
Schoolweging
De schoolweging van De Lispeltuut Oostkapelle is 27,77 , met een spreiding van 5,87 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Lispeltuut Oostkapelle | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Twee keer per jaar worden de resultaten op groepsniveau, op leerlingniveau en op schoolniveau besproken. Op basis daarvan worden nieuwe plannen en doelen bepaald.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
De Lispeltuut is voor iedereen toegankelijk, ongeacht godsdienst, levensovertuiging, ras, cultuur of welke andere achtergrond dan ook. Respect voor anderen en andersdenkenden is een belangrijk uitgangspunt van De Lispeltuut. Juist het leren van elkaar betekent ook vaak het leren accepteren en waarderen van elkaar. Wij streven ernaar dat ieder kind zich op zijn niveau optimaal ontwikkelt, niet apart maar samen met anderen!
Samenwerken
Respect
Zelfredzaamheid
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Eén van de belangrijkste groepsoverstijgende vaardigheden binnen de school zijn de sociaal-emotionele aspecten van de leerlingen. De methode "Kwink" voor de groepen 1 t/m 8 wordt gebruikt ter bevordering van de sociaal-emotionele ontwikkeling van de kinderen. De kinderen leren omgaan met allerlei sociaal-emotionele facetten, zoals tegen je verlies kunnen, wie ben ik?, samenwerken, kunnen inleven in de ander, zelfstandig worden, verantwoordelijkheid voor eigen daden, zelf oplossingen bedenken voor problemen. Dit zijn allen vaardigheden die steeds belangrijker worden in de maatschappij. De thema's uit Kwink worden schoolbreed aangeboden. Ook wordt er gewerkt aan Actief Burgerschap. Hieronder verstaan wij de bereidheid en het vermogen deel uit te maken van een gemeenschap en daar een actieve bijdrage aan te leveren. De school heeft daarin een maatschappelijke opdracht. Op school geven we daar invulling aan door alle leerlingen kennis te laten maken met verschillende achtergronden en culturen van leeftijdsgenoten. De sociaal-emotionele ontwikkeling wordt gemeten door het invullen van de vragenlijsten SEO door leerlingen van gr. 5 t/m 8. Ook de leerkrachten vullen deze lijsten in voor groep 3 t/m 8. In de groepen 1/2 wordt de sociaal-emotionele-ontwikkeling gevolgd door de observatie- en registratiemethode KIJK!
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kijk! Sociaal Emotionele Vragenlijst Zien