Basisschool De Nieuwe Link in Oss

De resultaten van Basisschool De Nieuwe Link in Oss

Current section: resultaten
Professor Regoutstraat 110
5348 Oss

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool De Nieuwe Link, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool De Nieuwe Link bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Nieuwe Link bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële kennis en vaardigheden in taal en rekenen die elke leerling aan het einde van het basisonderwijs moet beheersen. Dit wordt nauwkeurig gemeten met de doorstroomtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit betekent dat 85% van alle leerlingen aan het einde van de basisschool de kerncompetenties moet beheersen. Bij Basisschool De Nieuwe Link streven we ernaar dit essentiële fundament voor al onze leerlingen te leggen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en Ontwikkeling

Het streefniveau gaat verder dan het fundamenteel niveau en daagt leerlingen uit om hun potentieel volledig te benutten. Het is ons doel om een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen in groep acht dit hogere prestatieniveau te laten bereiken. De inspectie stelt specifieke streefniveaus vast per school, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Deze doelstellingen dienen als leidraad voor onze onderwijsaanpak. Basisschool De Nieuwe Link zet zich in om de prestaties van onze leerlingen continu te stimuleren en te verbeteren richting deze ambitieuze doelen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool De Nieuwe Link?

Basisschool De Nieuwe Link hanteert een transparante procedure voor het schooladvies, in lijn met de afspraken binnen het Samenwerkingsverband en de richtlijnen van Filios Scholengroep. Dit zorgt voor een consistente en eerlijke beoordeling van elke leerling. We begeleiden onze leerlingen optimaal naar het voortgezet onderwijs. Onze focus ligt op het bieden van passend onderwijs voor ieder kind, met aandacht voor individuele talenten en leerbehoeften.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Nieuwe Link in Oss

Op Basisschool De Nieuwe Link in Oss geloven we dat een positief zelfbeeld essentieel is voor effectief leren. Daarom focussen we op de drie universele basisbehoeften van ieder kind: relatie, competentie en autonomie. We streven ernaar om aan de behoefte aan verbinding ('gezien en gehoord worden') te voldoen door een veilige en ondersteunende omgeving te creëren. Kinderen moeten zich gewaardeerd voelen en weten dat hun inbreng telt. Daarnaast stimuleren we de behoefte aan competentie ('Ik kan het!') door uitdagende leeractiviteiten aan te bieden. We moedigen kinderen aan om hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen. De behoefte aan autonomie ('Ik wil het zelf doen') wordt bevorderd door kinderen ruimte te geven voor eigen keuzes en initiatief. Zelfstandigheid en verantwoordelijkheid staan centraal in ons pedagogisch beleid. Ons team is speciaal opgeleid om aandacht te besteden aan deze basisbehoeften en eventuele uitdagingen die hierbij komen kijken. We blijven op de hoogte van de nieuwste wetenschappelijke inzichten. Komend schooljaar implementeren we 'Leader in Me' in alle klassen. Dit programma helpt kinderen om het beste uit zichzelf te halen, met respect voor anderen en de omgeving. Ze leren zelfleiderschap, zelfregulatie, verantwoordelijkheidsgevoel en initiatief nemen. Kinderen ontwikkelen sociale vaardigheden, leren effectieve keuzes maken en begrijpen wat belangrijk is. Ze worden aangemoedigd om open te staan voor anderen, empathisch te zijn en tegelijkertijd hun eigen identiteit te behouden. Door deze vaardigheden spelenderwijs te oefenen op school, leggen we een waardevolle basis voor hun toekomstige leven. Het volledige team volgt dit traject onder deskundige begeleiding van het CPS.

Een veilige omgeving voor leren en leven

Aandacht en respect voor elke leerling

Zorgzaamheid voor elkaar en de omgeving

Wat is de aanpak van Basisschool De Nieuwe Link voor de sociale ontwikkeling van uw kind?

Onze schoolregels zijn positief geformuleerd en weerspiegelen onze kernwaarden. We hanteren een oplossingsgerichte benadering in alles wat we doen. Kinderen op onze school mogen zichzelf zijn en we accepteren elkaar zoals we zijn. Fouten maken wordt gezien als een leermoment, waarbij we elkaar ondersteunen. We stimuleren verantwoordelijkheid, het nemen van eigen keuzes en gezamenlijk leren. Iedereen leert elke dag, en we zorgen goed voor elkaar en onze omgeving.

Welke methoden gebruikt Basisschool De Nieuwe Link om sociale vooruitgang te meten?

Om de sociale opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken we gebruik van de volgende registratiemethoden:

  • Sociaal Emotionele Vragenlijst
  • PIVA uit Piramide 2.0

Welke lesprogramma's voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet?

Basisschool De Nieuwe Link maakt gebruik van effectieve methoden voor sociaal-emotioneel leren, waaronder:

  • Taakspel
  • Grip op de Groep
  • Leader in Me

Onderwijsinspectie Rapport Basisschool De Nieuwe Link: Inzicht in Kwaliteit en Ontwikkeling

Basisschool De Nieuwe Link in Oss, met 185 leerlingen en opererend binnen het basisonderwijs, streeft naar uitmuntend onderwijs. De school legt de nadruk op een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Ontdek hier de bevindingen en aanbevelingen van de onderwijsinspectie. Wij nodigen u uit om de officiële rapporten te raadplegen voor een gedetailleerd beeld van onze onderwijskwaliteit en hoe wij continu werken aan verbetering.

Resultaten | Basisschool De Nieuwe Link in Oss | [2025] Schoolregister