
Schoolweging
De schoolweging van De Bukehof is 33,38 , met een spreiding van 5,97 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
91,6% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, ruim boven de landelijke norm van 85%. Dit onderstreept de effectieve basisondersteuning, vooral gezien de relatief hoge schoolweging. De score is iets lager dan het vergelijkingsgemiddelde (93,89%), wat past bij de diversiteit in de leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
41,4% van de leerlingen behaalt het streefniveau voor taal en rekenen, wat ruim boven de door de inspectie bepaalde signaleringswaarde van 38,7% ligt. Dit toont aan dat de school ondanks een complexe leerlingenpopulatie (schoolweging 33,38) hogere doelen blijft nastreven. Ter vergelijking: vergelijkbare scholen scoren gemiddeld 50,17%.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een brede spreiding: 67,86% vmbo-niveaus (vs. 60,62% landelijk) en 32,14% havo/vwo (vs. 39,41% landelijk). Opvallend is het hoge percentage gecombineerde vmbo-k/gt-adviezen (25% vs. 5,64% bij vergelijkbare scholen). De focus op maatwerk blijkt uit het beperkte aantal onbekende adviezen (0% vs. 2,09% gemiddeld).
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Bukehof | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 171.52 | 173.83 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De Cito-LVS-toetsen (toetsen van het Leerlingvolgsysteem) die in het midden van het schooljaar worden afgenomen worden door de leerkrachten in samenwerking met de intern begeleiders gebruikt om de groepsplannen bij te stellen. Daarnaast worden de uitslagen van deze toetsen geanalyseerd door directie en Ib-ers, besproken met de teamleden (groepsgewijs, individueel) en de bevindingen worden teruggekoppeld naar het team. Indien daar aanleiding voor i,s kunnen er aanpassingen komen in het onderwijsaanbod, een aanschaf van een andere methode, etc. .
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
12% van de leerlingen presteert onder advies, wat exact overeenkomt met het landelijk gemiddelde. De school scoort beter in doorstroombegeleiding: 28% presteert boven advies (vs. 25,27% landelijk). Dit sluit aan bij het in het schoolplan beschreven ‘opbrengstgericht werken’ met individuele ontwikkelingsplannen.