
Het team van IKC De Wielen in Papendrecht
Current section: teamZie hier hoe het team van IKC De Wielen is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IKC De Wielen. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past IKC De Wielen bij jullie?
Ontdek hoe goed IKC De Wielen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij IKC De Wielen zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IKC De Wielen. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij IKC De Wielen werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IKC De Wielen gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Vervangingsregeling voor Onze Leerlingen bij IKC De Wielen
Bij IKC De Wielen zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is. Voor de eerste dag van de ziekte van een collega streven we ernaar de vervanging intern op te vangen. Dit minimaliseert de impact op de klas en zorgt ervoor dat uw kind les blijft krijgen van een bekend gezicht. Indien ziekteverzuim langer dan één dag aanhoudt, zetten we alles op alles om een geschikte vervanger te vinden voor de gehele periode van afwezigheid. Het vinden van gekwalificeerde invallers in het basisonderwijs is een uitdaging, maar we doen ons uiterste best om de continuïteit te waarborgen. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat we enkel opvang kunnen garanderen, waarbij leerlingen wel welkom zijn op school maar onder begeleiding verblijven. Verlof voor studie of andere redenen wordt altijd vooraf met de directie afgestemd. Deze proactieve planning maakt het vinden van een passende oplossing voor de vervanging aanzienlijk eenvoudiger, zodat de lessen zo min mogelijk worden onderbroken en uw kind optimaal blijft leren.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Op de Wielen werken we met het leerstof jaarklassen systeem. Dit betekent dat leerlingen van dezelfde leeftijd in een jaargroep zitten. Per vakgebied en per schooljaar krijgen de leerlingen de leerstof aangeboden. We gebruiken hiervoor moderne lesmethoden waaronder het model van de Explicite Directe Instructie. EDI bestaat uit een aantal vaste lesonderdelen, aangevuld met technieken. Het doel van EDI is om de leerstof succesvol aan te leren aan alle leerlingen: de sterke, de gemiddelde én de risicoleerlingen. Daarnaast gebruiken we vanaf groep 5 tablets van Snappet voor de verwerking. De leerstof wordt op verschillende niveaus aangeboden, waardoor individuele leerlingen de leerstof ook langzamer of sneller kunnen verwerken. De leerkracht houdt nauwgezet bij hoe en met welk resultaat de leerlingen de leerstof verwerken. Per dag heeft iedere klas een eigen rooster waarbij de verschillende vakgebieden behandeld worden.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Extra mogelijkheden op deze school
Uitmuntende Ondersteuning voor Elk Kind bij IKC De Wielen Papendrecht
Ons Schoolondersteuningsprofiel: Een Diepgaande Kijk
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Onze Kwaliteitszorg: Een Schoolplan voor Excellente Ontwikkeling bij IKC De Wielen
Welke Kernachtige Doelen Streeft IKC De Wielen Na in het Schoolplan?
Hoe Realiseert IKC De Wielen Haar Educatieve Doelen?
Downloaden
Download Hier Ons Uitgebreide SchoolplanOptimale Ontwikkeling voor Jonge Kinderen bij IKC De Wielen
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal onderwijsaanbod is er voor jonge kinderen op IKC De Wielen?
IKC De Wielen biedt uitgebreide ondersteuning en speciale programma's voor de allerkleinsten om hun ontwikkeling optimaal te stimuleren.
Met welke partners werkt IKC De Wielen samen voor het jonge kind programma?
Voor het jonge kind programma werkt IKC De Wielen nauw samen met gerenommeerde partners zoals Wasko, De Wielen, om een compleet en geïntegreerd aanbod te garanderen.