
Schoolweging
De schoolweging van Notter is 28,45 , met een spreiding van 5,66 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
98,33% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, ver boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit benadrukt de sterke basiskwaliteit, ook in vergelijking met vergelijkbare scholen (96,37%). De school garandeert hiermee een solide uitgangspositie voor vervolgonderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
71,67% van de leerlingen behaalt het streefniveau voor taal en rekenen, ruim boven de inspectienorm van 48,6%. Dit overtreft het gemiddelde van vergelijkbare scholen (60,51%) en onderstreept de effectieve ondersteuning van cognitief talent, mede dankzij de focus op combinatiegroepen en maatwerk.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Het schooladvies is sterk theoretisch gericht: 41,67% vmbo-(g)t, 33,33% havo en 8,33% vwo. Opvallend is het beperkte aandeel praktijkgericht advies (8,33% vmbo-b vs. 5,52% landelijk). Dit sluit aan bij de onderwijsfilosofie van ‘maximale cognitieve ontwikkeling’, zoals beschreven in het schoolplan.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Notter | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 174.35 | 175.23 | 177 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
In groep 3 t/m groep 7 worden de M-toetsen (januari) en de E-toetsen (juni) van Cito afgenomen. In groep 8 worden de B-toetsen afgenomen in oktober en de M-toetsen in januari. In februari wordt door groep 8 de doorstroomtoets van Cito gemaakt. De resultaten van de toetsen worden geanalyseerd op schoolniveau, groepsniveau en leerlingniveau. Daarbij wordt in eerste instantie teruggekeken naar de effectiviteit van de ingezette interventies vanaf de vorige toetsafname. Vervolgens wordt op de drie niveaus gekeken of de resultaten in overeenstemming zijn met de doelen en ingeschatte opbrengsten. Op leerlingniveau wordt de gerealiseerde opbrengst vergeleken met de ontwikkelingslijn van de leerling. Op basis van de analyse wordt er een actieplan opgesteld voor de daarop volgende periode. De leerkrachten worden zowel na de M-toets als de E-toets een dag uitgeroosterd om voldoende tijd te hebben voor een goede analyse. We zien de PDCA-cyclus van de tussenopbrengsten als een belangrijke pijler voor de kwaliteit van het onderwijs.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Geen enkele leerling presteert onder advies (0% vs. 11,81% gemiddeld), terwijl 23,53% boven het oorspronkelijke advies uitstroomt. Deze uitkomst ondersteunt het zorgvuldige adviesproces, waarbij leerlingmotivatie en doorzettingsvermogen structureel worden meegenomen in de beoordeling.
Sociale ontwikkeling
Welbevinden Het team heeft goed zicht op de behoeften die leerlingen hebben op sociaal-emotioneel gebied. Leerkrachten werken planmatig aan de begeleiding die deze leerlingen nodig hebben. We zien welbevinden als dé basisvoorwaarde om tot leren en ontwikkeling te komen. Welbevinden ontstaat als er veiligheid en duidelijkheid is, als er ondersteuning is en er een stabiele, positieve sfeer heerst op school en thuis. Welbevinden groeit als leerlingen ervaren dat ze met hun talenten en uitdagingen onvoorwaardelijk geaccepteerd en gerespecteerd worden. Respect en betrokkenheid Onze christelijke grondslag is gebaseerd op de opdracht van God om onze medemens lief te hebben. Respect voor de ander hoort daarom een basiswaarde te zijn op onze school. We leren onze leerlingen om respect te hebben voor de mensen om ons heen en ver weg, ongeacht bijvoorbeeld achtergrond, huidskleur, geloof of geaardheid. Daarnaast vinden we omzien naar elkaar erg belangrijk. We helpen elkaar en we steunen elkaar. Het welzijn van de ander is ook een opdracht voor ons. We stimuleren onze leerlingen om die betrokkenheid te laten zien. Betrokkenheid houdt ook in dat we betrokken zijn op de lessen en ons leerwerk. We verwachten van onze leerlingen dat ze hun best doen en gebruik maken van hun talenten. We stimuleren het tonen van inzet en motivatie. Zelfsturing en zelfredzaamheid Het werken in combinatiegroepen vraagt een goed klassenmanagement. Alle leerkrachten weten hoe ze dit op een goede manier voor alle leerlingen in kunnen zetten. Hierdoor ontstaat een vaste structuur die voor veel kinderen ondersteunend werkt. Dit schooljaar werken we samen met bureau JiK om de leerkrachten te scholen in het herkennen en aanleren van executieve functies. LEES MINDER
welbevinden
respect en betrokkenheid
zelfsturing en zelfredzaamheid
Wat is de werkwijze van School met de Bijbel Notter-Zuna voor sociale ontwikkeling?
School met de Bijbel Notter-Zuna investeert in het welbevinden van leerlingen als basis voor leren en ontwikkeling, waarbij veiligheid, duidelijkheid, ondersteuning en een positieve sfeer centraal staan. De school heeft een christelijke grondslag en leert leerlingen respect te hebben voor anderen, ongeacht hun achtergrond. Onderlinge betrokkenheid, hulp en steun worden gestimuleerd. De school verwacht inzet en motivatie van leerlingen en stimuleert het gebruik van hun talenten. Het werken in combinatiegroepen vraagt een goed klassenmanagement, waarbij de leerkrachten zijn geschoold in het herkennen en aanleren van executieve functies.
Welke registratievorm(en) gebruikt School met de Bijbel Notter-Zuna om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
School met de Bijbel Notter-Zuna gebruikt Kindbegrip om sociale opbrengsten in kaart te brengen.