OBS De Linde - Locatie De Thij & Locatie De Essen in Oldenzaal

Het team van OBS De Linde - Locatie De Thij & Locatie De Essen in Oldenzaal

Current section: team
Zandhorstlaan 99
7576 Oldenzaal

Zie hier hoe het team van OBS De Linde - Locatie De Thij & Locatie De Essen is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van OBS De Linde - Locatie De Thij & Locatie De Essen. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past OBS De Linde - Locatie De Thij & Locatie De Essen bij jullie?

Ontdek hoe goed OBS De Linde - Locatie De Thij & Locatie De Essen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij OBS De Linde - Locatie De Thij & Locatie De Essen zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 75% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (75%)
Man (25%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij OBS De Linde - Locatie De Thij & Locatie De Essen. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (3.3%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (36.7%)
45-55 jaar (10%)
55-65 jaar (6.7%)
&ge;65 jaar (10%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (24.6%)
35-45 jaar (25.8%)
45-55 jaar (21.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij OBS De Linde - Locatie De Thij & Locatie De Essen werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (86.7%)
Direct ondersteunend personeel (10%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (3.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor OBS De Linde - Locatie De Thij & Locatie De Essen gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invallersregeling op OBS De Linde: Continuïteit van Onderwijs

OBS De Linde, met locaties in De Thij en De Essen, maakt gebruik van de deskundige invalpool van Consent om de continuïteit van ons onderwijs te waarborgen. Om de uitdagingen van het lerarentekort het hoofd te bieden, heeft onze school een strategische keuze gemaakt en een eigen vervanger binnen de formatie aangesteld. Dit zorgt voor directe ondersteuning bij afwezigheid. Indien onze vaste vervanger niet beschikbaar is, zetten wij intern middelen in om de klassen op te vangen. Lukt dit niet, dan worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over andere groepen. Omdat dit de rust in de klassen kan verstoren en de leskwaliteit kan beïnvloeden, passen we deze oplossing maximaal voor één dag toe. Als alle interne opties zijn benut, doen we een beroep op de flexibiliteit van onze ouders. Om onverwachte situaties te voorkomen, hebben we een doordacht rooster ontwikkeld. Ouders weten hierdoor welke dag van de week zij eventueel ondersteuning kunnen bieden voor de opvang van leerlingen. Dit gestructureerde systeem garandeert schoolbreed een stabiele onderwijsomgeving en zorgt ervoor dat uw kind altijd kan rekenen op kwalitatief goed onderwijs, ook bij onvoorziene omstandigheden. Het schema is in samenwerking met de schoolleiding, het team en de Medezeggenschapsraad (MR) opgesteld en is toegankelijk via het ouderportaal.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam voor Uw Kind

10

Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Dyslexie-expert
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rekencoach
Hoogbegaafdheidsspecialist
Taalontwikkelingsdeskundige
Logopedist
Expertteam Lezen
Expertteam Wereldoriëntatie
Expertteam Positief Gedrag

Toelichting van de school:

OBS De Linde zet zich in voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. Onze toegewijde onderwijsteams stemmen hun expertise af op de specifieke onderwijsbehoeften van de kinderen. Binnen onze kernteams vindt u gespecialiseerde expertise op het gebied van taal en rekenen, ondersteund door een intern begeleider en een didactisch coach. We onderhouden nauwe banden met externe professionals zoals logopedisten, ergotherapeuten en kinderfysiotherapeuten om een brede ondersteuning te garanderen. Dit multidisciplinaire netwerk stelt ons in staat om proactief in te spelen op de leerontwikkeling van uw kind.

7

Sociaal-Emotionele Ondersteuning en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsdeskundige
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Hoogbegaafdheidsspecialist
Ergotherapeut
Expertteam Positief Gedrag
Kindercoach

Toelichting van de school:

Binnen onze Positieve Gedragssturing (PBS) aanpak besteden we veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Dit vormt de basis voor een veilige en stimulerende leeromgeving. Indien de standaardondersteuning niet volstaat, beschikken we over gespecialiseerde professionals zoals ergotherapeuten, kindercoaches en schoolmaatschappelijk werkers. Zij bieden aanvullende begeleiding om uw kind te helpen floreren op zowel sociaal als emotioneel vlak.

5

Gedragsmanagement en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Gedragsdeskundige
Intern Begeleider
Hoogbegaafdheidsspecialist
Ergotherapeut
Expertteam Positief Gedrag

Toelichting van de school:

Om gedragsuitdagingen effectief aan te pakken en te voorkomen, hanteren wij een proactief Positief Gedragssturing (PBS) programma. Dit beleid creëert een voorspelbare en ondersteunende omgeving voor alle leerlingen. Wanneer de basisinterventies niet toereikend zijn, kunnen onze onderwijsteams rekenen op de expertise van de intern begeleider, gedragsspecialist, didactisch coach of ons gespecialiseerde expertteam. In nauwe samenwerking zoeken we naar passende oplossingen. Indien nodig schakelen we onze schoolmaatschappelijk werker, schoolcoach of orthopedagoog in. Zoals we zeggen: "Alles wat aandacht krijgt, groeit."

3

Motorische Ontwikkeling en Fysieke Vaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Motorisch Remedial Teaching (MRT)

Toelichting van de school:

Ons Motorisch Remedial Teaching (MRT) programma bevordert een soepele motorische ontwikkeling bij alle kinderen. Een goede motoriek heeft een bewezen positief effect op zowel de sociaal-emotionele als de cognitieve ontwikkeling. Het verhoogt het zelfvertrouwen en bevordert succesvolle interacties. Wij bieden een individuele aanpak door gespecialiseerde vakdocenten, met oefenstof afgestemd op het niveau van elk kind. Succeservaringen staan centraal, met veel positieve bekrachtiging en vermijding van negatieve gevoelens. Diverse bewegingsactiviteiten in uitdagende situaties, herhaling en de combinatie van denken en handelen zijn essentieel. Dit alles vindt plaats in kleine groepen van maximaal 10 kinderen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen specifieke medische experts in dienst hebben, werken we nauw samen met externe zorgverleners indien medische ondersteuning of persoonlijke verzorging nodig is. We streven naar een veilige en verzorgde omgeving voor elk kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
25
Totaal specialisten
25
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
Plusgroep
Bibliotheek op school

Ontdek de Ondersteuning op OBS De Linde voor Elk Kind

Ons Schoolondersteuningsprofiel: Een Duidelijke Visie

Ons schoolondersteuningsprofiel (SOP) schetst helder de sterke punten en ontwikkelingsmogelijkheden van OBS De Linde. Door open communicatie met ouders en leerlingen, ontdekken we samen of onze school de ideale leeromgeving biedt voor uw kind. Toekomstgerichte Ondersteuning: Thuisnabij Leren met Expertise Wij streven ernaar om kinderen de kans te geven dicht bij huis naar school te gaan. De specifieke onderwijsbehoeften van kinderen in onze wijken vormen hierbij het uitgangspunt. Samenwerking met externe experts versterkt onze eigen capaciteiten, zodat we optimale ondersteuning kunnen bieden aan elke leerling.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan voor Toekomstgericht Onderwijs

Wat Zijn de Belangrijkste Onderwijsdoelen van OBS De Linde?

Ons onderwijsbeleid is gericht op het realiseren van specifieke leerdoelen, die gedetailleerd zijn vastgelegd in ons strategisch schoolplan. Dit schoolplan, dat de periode 2019-2023 beslaat, vormt de leidraad voor al onze onderwijsactiviteiten en ontwikkelingstrajecten. Het document schetst onze visie op kwalitatief hoogstaand en toekomstbestendig basisonderwijs voor alle leerlingen.

Hoe Zorgt OBS De Linde Voor het Behalen van de Gestelde Onderwijsdoelen?

Ons schoolplan, dat de periode 2019-2023 bestrijkt, beschrijft nauwgezet de methoden en strategieën die we implementeren om onze onderwijsdoelen te bereiken. We monitoren continu de voortgang en effectiviteit van onze aanpak om te waarborgen dat elke leerling optimaal wordt ondersteund in zijn of haar ontwikkeling. Dit proactieve kwaliteitsbeheer zorgt ervoor dat we flexibel kunnen inspelen op nieuwe inzichten en de onderwijsbehoeften van onze leerlingen.

Ontdek Ons Stimulerende Jonge Kind Programma in Oldenzaal

Toelichting van de school

Onze Visie op de Ontwikkeling van het Jonge Kind Bij OBS De Linde geloven we in spelend, handelend en aanschouwelijk leren als de kern van de ontwikkeling van jonge kinderen. Ons onderwijs is ontworpen om deze natuurlijke leermethoden te omarmen, met een focus op zowel ontwikkelingsgericht als programmagericht onderwijs. We creëren een gestructureerde, rijke en uitdagende leeromgeving waarin kinderen zich veilig en gestimuleerd voelen. Onze aanpak balanceert tussen het benutten van de natuurlijke leergierigheid van elk kind en het gericht werken aan leerdoelen, afgestemd op hun individuele ontwikkelingsfase en context. Dit garandeert een optimale groei voor elk kind. In de onderbouw leggen we een stevige basis voor een leven lang leren. We bouwen aan de 'cognitieve gereedschapskist' die kinderen helpt om toekomstige uitdagingen aan te gaan. Binnen een warm en veilig pedagogisch klimaat leren onze leerlingen dat fouten maken een essentieel onderdeel is van het leerproces. We moedigen doorzettingsvermogen aan en vieren elke nieuwe ontdekking met trots. Hoe Wij Leren Bevorderen: Rust, Reinheid en Regelmaat Onze school hanteert de Positive Behavior Support (PBS) aanpak, gericht op het expliciet stimuleren en erkennen van gewenst gedrag. Door duidelijke gedragsverwachtingen te communiceren en te onderwijzen, creëren we een positieve sociale omgeving. Onze kernwaarden – veiligheid, respect en verantwoordelijkheid – vormen de basis van al onze interacties. Gewenst gedrag wordt consequent bekrachtigd, en we geloven sterk in de kracht van het voorbeeldgedrag van onze toegewijde leerkrachten. Deze aanpak zorgt voor een voorspelbare en ondersteunende leeromgeving die essentieel is voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Synthese van Leren: Ontwikkelingsgericht en Programmagestuurd Onderwijs Onze leerkrachten beschikken over diepgaande kennis van de ontwikkeling en leerprocessen van kleuters. Ze zijn bedreven in het verbinden van leerinhouden met de belevingswereld van jonge kinderen, waardoor leren betekenisvol wordt. Via thematisch spel integreren we diverse leerdoelen op een natuurlijke manier. Elk thema staat wekenlang centraal, waarbij we altijd starten vanuit de voorkennis en nieuwsgierigheid van de kinderen. Samen met de leerkrachten wordt de inhoud van het thema vormgegeven, waardoor een gezamenlijk leerproces ontstaat dat aansluit bij de behoeften van elk kind. Afgestemd Leren voor Elk Kind Wij erkennen dat elk kind uniek is, maar dat iedereen in staat is tot leren. Onze onderwijsaanpak balanceert tussen ontwikkelingsgericht en programmagericht onderwijs, afhankelijk van de individuele 'cognitieve gereedschapskist' van het kind. Kinderen die al meer leervaring hebben, profiteren van een meer ontwikkelingsgerichte benadering. Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, bieden we een meer gestructureerd, programmagestuurd aanbod. Dit zorgt ervoor dat elk kind op zijn eigen tempo en niveau wordt uitgedaagd en ondersteund. Fundament voor Levenslang Leren De onderbouw van OBS De Linde legt het fundament voor een leven lang leren. Hoewel jonge kinderen hun leerproces nog niet volledig zelfstandig kunnen sturen, oefenen we belangrijke zelfsturende vaardigheden. Een ondersteunende omgeving is cruciaal voor leersucces. We bieden structuur en benoemen expliciet gewenst gedrag, wat kinderen helpt bij het ontwikkelen van zelfregulatie. Door deze gezamenlijke inspanningen bouwen we aan een sterke basis voor de toekomstige academische en persoonlijke groei van elk kind.

Veelgestelde vragen

Biedt OBS De Linde extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, OBS De Linde biedt diverse aanvullende programma's speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen om hun ontwikkeling optimaal te stimuleren.

Ja, OBS De Linde biedt diverse aanvullende programma's speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen om hun ontwikkeling optimaal te stimuleren.

Naschoolse Opvang en Peuteropvang
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke partners werkt OBS De Linde samen voor het jonge kind?

OBS De Linde werkt nauw samen met lokale partners zoals Kinderopvang Het Speelbos en Kinderopvang De Speellinde om een naadloze overgang en een rijk aanbod voor jonge kinderen te garanderen.

OBS De Linde werkt nauw samen met lokale partners zoals Kinderopvang Het Speelbos en Kinderopvang De Speellinde om een naadloze overgang en een rijk aanbod voor jonge kinderen te garanderen.

Team | OBS De Linde - Locatie De Thij & Locatie De Essen in Oldenzaal | [2025] Schoolregister