De Groene Parel
Lavendel 1
5061 WB Oisterwijk

Schoolweging

Schoolweging
28.53
Spreiding
6.81

De schoolweging van De Groene Parel is 28,53 , met een spreiding van 6,81 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Maar liefst 97,66% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau — ruim boven de landelijke signaleringswaarde (85%) en het vergelijkingspercentage (96,45%). Dit illustreert de solide basiskwaliteit van het onderwijs op De Groene Parel.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Het streefniveau wordt door 66,67% van de leerlingen behaald, wat ruim boven de inspectienorm van 50,1% en het vergelijkingspercentage van 61,13% uitstijgt. Deze score benadrukt de effectiviteit van het onderwijs in het uitdagen van leerlingen tot hogere prestaties.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De schooladviezen tonen een focus op theoretische leerwegen: 22,22% havo en 17,78% vwo-advies, tegenover respectievelijk 16,07% en 18,61% in de regio. Opvallend is het volledig ontbreken van praktijkonderwijs-adviezen (0% vs. 1,01% regionaal), wat past bij het hoge streefniveau.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsDe Groene ParelGemeente AmsterdamNederland
LIB174.33175.12175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

32% van de leerlingen presteert boven advies (vs. 25,27% landelijk), terwijl slechts 8% onder advies presteert (vs. 11,81%). Dit reflecteert juiste inschattingen en effectieve begeleiding, zoals beschreven in het schoolondersteuningsplan.