Kindcentrum De IJsvogel

Het team van Kindcentrum De IJsvogel in Nijkerk

Current section: team
Buizerdlaan 2
3862 Nijkerk

Zie hier hoe het team van Kindcentrum De IJsvogel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum De IJsvogel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum De IJsvogel bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum De IJsvogel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kindcentrum De IJsvogel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.6%)
Man (21.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum De IJsvogel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (15.4%)
25-35 jaar (30.8%)
35-45 jaar (30.8%)
45-55 jaar (15.4%)
55-65 jaar (7.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kindcentrum De IJsvogel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (69.2%)
Direct ondersteunend personeel (23.1%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum De IJsvogel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Succesvolle Invallersregeling op Kindcentrum De IJsvogel: Continuïteit in Onderwijs

Bij Kindcentrum De IJsvogel garanderen we een stabiele leeromgeving, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. Zodra een collega zich ziek meldt, activeren we direct een zorgvuldig opgesteld protocol om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Onze eerste prioriteit is het inzetten van een ervaren duo-partner of een professional uit onze speciaal geselecteerde invallerspool van PCO Gelderse Vallei. Indien nodig, organiseren we de groep flexibel door deze intern op te splitsen of tijdelijk samen te voegen met een andere klas. De aanwezigheid van LIO-studenten biedt ons een extra mogelijkheid om gereserveerde leerkrachten flexibel in te zetten, wat de stabiliteit ten goede komt. Bij het selecteren van de juiste vervanging streven we naar een harmonieuze balans. We optimaliseren de rust in zoveel mogelijk klassen, zorgen voor een praktische en werkbare oplossing, en geven de voorkeur aan invallers die al bekend zijn met de groep. Directie, bouwcoördinatoren en intern begeleiders worden enkel ingeschakeld als laatste redmiddel, om hun primaire taken te kunnen blijven uitvoeren. In uitzonderlijke situaties, wanneer geen van de voorgaande opties een acceptabele oplossing biedt, kunnen we genoodzaakt zijn een groep tijdelijk thuis te laten, conform de richtlijnen van de hoofdinspectie. Deze beslissing wordt enkel in het uiterste geval genomen, na schriftelijke communicatie met de ouders. Voor leerlingen die hierdoor geen opvang hebben, faciliteren we in deze zeldzame gevallen interne opvang binnen de school.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Ons Specialisten Team

2

Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Remedial Teacher: Individuele Taal- en Rekenhulp
Logopedist: Communicatie en Spraakontwikkeling

Toelichting van de school:

Op Kindcentrum De IJsvogel staat uw kind centraal. Daarom is een toegewijde logopediste actief binnen ons centrum om leerlingen te ondersteunen bij hun communicatieve en spraakontwikkeling. Onze remedial teacher biedt gerichte hulp aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij taal en rekenen, zodat zij hun volledige potentieel kunnen bereiken. Samen werken we aan een sterke basis voor de toekomst.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Groei

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist: Positief Gedrag en Aanpak
Intern Begeleider: Coördinatie en Onderwijsbeleid
Remedial Teacher: Flexibele Ondersteuning
Ergotherapeut: Praktische Leervaardigheden

Toelichting van de school:

Kindcentrum De IJsvogel hecht veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Ons zorgpad, gedetailleerd in het zorghandboek, garandeert een gestructureerde aanpak. Wij hanteren een cyclisch model gebaseerd op Hoogbegaafdheid en Gelijkwaardig Onderwijs (HGW) om de specifieke onderwijsbehoeften van alle leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen. Hierdoor kunnen we passend onderwijs optimaal realiseren. Een gespecialiseerde gedragsspecialist en een ervaren remedial teacher zijn aanwezig om leerlingen, zowel individueel als in kleine groepen, te begeleiden. Zij bieden extra ondersteuning aan leerlingen die meer uitdaging nodig hebben, maar ook aan degenen die extra hulp vereisen. Onze toegewijde onderwijsassistenten spelen een cruciale rol bij het ondersteunen van leerlingen die extra begeleiding nodig hebben. Leerkrachten kunnen ervoor kiezen om kleine groepen extra instructie te geven, terwijl de assistenten de klassen draaiende houden. Ook kunnen zij met kleine groepen leerstof extra inoefenen. Voor leerlingen die binnen de reguliere lesmethoden nog niet voldoende worden uitgedaagd, maken we gebruik van een externe Plusklas binnen onze stichting. Dit zorgt voor een continue stimulans. Bovendien bevorderen we een positieve en ondersteunende sfeer, wat essentieel is voor een prettige leeromgeving op ons kindcentrum.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist: Positieve Gedragsinterventies
Intern Begeleider: Structuur en Begeleiding
Ergotherapeut: Motorische en Cognitieve Ondersteuning
Intraverte Trainers: Sociaal-Emotionele Vaardigheden

Toelichting van de school:

Binnen Kindcentrum De IJsvogel zijn een ergotherapeut en gespecialiseerde trainers van Intraverte werkzaam. Zij bieden expertise op het gebied van sociaal-emotionele ontwikkeling en helpen leerlingen hun werkhouding en taakaanpak te verbeteren. Deze specialisten ondersteunen leerlingen bij het ontwikkelen van effectieve studievaardigheden en een positieve benadering van schooltaken. Dit draagt bij aan een succesvolle leerervaring voor ieder kind.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Integrale Leerlingondersteuning
Remedial Teacher: Bewegingsstimulans
Ergotherapeut: Fijne en Grove Motoriek

Toelichting van de school:

Kindcentrum De IJsvogel stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. Onze ergotherapeut biedt gerichte ondersteuning aan kinderen die hulp nodig hebben bij zowel fijne als grove motorische vaardigheden. Daarnaast verzorgen onze vakdocenten voor bewegingsonderwijs met plezier dynamische gymlessen. Deze lessen zijn ontworpen om de lichamelijke fitheid te bevorderen en een actieve levensstijl te stimuleren.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Comfort en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er geen specifieke medische professionals binnen Kindcentrum De IJsvogel werkzaam zijn voor directe medische handelingen of persoonlijke verzorging, werken wij nauw samen met externe zorgverleners. Dit zorgt ervoor dat leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op dit gebied, de benodigde hulp kunnen ontvangen. We streven naar een veilige en comfortabele omgeving voor alle leerlingen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Techniekkasten

Ontdek Ons Aanbod: Extra Ondersteuning voor Elke Leerling

Innovatief Onderwijsaanbod: Specialistische Begeleiding voor Succes

Kindcentrum De IJsvogel investeert in de toekomst van uw kind. Volgend schooljaar breiden we ons team uit met speciaal opgeleide onderwijsspecialisten. Deze experts bieden gerichte ondersteuning op het gebied van leesonderwijs, taal- en spellingsvaardigheden, en rekenontwikkeling. Ons doel is om elke leerling de best mogelijke begeleiding te bieden, zodat zij hun volledige potentieel kunnen bereiken. Met deze nieuwe specialisaties versterken we ons onderwijs en garanderen we een solide basis voor verdere ontwikkeling.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Visie op Kindcentrum De IJsvogel

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Op Kindcentrum De IJsvogel werken we aan een complete leerlijn die loopt van 2 tot 13 jaar. We bieden een onderwijsaanbod dat perfect aansluit bij de kerndoelen en de referentieniveaus voor taal en rekenen. Ons onderwijs is evenwichtig verdeeld over de leerjaren en sluit aan bij de unieke kenmerken van onze leerlingen. We bereiden hen optimaal voor op het vervolgonderwijs. Ons onderwijsaanbod voldoet volledig aan de wettelijke voorschriften. In de ochtenden werken we met een circuitvorm en maken we effectief gebruik van het sterke EDI-instructiemodel. Dit zorgt voor gestructureerd en doelgericht leren. We creëren een veilige en vertrouwde omgeving waar kinderen zich welbevinden. Door regelmatig met hen in gesprek te gaan en hen ruimte te geven voor verantwoordelijkheid, stimuleren we oog voor elkaar en onderlinge zorg. Plezier in leren staat centraal in ons open en veilige schoolklimaat. Onze zorg- en ondersteuningsstructuur is helder en gebaseerd op het HGW-model, gedocumenteerd in ons zorghandboek. We sluiten naadloos aan bij de specifieke onderwijsbehoeften van elk kind. Onze kernvraag is: wat heeft dit kind nodig om optimaal te leren? Door gerichte observaties en toetsen volgen we de voortgang van de kinderen nauwgezet. Leerkrachten werken samen in interne leerteams, waar intervisie essentieel is. Door gezamenlijk te kijken naar onderwijskwaliteit, differentiatie en ondersteuning, inspireren en adviseren we elkaar, wat resulteert in een passend en effectief onderwijsaanbod. Daarnaast besteden we veel aandacht aan burgerschapsvorming. We hebben een duidelijke visie en concrete plannen om burgerschapsvorming te integreren in ons onderwijs.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen?

Binnen Kindcentrum De IJsvogel hanteren we een cyclus van continue verbetering met de PDCA-methode (Plan-Do-Check-Act), zoals vastgelegd in onze jaarplannen. Dit zorgt voor een gestructureerde aanpak van onze kwaliteitszorg. Om de vijf jaar organiseren we een studiedag voor het gehele team, waarbij we gezamenlijk de gestelde doelen evalueren en bijsturen, conform de PDCA-cyclus. Tweejaarlijks houden we een HGW-dag (Handelingsgericht werken) met het team. Tijdens deze dag analyseren we schoolbreed de behaalde resultaten en stellen we nieuwe ambitieuze doelen. Elke drie weken komt het team bijeen voor een inhoudelijk overleg. Elk overleg focust op een specifiek onderdeel uit het jaarplan, wat zorgt voor gerichte actie en voortgang. Binnen ons cluster bespreken we doelen en resultaten in intervisievorm met collega's. Deze samenwerking versterkt onze gezamenlijke ambitie en draagt bij aan de kwaliteit van ons onderwijs.

Succesvolle Start: Ons Aanbod voor Jonge Kinderen bij De IJsvogel

Toelichting van de school

Bij Kindcentrum De IJsvogel geloven we in een vlekkeloze overgang van kinderopvang naar onderwijs. Ons toegewijde team van opvang- en onderwijsprofessionals werkt nauw samen om een stimulerende omgeving te creëren. Deze synergie zorgt voor optimale ontwikkelingskansen en een solide basis voor de toekomst van uw kind. Sinds februari 2024 bieden we met trots een speciale peuter-/kleutergroep aan. Kinderen vanaf drie jaar kunnen deelnemen aan boeiende activiteiten, begeleid door een ervaren pedagogisch medewerker. Dit unieke programma faciliteert een zachte en plezierige kennismaking met de basisschool, waardoor uw kind met vertrouwen de volgende stap zet.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt Kindcentrum De IJsvogel voor jonge kinderen?

Kindcentrum De IJsvogel verrijkt het leerproces van jonge kinderen met een specifieke peuter-/kleutergroep. Deze groep, actief sinds februari 2024, biedt kinderen van drie jaar de kans om deel te nemen aan diverse leerzame activiteiten. Onder begeleiding van gespecialiseerde pedagogisch medewerkers wordt een soepele overgang naar het basisonderwijs gewaarborgd. Dit programma is ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren door middel van spelenderwijs leren en sociale interactie. Het legt een uitstekende basis voor hun verdere schoolcarrière.

Kindcentrum De IJsvogel verrijkt het leerproces van jonge kinderen met een specifieke peuter-/kleutergroep. Deze groep, actief sinds februari 2024, biedt kinderen van drie jaar de kans om deel te nemen aan diverse leerzame activiteiten. Onder begeleiding van gespecialiseerde pedagogisch medewerkers wordt een soepele overgang naar het basisonderwijs gewaarborgd. Dit programma is ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren door middel van spelenderwijs leren en sociale interactie. Het legt een uitstekende basis voor hun verdere schoolcarrière.

Met welke organisaties werkt De IJsvogel samen voor het jonge kind?

Kindcentrum De IJsvogel opereert zelfstandig en heeft geen externe samenwerkingsverbanden specifiek voor het aanbod gericht op jonge kinderen. Wij richten ons volledig op onze eigen expertise en middelen om de beste zorg en educatie te garanderen.
Team | Kindcentrum De IJsvogel in Nijkerk | [2025] Schoolregister