Openbare Basisschool Mettegeupel in Oss

Het team van Openbare Basisschool Mettegeupel in Oss

Current section: team
Litherweg 4
5346 Oss

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool Mettegeupel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool Mettegeupel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool Mettegeupel bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool Mettegeupel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool Mettegeupel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool Mettegeupel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (12.5%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (12.5%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool Mettegeupel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (62.5%)
Direct ondersteunend personeel (12.5%)
Indirect ondersteunend personeel (12.5%)
Management (12.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool Mettegeupel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Onderwijsondersteuning: Vervanging bij Afwezigheid

Bij Openbare Basisschool Mettegeupel garanderen we continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze leerkrachten. Of het nu gaat om ziekte of deelname aan professionele ontwikkeling, wij zorgen ervoor dat uw kind zo min mogelijk hinder ondervindt. Onze flexibele inzetbaarheid van onderwijspersoneel is hierbij cruciaal. We maken gebruik van een pool van deskundige collega's, verbonden aan onze school of aan andere scholen binnen ons scholengemeenschap. Deze professionals zijn bekend met onze onderwijsmethoden en schoolcultuur, wat een naadloze overdracht en consistente leerervaring mogelijk maakt. In uitzonderlijke gevallen waarin een interne of clusteroplossing niet direct beschikbaar is, streven we naar de best mogelijke alternatieven. Bij langdurige afwezigheid en het ontbreken van directe vervanging, informeren we u actief over eventuele aanpassingen in het lesrooster, zoals tijdelijk thuisonderwijs of online lesprogramma's. Uw kind kan rekenen op een stabiele leeromgeving.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Mettegeupel

5

Taal, Rekenen en Leesvaardigheid: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Taalspecialist
Logopedist
NT2 Specialist voor Nieuwkomers

Toelichting van de school:

Ons toegewijde team telt vijf gespecialiseerde krachten gericht op taal, rekenen en lezen. Wij hechten veel waarde aan continue professionele ontwikkeling, zodat onze docenten altijd beschikken over de nieuwste inzichten en methodes. Kwaliteitsverbetering van ons onderwijs is een collectieve missie. Via wekelijkse 'TeamLeren' sessies delen we kennis en versterken we onze gezamenlijke expertise, wat direct ten goede komt aan de leerontwikkeling van elk kind.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Pedagogisch Educatief Professional
NLP Practitioner
Fides Coach

Toelichting van de school:

Vijf betrokken professionals werken aan de brede ontwikkeling van uw kind. Zij onderhouden nauwe banden met leerlingen, ouders, collega's en externe partners om een optimale ondersteuning te garanderen.

4

Gedrag, Studiehouding en Werkmethoden: Effectieve Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Pedagogisch Educatief Professional
NLP Practitioner
Fides Coach

Toelichting van de school:

Onze intern begeleider en Fides coach zijn experts in het bevorderen van positief gedrag, een optimale werkhouding en effectieve taakaanpak. Zij bieden waardevolle ondersteuning aan zowel leerlingen als collega's. Door voortdurende bijscholing en coaching blijven onze specialisten scherp en effectief in hun begeleiding.

2

Motorische Vaardigheden en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Logopedist
SEC Oss (Sport en Expertise Centrum)

Toelichting van de school:

Het SEC Oss verzorgt met enthousiasme de gymlessen voor alle groepen, van kleuters tot oudere leerlingen. Onze toegewijde logopedist is één dag per week op school aanwezig voor gespecialiseerde ondersteuning.

2

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Gekwalificeerde Verpleegkundige
Verzorgende Individuele Gezondheidszorg

Toelichting van de school:

Binnen ons team hebben wij een collega met een afgeronde verpleegkundige opleiding en een collega met ervaring als verzorgende in de individuele gezondheidszorg. Daarnaast zijn diverse teamleden getraind als BHV-hulpverlener. Voor medicijngebruik hanteren wij een strikt protocol. Wij verwachten dat alle kinderen zindelijk zijn bij de start van hun basisschoolcarrière op vierjarige leeftijd.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
18
Totaal specialisten
18
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Leerplein aula

Ontdek de Ondersteuning op OBS Mettegeupel: Elk Kind Centraal

Uitleg over Onze Ondersteuningsfilosofie

Bij Openbare Basisschool Mettegeupel geloven we dat elk kind uniek is en recht heeft op passende educatie. Wij werken actief aan inclusief onderwijs, waarbij we creatieve samenwerking binnen en buiten onze schoolmuren, en met SAAM*, hoog in het vaandel dragen. Onze focus ligt altijd op het welzijn en de ontwikkeling van onze leerlingen en de groei van onze collega's. Als lerende gemeenschap stimuleren we informele en gezamenlijke leerervaringen. We koesteren het geloof in collectieve kracht, stralen positiviteit uit en genieten van ons werk. Door mijlpalen te vieren en herinneringen te creëren, dragen we vol optimisme bij aan de ontwikkeling van kinderen, elkaar en de toekomst. Taalontwikkeling is cruciaal voor ons. We versterken onze expertise in het begeleiden van kinderen met een taalachterstand door gerichte scholing en het inschakelen van externe expertise. Zo verzekeren we dat elk kind de Nederlandse taal optimaal kan beheersen. We hebben geïnvesteerd in moderne leermiddelen die ons in staat stellen het onderwijs nog beter af te stemmen op de individuele behoeften van onze leerlingen. Door deze materialen grondig te leren kennen, vergroten we continu onze pedagogische en didactische vaardigheden. Onze leermethodes en materialen gebruiken we als inspiratiebronnen, waarbij we continu evalueren wat het beste aansluit bij onze leerlingen. Daarnaast hanteren we een gezamenlijke taal voor gedragsbespreking, gebaseerd op de Fides-methodiek. Deze uniforme aanpak, ondersteund door duidelijke leidende principes en beeldspraak, creëert een voorspelbare en veilige leeromgeving. Wij geven kinderen de regie over hun eigen gedrag, zodat ze bewust worden van hun keuzes en de consequenties. Onze leraren zijn vakspecialisten die hun kennis delen binnen het TeamLeren. Deze specialisten analyseren onderwijstrends en adviseren over aanpassingen, in nauwe samenwerking met het cluster en collega-specialisten, om ons onderwijs continu te verbeteren. Op OBS Mettegeupel is iedereen welkom en gelijkwaardig. We hanteren een positieve, opbouwende communicatie en tonen oprechte nieuwsgierigheid naar de ontwikkeling van elk kind. Dagelijkse check-ins bij de deur bevorderen rust en verbinding in de groepen. Onze gezamenlijke gedragsafspraken worden dagelijks toegepast en versterken de schoolbrede eenheid. Visie op Inclusief Onderwijs: Ontwikkeling op Maat Inclusief onderwijs betekent dat we onderwijs bieden dat aansluit bij de unieke ontwikkeling van elk kind, ook wanneer er behoefte is aan extra ondersteuning. Meestal kan de leerkracht deze zorg bieden, met ondersteuning van de intern begeleider die het ondersteuningsbeleid coördineert. Dit noemen we basisondersteuning. Afspraken hierover zijn vastgelegd door schoolbesturen. Inclusief onderwijs vindt plaats in de eigen klas, bij de eigen leerkracht en op de eigen school, met minimale externe interventies. Onze School en Inclusief Onderwijs: Samen Sterk Bij een signaal van extra ondersteuningsbehoefte, gaat de leerkracht in overleg met ouders. Samen met de intern begeleider zoeken we naar de meest passende, inclusieve onderwijsoplossing. Ouders kunnen het schoolondersteuningsprofiel (SOP) raadplegen voor een overzicht van ons aanbod. Voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben, stellen we een ontwikkelingsperspectief (OPP) op, waarin onderwijsbehoeften, uitstroomperspectief en realistische, inclusieve aanpak worden beschreven. Collega's van OBS Mettegeupel werken nauw samen met het samenwerkingsverband 30.06 om de benodigde extra ondersteuning te organiseren. Binnen SAAM* ondersteunen twee trajectbegeleiders scholen bij het verbeteren van basisondersteuning en de implementatie van inclusiever onderwijs, met nadruk op een cyclisch proces voor leerlingen met specifieke behoeften.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Uitstekende Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Schoolplan

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan voor taal- en rekenonderwijs?

Onze school stimuleert actief het taalplezier en de taalontwikkeling van alle leerlingen. We signaleren en ondersteunen kinderen met een taalachterstand door gerichte interventies en deskundige leerkrachten. Ons taalonderwijs is vernieuwd en verrijkt met een inspirerende schoolbibliotheek en een focus op leesmotivatie. We hanteren een doorlopende leerlijn voor lezen en spelling, gebaseerd op de nieuwste methodes, en creëren een taalrijke omgeving waarin samen leren centraal staat. Dit alles draagt bij aan een sterke basis voor taalvaardigheid. Voor rekenen zetten we in op interactief en handelend leren met moderne materialen en spelletjes. We streven naar een dieper inzicht bij leerlingen door hen te laten ontdekken en toepassen, wat leidt tot zelfstandige probleemoplossers. Ons rekenaanbod wordt continu geoptimaliseerd om aan te sluiten bij de individuele behoeften van elk kind. Burgerschapsonderwijs integreren we naadloos in onze thematische aanpak en actuele gebeurtenissen. We omarmen de diversiteit van onze leerlingen en bevorderen een inclusieve schoolcultuur door middel van dialoog en samenwerking. Kinderparticipatie, zoals verkiezingen voor de Kinderraad, en aandacht voor duurzaamheid versterken het burgerschap en de betrokkenheid bij onze schoolgemeenschap.

Hoe waarborgt onze school de onderwijskwaliteit en resultaten?

Binnen ons schoolbestuur SAAM* hanteren we een rigoureuze interne kwaliteitszorgcyclus om onze onderwijsprocessen en leerresultaten jaarlijks te evalueren en te verbeteren. Deze cyclus omvat duidelijke voornemens, verantwoording en grondige zelfevaluaties, waarbij bevindingen worden besproken in ons TeamLeren. Dit leidt tot concrete, effectieve verbeteracties. Ouders worden actief betrokken via ouderavonden, kind-ouder momenten en transparante communicatie, wat essentieel is voor een gezamenlijke aanpak. Jaarlijks rapporteren we gedetailleerd over onze onderwijsresultaten en de voortgang van verbeterplannen aan het schoolbestuur, cluster en de medezeggenschapsraad. Deze rapportages zijn publiekelijk toegankelijk via Venster PO, zodat alle betrokkenen een helder inzicht hebben in onze onderwijskwaliteit en onze voortdurende inzet voor verbetering.

Stimuleren van Jonge Kinderen: Programma's op OBS Mettegeupel

Toelichting van de school

Bij Openbare Basisschool Mettegeupel en AVEM Kinderopvang zetten we ons in voor de optimale ontwikkeling van elk jong kind. We geloven sterk in een naadloze overgang tussen kinderopvang en basisschool, een visie die we vormgeven door peuteropvang binnen onze schoolmuren aan te bieden. Deze nauwe samenwerking stelt pedagogisch medewerkers van AVEM en onze leerkrachten in staat om intensief samen te werken. Dit versterkt de educatieve continuïteit en zorgt voor een soepele, vertrouwde start in het onderwijs voor alle kinderen. Wij hechten veel waarde aan spelend leren. Onze aanpak voor jonge kinderen is gericht op het creëren van een stimulerende leeromgeving waar kinderen ontdekken en groeien door middel van spel. Dit bevordert hun nieuwsgierigheid en leertraject. Ontdek hoe wij het verschil maken voor uw kind.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod is er voor jonge kinderen op onze basisschool?

Openbare Basisschool Mettegeupel biedt een rijk en afgestemd aanbod voor jonge kinderen. Dit omvat een geïntegreerde aanpak waarbij de focus ligt op vroege educatie en ontwikkeling. Onze leerkrachten voor groep 1 tot en met 3 zijn speciaal opgeleid als 'Specialist 't Jonge Kind'. Bovendien zijn de collega's van AVEM Kinderopvang VVE (Voor- en Vroegschoolse Educatie) geschoold, wat de kwaliteit van onze dienstverlening verder garandeert.

Openbare Basisschool Mettegeupel biedt een rijk en afgestemd aanbod voor jonge kinderen. Dit omvat een geïntegreerde aanpak waarbij de focus ligt op vroege educatie en ontwikkeling. Onze leerkrachten voor groep 1 tot en met 3 zijn speciaal opgeleid als 'Specialist 't Jonge Kind'. Bovendien zijn de collega's van AVEM Kinderopvang VVE (Voor- en Vroegschoolse Educatie) geschoold, wat de kwaliteit van onze dienstverlening verder garandeert.

Integrale kinderopvang
Specialist 't Jonge Kind: Leerkracht groep 1-2-3
VVE-gekwalificeerde medewerkers AVEM

Met welke partners werkt OBS Mettegeupel samen voor het jonge kind programma?

Voor het programma gericht op jonge kinderen onderhoudt Openbare Basisschool Mettegeupel een waardevolle samenwerking met AVEM Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een optimale doorgaande leerlijn en een consistente pedagogische aanpak, essentieel voor de ontwikkeling van jonge kinderen.

Voor het programma gericht op jonge kinderen onderhoudt Openbare Basisschool Mettegeupel een waardevolle samenwerking met AVEM Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een optimale doorgaande leerlijn en een consistente pedagogische aanpak, essentieel voor de ontwikkeling van jonge kinderen.

Team | Openbare Basisschool Mettegeupel in Oss | [2025] Schoolregister