School voor Speciaal Basisonderwijs Mozaik

De resultaten van School voor Speciaal Basisonderwijs Mozaik in Oisterwijk

Current section: resultaten
Willem de Zwijgerlaan 63
5061 TB Oisterwijk

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van School voor Speciaal Basisonderwijs Mozaik, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Schoolweging van School voor Speciaal Basisonderwijs Mozaik

Schoolweging
Spreiding

Hoe goed past School voor Speciaal Basisonderwijs Mozaik bij jullie?

Ontdek hoe goed School voor Speciaal Basisonderwijs Mozaik bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van School voor Speciaal Basisonderwijs Mozaik?

De schooladviezen reflecteren een nadruk op praktische en beroepsgerichte routes: 24% vmbo-b en 16% praktijkonderwijs (vergeleken met 27,7% en 40,6% gemiddeld bij vergelijkbare scholen). Opvallend is het hogere percentage vwo-advies (4% vs. 0,4% regio), wat duidt op maatwerk voor excellerende leerlingen binnen het speciaal onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsMozaikGemeente AmsterdamNederland
LIB164.23164.23175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
154

Zitten de oud-leerlingen van School voor Speciaal Basisonderwijs Mozaik in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

73,3% van de leerlingen presteert op adviesniveau, wat 10,4 procentpunt boven het regionale gemiddelde ligt. Het percentage leerlingen onder advies (13,3%) is echter ook licht verhoogd t.o.v. vergelijkbare scholen (11,8%). Deze tweedeling sluit aan bij de brede variatie in onderwijsbehoeften binnen het speciaal onderwijs.