseerde begeleiding, werken we nauw samen met SWV RiBA. Dit zorgt ervoor dat uw kind de best mogelijke extra ondersteuning krijgt, met toegang tot deskundigen zoals orthopedagogen, psychologen, ambulant begeleiders en een ouderfunctionaris. Meer details vindt u op swv-riba.nl. Toekomstig Aanbod: Uitbreiding van Ondersteuningsmogelijkheden De onderwijsbehoeften van kinderen zijn uniek en gevarieerd. Vanuit onze visie op inclusief onderwijs streven we ernaar om alle leerlingen binnen onze capaciteiten en grenzen optimaal te bedienen in het reguliere onderwijs. Ons actuele schoolondersteuningsprofiel, dat u integraal op onze website kunt raadplegen, schetst gedetailleerd wat wij aan extra ondersteuning kunnen bieden. We zetten ons actief in om de samenwerking met scholen voor speciaal basis- en voortgezet onderwijs te versterken. Dit met het oog op een vroegtijdige signalering en een soepele overgang voor leerlingen die baat hebben bij een meer gespecialiseerde omgeving. Ons beleid is gericht op het creëren van een positief pedagogisch klimaat en een veilige sociale omgeving, die effectief is geïmplementeerd.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Schoolplan: Kwaliteitszorg en Toekomstvisie De Avonturier

Wat zijn de kernpunten van ons schoolplan 2023-2027?

Ons schoolplan voor de periode 2023-2027 focust op vier strategische verbeterdoelen. We streven naar onderwijsresultaten die passen bij onze leerlingenpopulatie en het landelijk gemiddelde evenaren of overtreffen. Centraal staat onze heldere visie, die zichtbaar en voelbaar is voor zowel leerlingen als ouders. We geloven dat elk kind recht heeft op excellent onderwijs, nu en in de toekomst. De Avonturier maakt deze visie concreet doorlopend. Daarnaast hebben we ons kwaliteitszorgsysteem en onze kwaliteitscultuur zo ingericht dat ze al onze medewerkers ondersteunen en richting geven. Dit systeem leidt tot een cultuur van continue evaluatie, verbetering en borging. Wij zijn een professionele organisatie die openstaat voor feedback en deze actief gebruikt om ons handelen te verbeteren, ten gunste van het leerproces in de groepen. Leren van en met elkaar staat hierbij centraal. Ons team kenmerkt zich door effectieve communicatie, het benutten van elkaars kwaliteiten en een proactieve houding om elke dag te excelleren.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen en bevorderen we een lerende organisatie?

Om onze ambitieuze onderwijsdoelen te bereiken en een dynamische lerende organisatie te cultiveren, werken we samen met EDUX. Deze externe partner begeleidt ons bij het ontwikkelen en implementeren van krachtige instructiemethodieken. Regelmatige klassenbezoeken faciliteren het delen van kennis en best practices binnen ons team. De directie en intern begeleider monitoren continu de onderwijskwaliteit in de klassen en stemmen het lesaanbod af op de actuele leeropbrengsten van de groepen. De ontwikkeling tot een lerende organisatie stimuleren we door middel van doelgerichte teambijeenkomsten, gebaseerd op het Groeikracht-principe. Samen met het team identificeren we verbeterpunten en onderzoeken we op wetenschappelijke wijze effectieve onderwijsmethoden. Door gezamenlijk lessen te ontwerpen en elkaars werk te beoordelen, met gerichte feedback, werken we continu aan het optimaliseren van ons onderwijs voor alle kinderen.

Ontdek ons aanbod voor jonge kinderen

Toelichting van de school

Peuterspeelzaal & Vroege Educatie Basisschool De Avonturier werkt nauw samen met peuterspeelzaal Pinokkio van Gro-Up, gevestigd in hetzelfde gebouw. Deze samenwerking bevordert een soepele overgang naar de basisschool door gezamenlijke thema's en activiteiten. Regelmatige overlegmomenten tussen de pedagogisch medewerkers van Pinokkio en ons schoolteam, inclusief de intern begeleider, zorgen voor een warme en gestructureerde overdracht van uw kind. Dit waarborgt continuïteit in de ontwikkeling en een positieve start op school. Zindelijkheid: Een Vraag Voorbereiden Voor een succesvolle start in groep 1 is het belangrijk dat uw kind zindelijk is. Dit houdt in dat uw kind zelfstandig naar het toilet kan, zich kan afvegen en de handen kan wassen. Onze schoolfaciliteiten zijn niet ingericht op het verschonen van kinderen. We begrijpen dat ongelukjes kunnen gebeuren. In dergelijke gevallen bieden we natuurlijk ondersteuning. Bij structurele uitdagingen met zindelijkheid, vragen we u dit tijdig met ons te bespreken. Samen met u en eventueel de jeugdgezondheidszorg zoeken we naar de beste aanpak. Stimuleer de zindelijkheid thuis, zodat uw kind vol vertrouwen en plezier aan de schoolperiode kan beginnen. Leren en Ontwikkelen in Groep 1-2-3 In onze gecombineerde groepen 1-2-3 creëren we een stimulerende leeromgeving die aansluit bij de belevingswereld van jonge kinderen. We richten ons op de brede ontwikkeling, met speciale aandacht voor zelfredzaamheid, zelfstandigheid en sociaal-emotionele vaardigheden. Ook motorische ontwikkeling staat centraal. Door middel van de observatiemethode 'Kijk!' volgen we de voortgang van elk kind nauwkeurig. Opvallende ontwikkelingspunten signaleren we tijdig en bespreken we met de intern begeleider en u als ouder, voor optimale ondersteuning. Nijntje Beweegprogramma: Plezier in Beweging Speciaal voor kinderen van 2 tot 4 jaar bieden wij het Nijntje beweegprogramma aan. Dit 20 weken durende programma combineert wekelijks speelplezier met het aanleren van essentiële basisbewegingen. Het programma draagt bij aan zowel de fysieke als de cognitieve ontwikkeling van uw kind, met een focus op gezonde groei en plezier.

Veelgestelde vragen

Biedt De Avonturier extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool De Avonturier biedt diverse extra programma's voor jonge kinderen ter bevordering van hun ontwikkeling en een soepele schoolstart.

Ja, Basisschool De Avonturier biedt diverse extra programma's voor jonge kinderen ter bevordering van hun ontwikkeling en een soepele schoolstart.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) via peuteropvang
Uniek Nijntje beweegprogramma voor 2-4 jarigen
Nauwe samenwerking met PSZ Pinokkio van Gro-Up

Met welke partners werkt De Avonturier samen voor het jonge kind?

Wij onderhouden een waardevolle samenwerking met Gro-Up, specifiek met hun peuteropvang Pinokkio, voor een optimale voorbereiding op de basisschool.

Wij onderhouden een waardevolle samenwerking met Gro-Up, specifiek met hun peuteropvang Pinokkio, voor een optimale voorbereiding op de basisschool.

Team | De Avonturier in Poortugaal | [2025] Schoolregister