Paadwizer
Van Haersmasingel 6
9062 GB Oentsjerk

Schoolweging

Schoolweging
27.02
Spreiding
5.46

De schoolweging van Paadwizer Oentsjerk is 27,02 , met een spreiding van 5,46 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Met 94,4% van de leerlingen die het fundamenteel niveau behaalt, overtreft Paadwizer ruimschoots de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit onderstreept de effectieve basiskwaliteit, desondanks de complexere leerlingenpopulatie (schoolweging 27,02).

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Een opmerkelijk hoge 64,3% van de leerlingen behaalt het streefniveau voor taal en rekenen, ruim boven de inspectienorm van 51,8%. Dit ligt ook hoger dan het gemiddelde van vergelijkbare scholen (63,3%). De school scoort hiermee consistent sterk op cognitieve uitdaging.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De adviezen tonen een duidelijke focus op theoretische leerwegen: 26,3% havo en 26,3% vmbo-(g)t. Het aandeel vwo-advies ligt met 5,3% iets lager dan het landelijk gemiddelde (18,6%). Opvallend is het volledige ontbreken van onderadvisering (0% onder advies tegen 11,8% landelijk).

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsPaadwizer OentsjerkGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
344

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Groepsanalyse en groepsplan Naar aanleiding van de Leerlingvolgsysteemoetsen wordt 2x per jaar een analyse gemaakt. De analyse heeft consequenties voor leerkrachtgedrag en leerstofafstemming in de groep. Alle leerlingen worden inbeeld gebracht met behulp van het groepsplan. Per ontwikkelingsgebied worden bijzonderheden omtrent de kinderen benoemd. De plannen worden vier maal per jaar aangepast. Het groepsplan doet tevens dienst als gespreksformulier voor de leerlingbespreking en is opgenomen in de groepsmap. Observaties en toetsen tussenopbrengsten Om de leerlingen op school zo optimaal mogelijk te volgen worden de kinderen regelmatig geobserveerd en getoetst. Er wordt gebruik gemaakt van methodegebonden toetsen (normlijn 80%) en niet-methodegebonden toetsen. De toetsuitslagen van beide soorten toetsen worden door de groepsleerkracht geanalyseerd. De consequenties van de methode-analyses wordenop het overzicht vermeld en vertaald naar de praktijk in het weekoverzicht; de remediërende dagen. Naar aanleiding van de analyses van niet methode gebondentoetsen wordt het groepsplan aangepast. Leerling in beeld en vaststellen tussenopbrengsten In de leerjaren 1 en 2 wordt een registratiesysteem gebruikt om de ontwikkeling van de kinderen te volgen en te analyseren. Vanaf leerjaar 3 worden de leerlingvolgsysteemtoetsen van Leerling in beeld twee maal per jaar door de groepsleerkracht afgenomen bij alle kinderen. De resultaten worden door de groepsleerkracht geregistreerd in Leerling in beeld besproken met de Kwaliteitscoördinator. Hiervoor wordt het formulier van de groepsanalyse en groepsplan gebruikt. Na de leerlingvolgsysteemtoetsen worden er ouder-kindgesprekken ingepland. Opvallende kinderen Opvallende leerlingen worden indien nodig tussendoor getoetst in oktober en/of april. De leerlingen die in aanmerking komen voor de extra toetsen worden in onderling overleg door de groepsleerkracht en KC’er vastgesteld. De extra toetsen worden, indien mogelijk, door de KC’er uitgevoerd. De resultaten worden door de KC’er met de groepsleerkracht besproken. Overleg ouders Zowel na de reguliere als na de extra toetsen worden de ouders door de groepsleerkracht geïnformeerd over de resultaten van hun kind. De KC’er kan eventueel deelnemen aan het overleg.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Opvallend is dat 36,8% van de leerlingen boven hun oorspronkelijke advies presteert in het VO, ruim boven het landelijk gemiddelde (25,3%). Daarnaast presteert geen enkele leerling onder advies (0% vs. 11,8% landelijk). Dit benadrukt de kwaliteit van het adviseringstraject.

Sociale ontwikkeling

a. Wij kiezen voor het uitgangspunt dat iedereen uniek is en zijn waarde heeft. Dit betekent: - dat we vertrouwen in elkaar hebben - dat we begrip voor ieders manier van "zijn" hebben - dat we grenzen stellen wanneer de veiligheid, de ontwikkeling van het kind en de sfeer in gevaar komen b. Wij vinden een persoonlijke ontwikkeling belangrijk. Dit betekent: - dat we een individuele benadering belangrijkvinden - dat je mag worden wie je wilt zijn - dat we aandacht hebben voor sociaal-emotioneel leren - dat we zelfvertrouwen en motivatie stimuleren - dat we rekening houden met interesses en achtergronden van leerlingen. c. Wij willen de zelfstandigheid bevorderen. Dit betekent: - dat we de eigen verantwoordelijk van leerlingen ontwikkelen en stimuleren - dat we streven naar betrokken leerlingen - dat we leerlingen leren reflecteren op het gebied van gedrag, werkhouding en resultaten. LEES MINDER

Elk kind is uniek

Elk kind heeft talent

Elk kind kan en wil leren

Wat is de werkwijze van Paadwizer voor sociale ontwikkeling?

Paadwizer maakt gebruik van de Kanjertraining als werkwijze voor sociale ontwikkeling.

Welke registratievormen gebruikt Paadwizer om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Paadwizer gebruikt Kanvas om sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Paadwizer?

Paadwizer gebruikt Kanjertrainingen als methode voor sociaal-emotioneel leren.