
De resultaten van Gelinck School Oostvoorne - iHub onderwijs in Oostvoorne
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Gelinck School Oostvoorne - iHub onderwijs, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van Gelinck School Oostvoorne - iHub onderwijs
Hoe goed past Gelinck School Oostvoorne - iHub onderwijs bij jullie?
Ontdek hoe goed Gelinck School Oostvoorne - iHub onderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Gelinck School Oostvoorne - iHub onderwijs?
De schooladviezen tonen een sterke focus op theoretische leerwegen: 24% havo/vwo en 18% vwo-advies (vs. 15% en 12% regio). Praktijkonderwijs blijft met 6% iets boven het regionale gemiddelde (4,5%). Deze verdeling past bij het innovatieve profiel van de iHub.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | gemeente Voorne aan Zee | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van Gelinck School Oostvoorne - iHub onderwijs in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is het lage percentage onderadvisering: 7% tegenover 12% landelijk. Van de leerlingen presteert 28% boven hun advies, mogelijk dankzij de gepersonaliseerde leerlijnen die de iHub hanteert. Dit sluit aan bij het beleid van 'doorlopende talentontwikkeling'.
Sociale ontwikkeling
In onze school kunnen we leerlingen met aandacht en concentratie problemen een goed leer- en werkklimaat aanbieden. Leerlingen voor wie sociale vaardigheden en contact minder vanzelf verlopen kunnen we hierin begeleiden. We staan stevig in het aangeven van de kaders en de grenzen. Dit maakt dat kinderen een directe sturing ontvangen en hierdoor goed in de dagstructuur kunnen functioneren. We zijn voorspelbaar in onze dag indeling en de leerkrachten hebben een vriendelijk zakelijke manier van aanspreken. Door de kleinere klassen, worden alle leerlingen gezien en kan er direct worden ingespeeld op de situaties die kunnen ontstaan.Ons didactische klimaat is inmiddels zover ontwikkeld dat we presteren naar de gemiddelden van heel Nederland. Dit is een ontwikkeling die we graag voortzetten, zodat we met trots onze resultaten met het BO kunnen blijven vergelijken. LEES MINDER