RK Jenaplanschool de Kring in Oegstgeest

De resultaten van RK Jenaplanschool de Kring in Oegstgeest

Current section: resultaten
Rembrandt Van Rijnlaan 26
2343 Oegstgeest

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van RK Jenaplanschool de Kring, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past RK Jenaplanschool de Kring bij jullie?

Ontdek hoe goed RK Jenaplanschool de Kring bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen

Ontdek hoe onze leerlingen presteren op het fundamentele niveau, essentieel voor taal en rekenen. Dit niveau, gemeten in groep acht via de eindtoets, vormt de basis voor verdere educatie. Wij streven ernaar dat alle leerlingen deze essentiële vaardigheden beheersen aan het einde van hun basisschoolperiode. De landelijke signaleringswaarde van 85% voor het fundamenteel niveau wordt door onze school ruimschoots gehaald, wat de sterke basis van onze leerlingen onderstreept.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten van Onze Leerlingen

Bekijk de resultaten op het streefniveau, een ambitieus leerdoel voor onze leerlingen. Dit hogere niveau daagt leerlingen uit om boven de basis te presteren, aangepast aan hun individuele potentieel en de schoolpopulatie. Onze school streeft ernaar om, binnen de door de inspectie vastgestelde normen, zoveel mogelijk leerlingen dit ambitieuze streefniveau te laten bereiken.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van RK Jenaplanschool de Kring?

RK Jenaplanschool de Kring in Oegstgeest hecht veel waarde aan de ontwikkeling van haar leerlingen, ook na hun vertrek. De school onderhoudt actief contact met leerlingen en ouders, zelfs nadat zij de school hebben verlaten. Informatie wordt verzameld bij vervolgscholen tot het derde leerjaar om een compleet beeld te krijgen van de voortgang. Uit de gegevens blijkt dat 6,4% van de leerlingen een advies krijgt dat lager ligt dan hun uiteindelijke niveau, 46,8% de schooladvies-match behaalt, en de overige 46,8% zelfs boven het initiële advies uitstijgt na drie jaar. Een kanttekening hierbij is dat leerlingen met een dubbel advies (bijv. havo/vwo) die doorstromen naar het hoogste niveau, binnen de categorie "boven advies" vallen. Deze data biedt waardevolle inzichten in de effectiviteit van het onderwijs en de begeleiding op de Kring.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op RK Jenaplanschool De Kring: Groeien in Respect en Samenwerking

RK Jenaplanschool De Kring legt een sterke nadruk op de sociale ontwikkeling van elk kind. Onze Jenaplanprincipes vormen de basis en benadrukken dat elk kind uniek is en de ruimte krijgt om een eigen identiteit te ontwikkelen. Wij geloven in een leefomgeving waarin respect voor jezelf, voor elkaar en voor de omgeving centraal staat. Deze waarden integreren we dagelijks in ons onderwijs, zodat kinderen leren samen te werken en elkaar te ondersteunen.

Actief samenleven en samenwerken

Persoonlijke verantwoordelijkheid nemen

Ruimte voor eigen identiteit en zelfontplooiing

Hoe stimuleert RK Jenaplanschool De Kring sociale ontwikkeling bij leerlingen?

Op RK Jenaplanschool De Kring sluit ons onderwijs aan bij de leef- en belevingswereld van de kinderen, met aandacht voor diverse culturen. We organiseren ons onderwijs rond de basisactiviteiten gesprek, spel, werk en viering. Binnen onze stamgroepen, die bestaan uit heterogene leeftijdsgroepen, stimuleren we het leren van en zorgen voor elkaar. Kinderen werken zowel zelfstandig als onder begeleiding, waarbij hun eigen initiatief een cruciale rol speelt in hun leerproces.

Welke methoden gebruikt De Kring om sociale en emotionele groei te volgen?

RK Jenaplanschool De Kring hanteert diverse registratievormen om de sociale opbrengsten van leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen. Dit stelt ons in staat om de ontwikkeling van elk kind goed te volgen en waar nodig extra ondersteuning te bieden. Onze registratiemethoden omvatten: * 'Kijk!' observaties * Gedetailleerde verslagen van observaties * Individuele kindverslagen die de voortgang documenteren

Welke lesmethoden zet De Kring in voor sociaal-emotioneel leren?

Voor het bevorderen van sociaal-emotioneel leren maakt RK Jenaplanschool De Kring gebruik van effectieve en kindgerichte methodes. Deze methodes helpen kinderen omgaan met hun emoties en versterken hun sociale vaardigheden. Enkele van onze gebruikte methodes zijn: * 'Een doos vol gevoelens' voor emotieherkenning * Gestructureerde kringgesprekken om communicatie te oefenen * Het project 'Lentekriebels' met een focus op 'samenleven'

Inspectierapport RK Jenaplanschool de Kring: Kwaliteit en Ontwikkeling

In april 2018 voerde de Inspectie van Onderwijs een grondig verificatieonderzoek uit op onze RK Jenaplanschool de Kring. De dag was een bron van inspiratie en resulteerde in waardevolle inzichten en complimenten voor ons onderwijs. De inspectie prees specifiek hoe wereldoriëntatie fungeert als het kloppende hart van ons onderwijs. Ze observeerden activerend en inspirerend lesgeven, met een hoge betrokkenheid van de leerlingen. De zichtbare differentiatie en gerichte feedback werden ook benadrukt. Verder werden de sterke samenwerking met alle betrokken partijen en de zorgvuldige advisering voor vervolgonderwijs geprezen. Het veiligheidsbeleid en het prettige, respectvolle pedagogische klimaat, waarin leerlingen zich gezien en gewaardeerd voelen, kregen eveneens positieve aandacht. Ook de versterkte interne communicatie en de veelbelovende start met het delen van elkaars expertise werden als voorbeelden van navolging bestempeld. Natuurlijk ontvingen we ook enkele adviezen, waaraan we momenteel intensief werken zoals uiteengezet in ons schoolplan. Deze adviezen betreffen het inzichtelijk maken van de verbinding tussen wereldoriëntatie en taal, het verrijken van het aanbod voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, en het zichtbaar maken van leerdoelen. Daarnaast richten we ons op het actiever betrekken van kinderen bij hun eigen leerdoelen. We verbeteren ook het toezicht op het schoolplein tijdens pauzes en borgen de kwaliteitsverbeteringen structureel binnen onze schoolorganisatie.

Resultaten | RK Jenaplanschool de Kring in Oegstgeest | [2025] Schoolregister