
De resultaten van Basisschool de Klokkenberg in Nijmegen
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool de Klokkenberg, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool de Klokkenberg bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool de Klokkenberg bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen van De Klokkenberg
Op Basisschool de Klokkenberg streven we ernaar dat alle leerlingen de basisvaardigheden voor taal en rekenen ontwikkelen. Dit essentiële niveau wordt gemeten aan het einde van groep acht, vaak via de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van 85% voor het fundamenteel niveau. Dit betekent dat minstens 85% van de leerlingen deze basisvaardigheden moet beheersen. Bij Basisschool de Klokkenberg zien we dat een zeer hoog percentage van onze leerlingen dit niveau haalt, wat duidt op effectief onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten: Excellente Leerprestaties op De Klokkenberg
Naast het fundamentele niveau, zetten we ons in voor het behalen van het streefniveau. Dit ambitieuze doel daagt leerlingen uit om hogere academische prestaties te leveren voor taal en rekenen. Elke basisschool heeft een eigen, door de inspectie bepaalde, streefpercentage gebaseerd op de leerlingpopulatie. Dit percentage dient als belangrijke indicator voor de schoolprestaties. De resultaten van Basisschool de Klokkenberg laten zien dat we erin slagen een aanzienlijk deel van onze leerlingen naar dit hogere niveau te begeleiden, wat getuigt van onze onderwijskwaliteit.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool de Klokkenberg?
Basisschool de Klokkenberg hanteert een transparante procedure voor het bepalen van het schooladvies. Vanaf groep 1 worden ouders drie keer per jaar geïnformeerd over de ontwikkeling van hun kind, via gesprekken naar aanleiding van observaties of rapporten. In groep 6 worden deze gesprekken uitgebreid met het kind, wat de betrokkenheid bevordert. In groep 7 vindt een richtinggevend gesprek plaats, waarbij de kinderen actief meedenken over hun toekomstige schoolloopbaan en hun wensen kenbaar kunnen maken. Het definitieve schooladvies wordt in januari van groep 8 vastgesteld na een teamvergadering. Dit advies wordt besproken met ouders en kind, en is bindend, tenzij een doorstroomtoets een hogere score oplevert. In dat geval wordt het advies, na overleg met de ouders, aangepast aan de behoeften van het kind.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Klokkenberg
Basisschool De Klokkenberg werkt aan de sociale ontwikkeling van kinderen, zodat zij optimaal voorbereid zijn op een steeds veranderende maatschappij. Wij geloven dat kinderen in de 21e eeuw nieuwe kennis en vaardigheden nodig hebben. Daarom stimuleren we eigenaarschap over hun leerproces: kinderen leren hun eigen talenten en leerbehoeften kennen, inclusief hun sterke en zwakke punten. Leren in samenhang is essentieel. Kinderen passen kennis en vaardigheden toe en combineren deze om uitdagende doelen te bereiken. Technologie speelt hierbij een belangrijke rol. We leren kinderen niet alleen omgaan met ICT, maar ook hoe ze bewuste keuzes kunnen maken in de informatiestroom en de mogelijkheden van technologie benutten. Om een brede ontwikkeling te waarborgen, ondersteunen we kinderen sociaal-emotioneel. Dit doen we door middel van persoonlijke kindgesprekken, gebaseerd op de modules van Mijn Rapportfolio en het Kiva-programma.
Veiligheid voorop
Ontwikkelkansen voor elk kind
Waardering en respect
Hoe bevordert Basisschool De Klokkenberg de sociale ontwikkeling?
Onze kernwaarden voor sociale ontwikkeling zijn zorgvuldig ontwikkeld in samenwerking met ons team, de Medezeggenschapsraad (MR) en het bestuur, en worden elke vier jaar geëvalueerd. Tweejaarlijks gebruiken we de observatielijsten van Kiva om de sociale vooruitgang te monitoren. Op basis van deze observaties voeren we individuele kindgesprekken of, indien nodig, klassengesprekken. Om de sociale resultaten te waarborgen, heeft onze school een coördinator Sociaal Emotionele Ontwikkeling (SEO). Deze coördinator analyseert de observatieresultaten met de leerkrachten en onderneemt passende acties. We streven ernaar om altijd de positieve kanten van de ontwikkeling van elk kind te benadrukken in ons gedrag en onze communicatie.
Welke methoden gebruikt Basisschool De Klokkenberg voor het registreren van sociale resultaten?
Basisschool De Klokkenberg zet de volgende registratievormen in om sociale opbrengsten effectief in kaart te brengen: * De observatielijst van het Kiva-programma wordt gebruikt om de sociale vooruitgang van leerlingen te volgen en te documenteren.
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren hanteert Basisschool De Klokkenberg?
Voor het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen maakt Basisschool De Klokkenberg gebruik van de volgende bewezen methode: * KiVa: Dit programma richt zich op het versterken van sociale vaardigheden, het bevorderen van een positief schoolklimaat en het tegengaan van pestgedrag.
Inspectierapport Basisschool de Klokkenberg: Een Diepgaande Analyse
Ontdek de resultaten van het onderwijsinspectierapport voor Basisschool de Klokkenberg. Deze school, gelegen in Nijmegen, streeft naar uitmuntendheid in het basisonderwijs voor haar 203 leerlingen. Lees meer over de bevindingen van de onderwijsinspectie en hoe deze bijdragen aan de continue ontwikkeling van ons onderwijs. Wij zetten ons dagelijks in voor een veilige en stimulerende leeromgeving. Op deze pagina vindt u alle relevante informatie en links met betrekking tot de officiële inspectiegegevens. Ontdek hoe wij de kwaliteit van het onderwijs waarborgen en verbeteren.