Basisschool Christelijke basisschool Prinses Beatrix in Nijverdal

De resultaten van Christelijke basisschool Prinses Beatrix in Nijverdal

Current section: resultaten
Trompweg 12
7441 Nijverdal

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Christelijke basisschool Prinses Beatrix, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Christelijke basisschool Prinses Beatrix bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke basisschool Prinses Beatrix bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Elke Leerling

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool beheerst. Deze worden gemeten middels de eindtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van 85% voor dit basisniveau. Dit betekent dat minimaal 85% van de leerlingen dit cruciale niveau dient te bereiken, wat een uniforme norm is voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Excellence in Onderwijs

Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis, met als doel een hoger niveau van taal en rekenen te bereiken voor het einde van groep acht. Dit niveau is essentieel voor verdere academische ontwikkeling. Voor elke school wordt door de inspectie een specifiek streefniveau percentage vastgesteld, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage dient als de individuele signaleringswaarde, die de ambitie voor de schoolprestaties weerspiegelt.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Christelijke basisschool Prinses Beatrix?

Op Christelijke Basisschool Prinses Beatrix stellen we het schooladvies met zorg samen. We kijken niet alleen naar de resultaten, maar ook naar de persoonlijke ontwikkeling van uw kind gedurende de hele basisschoolperiode. Hierbij letten we specifiek op studievaardigheden en sociaal-emotionele groei. Ons adviesproces is nauwkeurig en transparant. Een ervaren adviescommissie, bestaande uit de groepsleerkracht, een collega met veel ervaring met de groep, de ondersteuningscoördinator en de directeur, bepaalt samen het advies. In groep 7 geven we een voorlopige richting aan, die we na de eindtoets in groep 8 definitief maken. We houden rekening met de doorstroomtoets en de resultaten daarvan, waarbij we het advies aanpassen indien nodig. Elk schooljaar sluiten we af met een persoonlijk gesprek om de overgang naar het voortgezet onderwijs soepel te laten verlopen. Om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen, volgen we de voortgang van onze leerlingen ook na de basisschoolperiode. Deze gegevens, die volledig anoniem worden verwerkt, helpen ons om onze schooladviezen continu te evalueren en te verbeteren.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Christelijke Basisschool Prinses Beatrix

De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen is essentieel voor hun welbevinden en succes in de groep. Wij geloven dat goed en passend onderwijs een directe positieve invloed heeft op dit welbevinden. Op Christelijke basisschool Prinses Beatrix besteden we structureel en systematisch aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling binnen ons onderwijs. Ons doel is om kinderen op te voeden tot bewuste volwassenen die inzicht hebben in hun eigen leerproces en de wereld om hen heen. We moedigen onze leerlingen aan om oog te hebben voor anderen en zelfinzicht te ontwikkelen. Dit bevordert een positieve groepsdynamiek en individuele groei. De ontwikkeling van zowel de groep als individuele leerlingen wordt regelmatig besproken in onze groepsbesprekingen. Hierbij kijken we naar de specifieke onderwijsbehoeften en hoe we hier optimaal aan kunnen voldoen. Leerlingen krijgen de ruimte voor autonomie, binnen de grenzen van respect voor anderen. Samenwerkend leren, coöperatieve werkvormen, empathie en tolerantie zijn terugkerende thema's in ons curriculum. Onze leerkrachten zijn hierin een voorbeeld, door sociaal competent gedrag voor te leven en te stimuleren.

Samenwerken en respect

Welbevinden van elke leerling

Betekenisvol leren en leven

Hoe bevordert Christelijke basisschool Prinses Beatrix de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Onze school integreert sociaal-emotionele ontwikkeling structureel in het onderwijsleerproces. Via coöperatieve werkvormen en door het goede voorbeeld te geven, leren leerlingen samenwerken, empathie en respect. We bespreken de groepsdynamiek en individuele behoeften om passend onderwijs te bieden.

Welke methoden worden gebruikt voor sociaal-emotioneel leren op onze school?

Christelijke basisschool Prinses Beatrix zet effectieve methoden in voor sociaal-emotioneel leren, waaronder: - Kinderen en… hun sociale talenten - Rots & Water

  • Kinderen en… hun sociale talenten
  • Rots & Water

Hoe monitort de school de sociale vooruitgang van leerlingen?

Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt onze school gebruik van de registratiemethode: - LiB Sociaal Emotioneel

Inspectierapport Basisschool Prinses Beatrix: Uitslagen en Beoordelingen

Ontdek de officiële bevindingen van de onderwijsinspectie over Christelijke Basisschool Prinses Beatrix. Wij nodigen u van harte uit om de transparante inzichten te bekijken die de inspectie heeft vastgesteld met betrekking tot ons onderwijs en de schoolorganisatie. Hier vindt u gedetailleerde informatie over onze prestaties en ontwikkelingen. Deze rapporten bieden waardevolle inzichten in de kwaliteit van ons onderwijs en de manier waarop wij streven naar een optimale leeromgeving voor alle leerlingen. Bekijk de officiële beoordelingen en ontdek hoe wij ons voortdurend inzetten voor excellentie.

Resultaten | Christelijke basisschool Prinses Beatrix in Nijverdal | [2025] Schoolregister