Bernulphusschool
Pastoor Bruggemanlaan 10
6861 GR Oosterbeek

Schoolweging

Schoolweging
25.14
Spreiding
6.25

De schoolweging van Bernulphusschool is 25,14 , met een spreiding van 6,25 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsBernulphusschoolGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
58

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Jaarlijks worden in januari en juni de toetsen vanuit het CITO Leerling in Beeld bij alle leerlingen afgenomen. Op basis van de resultaten worden de nieuwe onderwijsbehoeften op individueel dan wel groepsniveau vastgesteld.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale ontwikkeling

Respect Waar samen geleerd en gewerkt wordt, wordt samengeleefd. We vinden het belangrijk dat kinderen met respect leren omgaan met verschillen. We benaderen alle kinderen enthousiast vanuit een oprechte belangstelling voor wat zij inbrengen. In de groepen wordt aandacht besteed aan sociale- emotionele vorming zoals het luisteren naar elkaar, leren grenzen aangeven en het nemen van verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag. Verantwoordelijkheid Iedereen die is betrokken bij de Bernulphus­school heeft de verantwoordelijk om het beste uit kinderen te halen. We vinden het belangrijk dat kinderen op onze school leren elkaar te helpen en dat er vàn en mèt elkaar wordt geleerd. Samen kunnen we meer dan alleen. Veiligheid Zowel de fysieke alsook de mentale leeromgeving moet veilig zijn. In onze school heerst een rustig leerklimaat waar goed gewerkt en geconcentreerd geleerd kan worden. Duidelijke regels en afspraken helpen daarbij. LEES MINDER

Respect

Verantwoordelijkheid

Veiligheid

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

Jaarlijks vullen de leerkrachten de vragenlijsten van Leerling in Beeld Sociaal Emotioneel Leren in. Daarnaast vullen de leerlingen van groep 6 tot en met groep 8 de leerlingenlijsten in. De uitkomst van de resultaten worden geanalyseerd door te beschrijven, te verklaren en zo nodig acties uit te zetten. Aan de hand van Focus PO volgen zij onze leerlingen van groep 1/2.

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Leerling in Beeld Sociaal Emotioneel Leren 3-8 Focus PO voor groep 1-2

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Kwink