WSKO Basisschool De Nieuwe Weg in Poeldijk

Het team van WSKO Basisschool De Nieuwe Weg in Poeldijk

Current section: team
Bernardolaan 18
2685 Poeldijk

Zie hier hoe het team van WSKO Basisschool De Nieuwe Weg is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van WSKO Basisschool De Nieuwe Weg. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past WSKO Basisschool De Nieuwe Weg bij jullie?

Ontdek hoe goed WSKO Basisschool De Nieuwe Weg bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij WSKO Basisschool De Nieuwe Weg zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.6%)
Man (21.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij WSKO Basisschool De Nieuwe Weg. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (50%)
35-45 jaar (7.1%)
45-55 jaar (42.9%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij WSKO Basisschool De Nieuwe Weg werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (71.4%)
Direct ondersteunend personeel (21.4%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor WSKO Basisschool De Nieuwe Weg gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Personeelsvervanging op Basisschool De Nieuwe Weg

Ontdek hoe Basisschool De Nieuwe Weg zorgt voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Onze prioriteit is een stabiele leeromgeving voor uw kind. Bij ziekte of verlof van een teamlid zoeken we eerst naar interne oplossingen. Denk hierbij aan flexibele inzet van collega's of ondersteunend personeel. In uitzonderlijke situaties kunnen ambulante team- of directieleden klassen opvangen. Dit is echter niet onze standaardwerkwijze. Het welzijn en de educatie van uw kind staan altijd voorop, daarom streven we ernaar om kinderen nooit naar huis te sturen. Alleen in gevallen waar adequate vervanging echt niet mogelijk is, overwegen we het splitsen van groepen of het naar huis sturen van kinderen. De school blijft in principe altijd open voor kinderen die niet elders opgevangen kunnen worden. Meer details over ons protocol voor personeelsvervanging vindt u op de website van het bestuur: www.wsko.nl.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Nieuwe Weg: Specialisten voor Elk Kind

0

Taal en Rekenen: Sterke Basis voor Academische Succes

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op onze kleinschalige basisschool De Nieuwe Weg is het optimaliseren van de onderwijskwaliteit een dagelijkse prioriteit. Hoewel we niet voor elk specifiek vakgebied een aparte specialist in huis hebben, zet ons toegewijde team zich volledig in voor de borging en verbetering van alle leergebieden. We evalueren tweemaal per jaar gezamenlijk de onderwijsresultaten van onze leerlingen, analyseren de data en delen effectieve lesmethoden. Deze gezamenlijke inspanningen leiden tot continue onderwijsontwikkeling en waarborgen de hoge kwaliteit van ons onderwijs. Het bevordert zowel de professionele groei van ons team als de persoonlijke ontwikkeling van iedere leerkracht. Door deze proactieve aanpak garanderen we dat ons onderwijs altijd aansluit bij de nieuwste inzichten. Bovendien profiteren wij van de collectieve expertise binnen het WSKO-scholennetwerk. Dit netwerk stelt ons in staat om indien nodig direct toegang te krijgen tot gespecialiseerde kennis van ervaren professionals van andere WSKO-scholen. Zo combineren we de voordelen van een hechte, persoonlijke school met de professionele ondersteuning van een breed scholendeskundigennetwerk.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Inclusief Onderwijs voor Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist: Ondersteuning bij gedragsuitdagingen
Intern Begeleider: Coördinatie van zorg en begeleiding
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid: Talentontwikkeling stimuleren
Aandachtsfunctionaris Kindermishandeling: Veilige leeromgeving waarborgen

Toelichting van de school:

Basisschool De Nieuwe Weg biedt een veilige en stimulerende leeromgeving waar de sociaal-emotionele ontwikkeling centraal staat. Naast onze intern begeleider beschikken we over gespecialiseerde professionals die zich richten op de emotionele behoeften van onze leerlingen en de ondersteuning van meer- en hoogbegaafde kinderen. Wij streven ernaar om met deze brede expertise optimaal aan te sluiten bij de individuele behoeften van elk kind. Leerlingen met sociaal-emotionele uitdagingen krijgen gerichte begeleiding in een omgeving die groei en welzijn bevordert. Hoogbegaafde leerlingen ontvangen een gepersonaliseerde aanpak die hun talenten optimaal benut. Door deze geïntegreerde aanpak zorgen we voor een gebalanceerde ontwikkeling, waarbij zowel cognitieve als emotionele groei hand in hand gaan. Elk kind krijgt de ruimte en ondersteuning om zijn of haar volledige potentieel te bereiken.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Leerstrategieën

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist: Optimaliseren van leer- en gedragspatronen
Intern Begeleider: Begeleiding bij leer- en gedragsproblematiek
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid: Stimuleren van executieve functies

Toelichting van de school:

Voor een optimale ontwikkeling van gedrag, werkhouding en taakaanpak verwijzen we naar de uitgebreide informatie onder het kopje 'Sociaal-Emotionele Ontwikkeling'. Hier vindt u gedetailleerde informatie over hoe wij deze cruciale gebieden aanpakken met onze gespecialiseerde teamleden.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren en Bewegen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Coördinatie van bewegingsactiviteiten
Vakdocent Beweegonderwijs: Deskundige gymlessen en pauzebegeleiding

Toelichting van de school:

Op basisschool De Nieuwe Weg stimuleren we de motorische en lichamelijke ontwikkeling van al onze leerlingen. Beweging is een essentieel onderdeel van ons onderwijs, waarbij we zorgen voor een actieve leeromgeving. We bieden zit-sta bureaus voor leerlingen vanaf groep 3, wat bijdraagt aan een gezonde werkhouding en betere concentratie. Onze gespecialiseerde vakdocent bewegingsonderwijs verzorgt wekelijks uitdagende gymlessen voor alle groepen. Daarnaast begeleidt deze docent actief het buitenspelen tijdens pauzes, gebruikmakend van de bewezen effectieve 'Beweegwijs'-methodiek. Dit stimuleert niet alleen fysieke activiteit, maar ook sociale interactie en spelplezier. De 'Beweegwijs'-aanpak structureert het schoolplein met zones voor diverse activiteiten, gekoppeld aan duidelijke gedragsverwachtingen. Dit sluit aan bij de ontwikkelingsfasen van kinderen en bevordert positief gedrag. Door beweging centraal te stellen, zorgen we voor een holistische ontwikkeling waarbij kinderen leren, ontdekken en gezond opgroeien.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorgzame Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Coördinatie van medische zorg

Toelichting van de school:

Basisschool De Nieuwe Weg waarborgt een veilige en zorgzame omgeving voor alle leerlingen, ook voor kinderen met specifieke medische behoeften. In nauwe samenwerking met ouders stellen we duidelijke protocollen op om de benodigde medische ondersteuning te garanderen. Of het nu gaat om medicatiebeheer, bloedsuikermetingen of het gebruik van een inhalator, wij zorgen voor een correcte en discrete uitvoering van medische handelingen. Deze afspraken met ouders/verzorgers garanderen dat elk kind de zorg ontvangt die het nodig heeft om zich optimaal te kunnen ontwikkelen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal

Ontdek Onze Uitgebreide Ondersteuning voor Elke Leerling

Een Dieper Inzicht in de Educatieve Aanpak van Basisschool De Nieuwe Weg

Bij Basisschool De Nieuwe Weg geloven we in het bieden van op maat gemaakte ondersteuning aan al onze leerlingen. Voor gedetailleerde informatie over ons beleid voor passend onderwijs en de specifieke extra ondersteuning die wij bieden, nodigen wij u van harte uit om ons samenwerkingsverband SPOW te raadplegen via www.spow.nl. Ons onderwijs is continu in ontwikkeling. Een belangrijk speerpunt voor de komende periode is het versterken van de leerlingenraad. We streven ernaar om de betrokkenheid van leerlingen bij schoolbrede beslissingen te vergroten en hun stem beter te laten horen. Binnen de kleuterbouw focussen we ons op het verder uitbouwen van onze visie en werkwijze. Dit doen we door gericht aandacht te besteden aan executieve functies en het bevorderen van taal- en rekenontwikkeling door middel van spel in de leeromgeving. Ons toegewijde team zal zich dit schooljaar verder bijscholen op het gebied van executieve functies. Dit stelt ons in staat om nog beter in te spelen op de individuele behoeften van leerlingen, met betrekking tot vaardigheden zoals taakgerichtheid, planning, emotieregulatie en flexibiliteit. Bovendien start een van onze collega's met de opleiding tot leesspecialist. Deze specialistische kennis zal ons leesonderwijs verder verrijken, waardoor we nog beter kunnen aansluiten bij de leesontwikkeling en de specifieke ondersteuningsbehoeften van iedere leerling. We blijven de voortgang van onze leerlingen nauwgezet monitoren door middel van het analyseren van toetsgegevens en het opstellen van gerichte plannen. Dit zorgt ervoor dat we de onderwijsbehoeften van onze leerlingen altijd scherp in beeld houden. De samenwerking met ISW (voortgezet onderwijs) en Simba (kinderdagverblijf, peuterspeelzaal en buitenschoolse opvang) wordt verder verdiept. Dit doen we met het oog op een naadloze doorlopende leerlijn en een gezamenlijke visie op onze nieuwbouw. Op didactisch vlak blijven we het Directe Instructie Model (DIM) hanteren. Hierbij leggen we extra nadruk op het helder formuleren van lesdoelen, het verzorgen van effectieve instructie, het zorgvuldig evalueren van lessen en het bieden van constructieve feedback. Het ontwikkelde beleid voor hoogbegaafdheid wordt verder geformaliseerd en vastgelegd in een kwaliteitskaart. Dit waarborgt een duidelijke en breed gedragen aanpak binnen ons voltallige team. Tot slot blijven we investeren in begeleid buitenspel volgens de bewezen methodiek van Beweegwijs. Hiermee versterken we het leren door spel, ook buiten de klaslokalen. Zo bieden we een breed en samenhangend ondersteuningsaanbod dat recht doet aan de ontwikkeling van elke leerling.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Schoolontwikkeling: Ons Schoolplan 2023-2027

Wat zijn de ambitieuze doelen van ons schoolplan voor 2027?

Ons schoolplan, dat loopt van 2023 tot 2027, bevat concrete doelen gericht op groei en ontwikkeling. We streven naar de realisatie van een nieuw schoolgebouw in 2027, met een geïntegreerde brede school. Dit faciliteert een naadloze overgang van kinderopvang naar primair onderwijs en van primair naar voortgezet onderwijs. Samenwerking met de kinderopvang zal leiden tot groepsdoorbrekend werken in de onderbouw en een soepele overgang van groep 2 naar groep 3. In 2027 implementeren we een gedragsprotocol dat handvatten biedt voor het omgaan met een diverse populatie. Dit protocol richt zich op het creëren van een veilig leerklimaat, het bevorderen van welbevinden door creatieve activiteiten zoals muziek, en het toepassen van neurowetenschappelijke inzichten om gedrag beter te begrijpen en te ondersteunen. Voor meerbegaafde leerlingen ontwikkelen we in 2027 een visie en werkdocument met een doorlopende leerlijn. Ons team zal beschikken over de benodigde kennis en vaardigheden om optimaal aan te sluiten bij de behoeften van deze leerlingen. De tevredenheid van onze medewerkers over de balans tussen werktijd en lestijd verhogen we in 2027. Dit doen we met een werkdocument dat de administratieve processen stroomlijnt, duidelijke afspraken maakt over de samenwerking tussen leerkrachten en ondersteunend personeel, en trainingen in feedback geven en ontvangen faciliteert. We zetten talenten van medewerkers beter in en vergroten hun zelfsturing en autonomie. Didactisch ontwikkelen we ons in 2027 op het gebied van wereldoriëntatie en lezen. We gebruiken methodetoetsen om onze plannen bij te stellen en durven methodes los te laten om leerlijnen te volgen. Ook bieden we praktijkgerichte leerlingen meer kansen. Leerlingen coachen we in 2027 op het nemen van verantwoordelijkheid voor zichzelf, hun leerproces, medeleerlingen en de wereld. Ze krijgen meer ruimte om eigen talenten te ontdekken en stellen eigen leerdoelen. Leraarondersteuners krijgen in 2027 duidelijke werkplekken en kinderen ontvangen gerichte aandacht. Er komt een vast werkdocument voor ondersteuning in de groepen. Burgerschapsonderwijs krijgt in 2027 een vast aanbod en doorlopende lijn, vastgelegd in een werkdocument. Hierin spelen de maatschappij, de lokale omgeving en onze rol in de buitenwereld een centrale rol. Schoolverlaters zijn in 2027 ICT-vaardig op het gebied van basisvaardigheden, informatievaardigheden, mediawijsheid en computational thinking.

Hoe realiseren we de gestelde schoolontwikkelingsdoelen?

Onze schoolontwikkelingsdoelen komen voort uit diverse bronnen, waaronder tevredenheidsonderzoeken, praktijkobservaties, SWOT-analyses en input vanuit ons team. Door gezamenlijke prioritering draagt het hele team de doelen voor de komende vier jaar en werkt het actief aan de realisatie ervan. Jaarlijks evalueren we de voortgang met het voltallige team, inclusief een tussentijdse evaluatie en een eindevaluatie. De directeur monitort de voortgang van elk doel in een schoolplanmonitor, zodat we continu zicht houden op onze ontwikkeling. Afgelopen jaar hebben we belangrijke stappen gezet: we hebben een gedragen en gedegen plan voor Burgerschapsonderwijs ontwikkeld. We hebben gezamenlijk onze professionele teamcultuur gedefinieerd en handelen hier ook naar. Daarnaast hebben we een schoolbrede aanpak voor meerbegaafde kinderen geïmplementeerd en een conceptvisie op het leren en ontwikkelen van jonge kinderen geformuleerd die aansluit bij onze ambitie. Voor het komende jaar, 2026, richten we ons op de volgende doelen: het implementeren van een duidelijk protocol voor (on)gewenst gedrag. Het herzien van alle bestaande werkdocumenten en kwaliteitskaarten, met speciale aandacht voor ons beleid rondom Engels en de Klimopklas. We voeren alle geplande activiteiten uit ter verbetering van basisvaardigheden. Verder kiezen we een nieuwe, visueel passende methode voor aanvankelijk lezen in groep 3 en voor taal/spelling in de groepen 4 tot en met 8. Ons team zal zich verder scholen in het werken aan executieve functies bij kinderen. Tot slot werken we binnen het team van de Expeditie uit hoe het Tienercollege in de praktijk vormgegeven kan worden.

Ontdek het Jonge Kind Programma op Basisschool De Nieuwe Weg

Toelichting van de school

Voor een soepele start op de basisschool, biedt WSKO Basisschool De Nieuwe Weg een gestroomlijnd overdrachtsproces voor jonge kinderen. Veel kinderen starten hun educatieve reis bij een peuterspeelzaal of kinderdagverblijf, waar ze essentiële sociale vaardigheden en vroege leerervaringen opdoen. Deze waardevolle input, verzameld door ervaren pedagogisch medewerkers, helpt ons bij het samenstellen van evenwichtige klassen. Met uw expliciete toestemming, en conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), delen wij deze observaties via een overdrachtsformulier. Dit zorgt ervoor dat we uw kind de best mogelijke start kunnen geven, afgestemd op individuele behoeften. Indien aanvullende informatie nodig is om optimale ondersteuning te bieden, gaan we altijd in gesprek met u als ouder. Uw instemming is cruciaal voor het delen van deze gegevens. Het niet verlenen van toestemming heeft geen invloed op de plaatsing op onze school, tenzij u de aanmelding op een specifieke school intrekt. Onze wettelijke zorgplicht garandeert dat wij passende ondersteuning organiseren voor ieder kind. Als wij deze ondersteuning zelf niet kunnen bieden, zorgen wij voor een plek waar uw kind wél de benodigde hulp krijgt. Dit geldt voor alle leerlingen, zowel nieuwkomers als reeds ingeschreven kinderen. Na de plaatsing kan, in overleg met u, een aanpassing van de groep noodzakelijk blijken. Ook hierbij staat het welzijn van uw kind centraal.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt De Nieuwe Weg voor jonge kinderen?

Basisschool De Nieuwe Weg biedt een uitgebreid programma speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen, gericht op een optimale ontwikkeling en een prettige overgang naar het basisonderwijs.

Basisschool De Nieuwe Weg biedt een uitgebreid programma speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen, gericht op een optimale ontwikkeling en een prettige overgang naar het basisonderwijs.

Kinderopvang Diensten
Professionele Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke partners werkt onze school samen voor het jonge kind programma?

Wij werken nauw samen met KDV Simba, een erkende kinderopvangorganisatie, om de continuïteit en kwaliteit van de educatieve ervaring voor uw kind te waarborgen.

Wij werken nauw samen met KDV Simba, een erkende kinderopvangorganisatie, om de continuïteit en kwaliteit van de educatieve ervaring voor uw kind te waarborgen.

Team | WSKO Basisschool De Nieuwe Weg in Poeldijk | [2025] Schoolregister