Christelijk Kindcentrum Prins Floris
Moerbeihof 5
3355 AJ Papendrecht

Schoolweging

Schoolweging
27.43
Spreiding
5.38

De schoolweging van Prins Floris Papendrecht is 27,43 , met een spreiding van 5,38 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Met 97.5% scoren vrijwel alle leerlingen op fundamenteel niveau, ruim boven de landelijke norm van 85%. Dit bevestigt dat de basisvaardigheden taal en rekenen structureel op orde zijn.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

56.9% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de door de inspectie gehanteerde signaleringswaarde van 50.1%. Dit toont aan dat de school effectief inspeelt op verschillen in leerpotentieel, ondanks de relatief lage schoolweging.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De school geeft nadrukkelijk hogere adviezen: 28.1% havo en 17.5% vwo (vs. 16.1% en 18.6% bij vergelijkbare scholen). Opvallend is het beperkte aandeel praktijkgericht advies (7.0% vmbo-b/k tegen 5.5% regionaal), wat past bij het onderwijsconcept met focus op ontwikkelkansen.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2014-2015

ToetsGemeente PapendrechtGemeente AmsterdamNederland
207.7199.71

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
127

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

De tussenresultaten op onze school worden gemeten m.b.v. methode afhankelijke en methode onafhankelijke toetsen. De eerstgenoemde toetsen hebben met name betrekking op het geleerde in een afgebakende periode voorafgaand aan de toets waarna er, indien noodzakelijk, remediëring volgt binnen de groep. We maken gebruik van de Cito LVS-toetsen Leerling in Beeld als methode onafhankelijk instrument om de voortgang over een langere periode te meten. Deze worden twee keer per leerjaar afgenomen en zijn landelijk genormeerd. Op deze wijze brengen brengen we de leerresultaten van onze leerlingen in kaart. Een combinatie van de uitslagen van zowel de methode afhankelijke als methode onafhankelijke toetsen gebruiken we om te bepalen of leerlingen in aanmerking komen voor extra hulp buiten de groep door onze gespecialiseerde remedial teachers.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

16.9% van de leerlingen presteert onder advies, iets hoger dan landelijk (11.8%), terwijl 30.8% bovenadvies functioneert. Dit reflecteert mogelijk een voorzichtige advisering. Toch blijft 52.3% op het geadviseerde niveau, wat aansluit bij het cyclische monitoring-systeem.

Sociale ontwikkeling

.

Begrip voor andersdenkenden

Maatschappelijke betrokkenheid

Zelfkritische grondhouding

Wat is de werkwijze van Christelijk Kindcentrum Prins Floris voor sociale ontwikkeling?

.

Welke registratievorm(en) gebruikt Christelijk Kindcentrum Prins Floris om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Christelijk Kindcentrum Prins Floris gebruikt Kijk! en Leerling in beeld Sociaal-emotioneel functioneren om sociale opbrengsten in kaart te brengen.