Ds. A. van Stuijvenbergschool
Westerlaan 63
8071 EB Nunspeet

Schoolweging

Schoolweging
30.51
Spreiding
5

De schoolweging van Ds. A. van Stuijvenbergschool is 30,51 , met een spreiding van 5,00 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsDs. A. van StuijvenbergschoolGemeente AmsterdamNederland
LIB178.87177.92175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale ontwikkeling

Eén van onze ambities is ‘Veilig voelen’. We streven naar een goed pedagogisch klimaat. Dat schept namelijk een goede basis om kwalitatief goed werk te leveren. We streven naar een grote mate van welbevinden bij alle betrokkenen op onze school. Wij vinden het belangrijk dat de school een veilige en verzorgde omgeving is voor de leerlingen en de medewerkers. Een omgeving waarin iedereen zich geaccepteerd voelt en waar het plezierig samenwerken is. Daarnaast willen we onze kinderen (mede) opvoeden tot verantwoordelijke (christelijke) burgers. Ze moeten goed voor zichzelf kunnen zorgen en goed kunnen omgaan met de mensen en de wereld om hun heen (dichtbij en verder weg). LEES MINDER

Welbevinden

Veiligheid

Sociale competentie

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

Dit alles is verwerkt in een Sociaal Veiligheidsplan en in een pestprotocol. Er is op school een veiligheidscoördinator en een vertrouwenspersoon aangesteld. De veiligheidscoördinator agendeert om de paar maanden de vraag of er (nog) gepest wordt. En na de zomervakantie maakt de veiligheidcoördinator een kennismakingsrondje langs alle klassen. In de eerste zeven weken van het schooljaar is er ruime aandacht voor groepsvorming, dit gebeurt a.d.h.v. activiteiten uit ‘Grip op de groep’.De ontwikkeling van een groep wordt tijdens de groepsbespreking besproken o.a. n.a.v. KIJK, ZIEN!, peststrip en sociogram. Deze worden voor de herfstvakantie ingevuld/afgenomen. Tijdens de groepsbespreking met de IB'er worden ook mogelijke aanpakken voor een groep of voor een individuele leerling besproken. Indien nodig wordt er een groepsplan of individueel hulpplan opgesteld i.s.m. de IB’er. Dit alles is gebaseerd op preventie, observeren, signaleren, aanpak, monitoren en evalueren.

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kijk! Zien

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Kinderen en… hun sociale talenten Grip op de groep & Wonderlijk gemaakt