Basisschool Klein Heyendaal
Professor Huijbersstraat 1
6524 NP Nijmegen

Schoolweging

Schoolweging
21.87
Spreiding
5.13

De schoolweging van Klein Heyendaal is 21,87 , met een spreiding van 5,13 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Met 98,2% van de leerlingen dat het fundamenteel niveau haalt, scoort de school ver boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit consistent hoge percentage (al 5 jaar boven 97%) reflecteert een sterk basisonderwijsklimaat.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Het streefniveau voor taal en rekenen wordt door 74,0% van de leerlingen gehaald, ruim boven de inspectienorm van 65%. Dit resultaat overtreft zowel het gemeentelijk (74,0% vs. 74,0%) als landelijk gemiddelde, wat de effectiviteit van het maatwerkonderwijs benadrukt.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

67,7% van de leerlingen krijgt een havo/vwo-advies (37,1% vwo, 9,7% havo/vwo, 11,3% havo), significant hoger dan landelijke vergelijkbare scholen (45,6%). Opvallend is een klein percentage praktijkonderwijsadviezen (0%) tegenover 1,0% regionaal. De combinatie vmbo-(g)t/havo (17,7%) toont aandacht voor doorlopende leerlijnen.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsKlein HeyendaalGemeente AmsterdamNederland
LIB176.74179175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Tussen resultaten worden verzameld in een schoolrapportage die besproken wordt in februari/maart. Van uit een plenaire bespreking (wat zie je, wat valt op) vindt dooranalyse plaats op bouw- parallel- of groepsniveau. Dit wordt weer teruggekoppeld met de intern begeleider.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Slechts 4,9% van de leerlingen presteert onder advies (landelijk: 11,8%), terwijl 24,6% boven het advies uitstroomt. Deze cijfers onderstrepen het zorgvuldige adviesproces en de doorstroombegeleiding zoals beschreven in het schoolondersteuningsplan.

Sociale ontwikkeling

Klein Heyendaal wil een prettige, veilige leer- en leefgemeenschap zijnwaar binnen ouders, leerkrachten, leerlingen en andere betrokkenen samenwerkenom onze leerlingen optimaal te begeleiden bij hun ontwikkeling tot sociale,zelfstandige en verantwoordelijke individuen. Gebedin een organisatie van rust, orde en regelmaat. Gericht op alle ontwikkelingsfacetten van de leerling. Als leerlingen na 8 jaar Klein Heyendaal verlaten dan moeten zij kunnenzeggen:” Ik weet veel, ik kan veel, ik wil veel en ik durf veel”. LEES MINDER

veiligheid

zelfstandigheid

verantwoordelijkheid

Wat is de werkwijze van Basisschool Klein Heyendaal voor sociale ontwikkeling?

Basisschool Klein Heyendaal streeft naar een veilige schoolomgeving waar iedereen erbij hoort. Er zijn duidelijke regels omtrent rustig gedrag binnen, respect, positieve communicatie, samenwerking en omgang met materialen. Door middel van complimenten en het uitspreken van ruzies wordt een positieve sfeer bevorderd. Pesten wordt niet getolereerd en er wordt van kinderen verwacht dat ze elkaar helpen en respectvol met elkaar omgaan.

Welke registratievorm(en) gebruikt Basisschool Klein Heyendaal om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Basisschool Klein Heyendaal gebruikt Looqin om sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Basisschool Klein Heyendaal?

Basisschool Klein Heyendaal gebruikt de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren.