
De resultaten van Kindcentrum De Aventurijn in Oss
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcentrum De Aventurijn, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Kindcentrum De Aventurijn bij jullie?
Ontdek hoe goed Kindcentrum De Aventurijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing van het Fundamentele Niveau door Leerlingen
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt gemeten in groep acht door middel van de eindtoets of doorstroomtoets. De Onderwijsinspectie hanteert een signaalwaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Deze 85% geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland als norm voor het fundamentele niveau.
Grafiek
Grafiek laden...
Het Streefniveau: Ambitie en Resultaten op De Aventurijn
Het streefniveau ligt hoger dan het fundamentele niveau en vormt een ambitieus doel voor leerlingen in groep acht. Het streven is om een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen dit hogere niveau te laten bereiken. De Onderwijsinspectie stelt voor elke basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie, een individuele signaalwaarde vast voor het streefniveau. Dit percentage geeft aan hoeveel leerlingen aan het einde van groep acht dit ambitieniveau naar verwachting moeten halen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcentrum De Aventurijn?
Bij Kindcentrum De Aventurijn in Oss stellen we het schooladvies voor het voortgezet onderwijs zorgvuldig op. Dit advies wordt bepaald in samenwerking met de ervaren leerkrachten van groep 7 en 8, de intern begeleider en de schooldirectie. De basis hiervoor wordt gevormd door de resultaten uit het leerlingvolgsysteem, inclusief gegevens over werkhouding en sociale ontwikkeling. We starten tijdig met de communicatie over het schooladvies, al halverwege groep 7. Dit pre-advies is niet bindend en dient ter oriëntatie op mogelijke middelbare scholen. Gedurende groep 7 en aan het begin van groep 8 kan het pre-advies worden bijgesteld op basis van de voortgang van het kind. Het definitieve schooladvies, inclusief het type voortgezet onderwijs, ontvangen ouders en kinderen gezamenlijk in januari van groep 8. Hierbij geven we een richting aan voor het passend onderwijs, zonder een specifieke school te benoemen.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Kindcentrum De Aventurijn Oss
Bij Kindcentrum De Aventurijn in Oss creëren we een veilige en inspirerende leeromgeving waar elk kind zich thuis voelt. We hechten veel waarde aan een warme, geborgen sfeer met duidelijke structuur en rust in ons schoolgebouw en de klassen. Wij geloven in wederzijds vertrouwen tussen kinderen, ouders en ons team. Respect voor elkaar staat centraal in alles wat we doen, en samen dragen we zorg voor het welzijn van iedereen binnen onze schoolgemeenschap. De Aventurijn zet zich in voor: Het bevorderen van een warme en geborgen sfeer in een opgeruimd gebouw dat rust uitstraalt. Het opbouwen van relaties met teamleden, kinderen en ouders gebaseerd op wederzijds vertrouwen. Het stimuleren van respectvolle, proactieve en open communicatie tussen team, kinderen en ouders om een constructieve dialoog te bevorderen. Het actief betrekken van ouders en kinderen bij de ontwikkeling van elk kind. Het streven naar een pedagogisch partnerschap met alle ouders en verzorgers.
Veiligheid voorop in Oss
Respect en waardering voor elkaar
Wederzijds vertrouwen tussen alle betrokkenen
Wat is de aanpak van Kindcentrum De Aventurijn voor de sociale ontwikkeling van uw kind?
Bij Kindcentrum De Aventurijn in Oss focussen we op het creëren van een positief sociaal klimaat. We werken aan wederzijds respect, vertrouwen en een veilige leeromgeving. Dit doen we door middel van gerichte activiteiten en een open communicatie met zowel leerlingen als ouders. Onze pedagogische aanpak is gericht op het welbevinden van elk kind. We zorgen voor structuur en rust, wat bijdraagt aan een stabiele ontwikkeling. Ouders worden actief betrokken bij het leerproces en de sociale vooruitgang van hun kind, wat een essentieel onderdeel is van ons pedagogisch partnerschap.
Welke registratiemethoden gebruikt onze basisschool in Oss om sociale vooruitgang te monitoren?
Kindcentrum De Aventurijn in Oss maakt gebruik van specifieke registratiemethoden om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen. Deze methoden helpen ons om de vooruitgang te volgen en waar nodig extra ondersteuning te bieden. Onze school hanteert de volgende systemen voor het registreren van sociale opbrengsten:
- Kijk! observatieprotocol
- KiVa-programma voor sociaal welzijn
Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op deze basisschool in Oss?
Op Kindcentrum De Aventurijn in Oss zetten we effectieve methoden in om het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen te stimuleren. Deze methoden zijn ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van belangrijke sociale vaardigheden en een positief zelfbeeld. Onze school maakt gebruik van de volgende methoden voor sociaal-emotioneel leren:
- Kanjer trainingen voor sociale vaardigheden
- KiVa-programma voor positieve sociale interactie
Inspectierapport Kindcentrum De Aventurijn: Kwaliteit van Ons Onderwijs in Oss
Kindcentrum De Aventurijn in Oss, met 456 leerlingen, biedt hoogwaardig basisonderwijs aan. De onderwijsinspectie beoordeelt de kwaliteit van onze school op diverse aspecten. Hier vindt u een overzicht van de bevindingen en de officiële rapporten die inzicht geven in ons onderwijs. Ontdek hoe Kindcentrum De Aventurijn zich inzet voor optimale leerresultaten en een veilige, stimulerende leeromgeving voor elk kind.