
Schoolweging
De schoolweging van De Klumpert is 37,20 , met een spreiding van 5,58 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 80,65% van de leerlingen dat het fundamenteel niveau behaalt, zit de school onder de landelijke norm van 85%. Dit signaleert aandachtspunten in basisvaardigheden, vooral in vergelijking met het regionaal gemiddelde van 92,10%. De inspectie geeft aan dat 85% van alle leerlingen dit niveau zou moeten halen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Het streefniveau van 27,96% ligt onder de door de inspectie vastgestelde signaleringswaarde van 32%. Dit betekent dat minder leerlingen het hogere referentieniveau voor taal en rekenen behalen dan verwacht. Vergelijkbare scholen scoren gemiddeld 45,39%, wat duidt op verbeterpotentieel in het curriculum.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een nadruk op gemengde leerwegen: 23,53% vmbo-(g)t en 23,53% vmbo-(g)t/havo. Het percentage vwo-advies (11,76%) blijft achter bij het landelijk gemiddelde (18,61%), terwijl praktijkgericht onderwijs (vmbo-b: 5,88%) relatief hoog scoort. Dit weerspiegelt de diversiteit in de leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | De Klumpert | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is het lage percentage onderadvisering (6,25% vs. 11,81% landelijk). Daartegenover presteert 31,25% van de leerlingen boven advies, wat wijst op zorgvuldige doorstroombegeleiding. Deze cijfers onderstrepen het beleid uit het schoolplan om ontwikkeling ruim in te schatten.