
Schoolweging
De schoolweging van De Coppele is 31,95 , met een spreiding van 6,43 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
95,6% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de landelijke norm van 85%. Dit benadrukt de effectieve basisondersteuning, vooral gezien de relatief hoge schoolweging.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Het streefniveau wordt door 46,7% van de leerlingen bereikt, iets onder het verwachte percentage van 55,4% voor vergelijkbare scholen. Dit reflecteert mogelijk de complexere leerlingenpopulatie, maar blijft boven de schoolspecifieke signaleringswaarde van 43,5%.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een focus op middelbare schoolniveaus: 42,9% vmbo-k (vs. 9,2% regio) en 17,9% havo. Opvallend is het lagere vwo-percentage (14,3%) t.o.v. vergelijkbare scholen (18,6%). De combinatie van 7,1% vmbo-b en 17,9% vmbo-(g)t laat een breed adviesspectrum zien passend bij de diverse populatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Coppele | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 174.04 | 175.12 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 4,2% van de leerlingen presteert onder advies (landelijk 11,8%), terwijl 37,5% boven verwachting scoort. Deze cijfers onderstrepen de zorgvuldige advisering en mogelijk onderadvisering bij een deel van de leerlingen. De school hanteert volgens het schoolplan een 'data-gestuurde adviesmethode' met doorlopende monitoring.