
Schoolweging
De schoolweging van De Kriekenhof is 26,95 , met een spreiding van 5,78 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 99,3% behaalde het fundamenteel niveau is De Kriekenhof één van de best presterende scholen in de regio (+2,8%-punt t.o.v. landelijk gemiddelde). Bijna alle leerlingen beheersen hiermee de basisvaardigheden.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
71,0% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de door de inspectie bepaalde signaleringswaarde van 50,1%. Dit is 9,9%-punt hoger dan bij vergelijkbare schoren (61,1%), wat wijst op effectieve differentiatie in taal- en rekenonderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De schooladviezen tonen een sterke focus op hogere onderwijsniveaus: 30% vmbo-(g)t/havo en 30% havo/vwo advies, samen goed voor 60% van de adviezen. Dit is significant hoger dan regionale gemiddelden (26,7% voor deze categorieën). Praktijkonderwijsadvies ontbreekt volledig, in contrast met 1,01% bij vergelijkbare scholen.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Kriekenhof | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 179.5 | 175.28 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Naast methodegebonden toetsen, nemen wij bij ons op school ook de landelijk genormeerde toetsen af. Deze toetsen staan opgenomen in het toetsrooster. Het team bespreekt in februari/ maart de trendanalyse van de de groeps- en schoolresultaten. N.a.v. deze resultaten wordt er gekeken of de opbrengsten voldoen aan de landelijke normeringen en de stichtingseisen. Er wordt gekeken welke interventies er nodig zijn om ons onderwijs te verbeteren en over welke zaken wij tevreden zijn.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
28,6% van de leerlingen presteert boven hun advies, ruim boven het landelijk gemiddelde (25,3%). Slechts 14,3% zit onder advies tegen 11,8% landelijk. Deze cijfers onderstrepen de zorgvuldige advisering en goede aansluiting op het VO, zoals beschreven in het doorstroomprotocol.
Sociale ontwikkeling
De school is een oefenplaats voor goed burgerschap. In de klas, op het schoolplein, krijgt de leerling te maken met processen, gedragingen en gebeurtenissen die ook voorkomen in de ‘echte’ samenleving. Op school wordt de leerling gestimuleerd voor zijn mening uit te komen en respect te hebben voor mensen die anders zijn. Hij kan zijn sociale competenties verder ontwikkelen, wordt zich bewust van zijn sociale rechten en plichten en kan meedenken en meebeslissen. We gebruiken de methode Wetenswaardig en Kwink. Verder hebben we een sponsorkindje in Oeganda geadopteerd, hebben we het VRIJ-monument geadopteerd en werken we mee aan de kranslegging op 4 mei. Ook houden we acties op school waarbij we geld ophalen voor andere kinderen, die in een minder bedeelde positie verkeren. Het uiteindelijke doel is dat leerlingen zich de kennis, houdingen, vaardigheden en reflectie eigen maken die hen in staat stelt om op een positieve manier deel te nemen aan de samenleving. Wij vinden het belangrijk om naast alle cognitieve vakken, de kinderen ook een meer 'brede' ontwikkeling te laten doormaken. LEES MINDER
Veiligheid
Betrokkenheid
Wat is de werkwijze van De Kriekenhof voor sociale ontwikkeling?
Het team van De Kriekenhof heeft gezamenlijk de kernwaarden vastgesteld. Deze kernwaarden zijn zichtbaar in de school en verwerkt in de schoolregels. De sociale ontwikkeling van kinderen wordt geobserveerd en geregistreerd, met name de factoren Betrokkenheid en Welbevinden, middels het observatiesysteem Zien van groep 1 t/m 8.
Welke registratievorm(en) gebruikt De Kriekenhof om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
De Kriekenhof gebruikt Kindbegrip om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt De Kriekenhof?
De Kriekenhof gebruikt Kwink voor sociaal-emotioneel leren.