Koningin Julianaschool in Nieuwegein

Het team van Koningin Julianaschool in Nieuwegein

Current section: team
Aert De Gelderhage 5
3437 Nieuwegein

Zie hier hoe het team van Koningin Julianaschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Koningin Julianaschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Koningin Julianaschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Koningin Julianaschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Koningin Julianaschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Koningin Julianaschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (9.5%)
25-35 jaar (19%)
35-45 jaar (28.6%)
45-55 jaar (23.8%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (4.8%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (25.9%)
35-45 jaar (26.8%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (17.9%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Koningin Julianaschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (85.7%)
Direct ondersteunend personeel (9.5%)
Management (4.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Koningin Julianaschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Leerkrachten Koningin Julianaschool: Zekerheid in Onderwijs

Bij de Koningin Julianaschool in Nieuwegein streven we naar optimale continuïteit in het onderwijs. Gelukkig kenmerkt onze school zich door een laag ziekteverzuim onder onze toegewijde leerkrachten. Mocht er onverhoopt toch een leerkracht afwezig zijn, bijvoorbeeld vanwege een belangrijke scholing of ziekte, dan beschikken wij over een goed georganiseerde flexibele schil. Deze interne pool van vervangende leerkrachten zorgt ervoor dat uw kind zo min mogelijk hinder ondervindt van de afwezigheid. Daarnaast maken wij effectief gebruik van de bovenschoolse invalpool, een samenwerkingsverband met andere scholen in de regio. Dit garandeert dat wij altijd kunnen rekenen op gekwalificeerde leerkrachten, zelfs in situaties waar onze interne flexibele schil ontoereikend is. Zo waarborgen wij de kwaliteit en stabiliteit van ons onderwijs.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Inrichting van ons onderwijs

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Onze Ondersteunende Specialisten voor Uw Kind op de Koningin Julianaschool

5

Taal en Rekenen: Verbetering van Kernvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider voor onderwijsondersteuning
Rekenspecialist voor gerichte instructie
Remedial teacher voor individuele begeleiding
Taalspecialist voor lees- en schrijfvaardigheid
NT-2 Specialist voor anderstalige leerlingen

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over een team van vijf toegewijde specialisten die zich richten op de verbetering van taal- en rekenvaardigheden. Deze experts bieden gerichte ondersteuning aan leerlingen die extra hulp nodig hebben bij deze cruciale kernvakken. Meer gedetailleerde informatie over hun aanpak en de specifieke ondersteuning is te vinden in het gedeelte met extra informatie.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Veiligheid

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor sociaal gedrag
Intern begeleider voor algehele ontwikkeling
Kanjer-coördinator voor pestpreventie

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staan centraal. Drie gespecialiseerde professionals, waaronder een gedragsspecialist en een Kanjer-coördinator, werken aan een veilige en positieve leeromgeving. Deze specialisten bieden extra ondersteuning op het gebied van sociaal gedrag en emotionele veerkracht. Gedetailleerde uitleg over hun werkzaamheden treft u aan bij de extra informatie.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsmanagement
Intern begeleider voor leerstrategieën
Rekenspecialist voor studievaardigheden
Taal/Leesspecialist voor concentratie
NT-2 specialist voor structuur

Toelichting van de school:

Vijf ervaren specialisten ondersteunen leerlingen bij hun gedrag, werkhouding en taakaanpak, wat essentieel is voor effectief leren. Zij helpen leerlingen om zich beter te concentreren, taken gestructureerd aan te pakken en een positieve leerhouding te ontwikkelen. Meer specifieke informatie over de methoden en ondersteuning die zij bieden, kunt u vinden onder het kopje 'extra informatie'.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut voor bewegingsontwikkeling
Leerkracht lichamelijke opvoeding voor sportactiviteiten

Toelichting van de school:

Alle leerlingen op de Koningin Julianaschool krijgen uitstekende lichamelijke opvoeding van een gespecialiseerde vakdocent. Daarnaast wordt de motorische ontwikkeling van uw kind ondersteund door een fysiotherapeut. Deze focus op beweging draagt bij aan de algehele gezondheid en ontwikkeling van onze leerlingen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment zijn er geen specifieke medische specialisten of verzorgers aangesteld voor deze taken binnen onze school. Voor vragen over medische ondersteuning of persoonlijke verzorging verwijzen wij u graag naar de juiste instanties. Onze focus ligt op de educatieve en sociaal-emotionele ontwikkeling van alle leerlingen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
15
Totaal specialisten
15
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Computerlokaal
Plusklaslokaal

Ontdek Ons Uitgebreide Ondersteuningsaanbod voor Elke Leerling

Gepersonaliseerd Onderwijs: De Kracht van de Koningin Julianaschool

Bij de Koningin Julianaschool geloven we sterk in het bieden van onderwijs dat perfect aansluit bij de unieke onderwijsbehoeften van elk kind. We organiseren ons onderwijs rondom de individuele leerling, waarbij we flexibel inspelen op wat uw kind nodig heeft om te excelleren. Ons onderwijsaanbod is gestructureerd rond drie niveaus: basis, verrijking en ondersteuning. Dit zorgt ervoor dat zowel leerlingen die extra uitdaging zoeken als leerlingen die behoefte hebben aan meer begeleiding, optimaal worden gestimuleerd. We zetten ons in om een breed scala aan specialistische deskundigheid te bieden, zodat elk kind zich ten volle kan ontwikkelen. Onze expertise omvat onder andere ondersteuning bij dyslexie, dyscalculie, ADHD en autisme. Daarnaast bieden we specifieke begeleiding voor NT-2 leerlingen en een uitdagende Plusklas voor meerbegaafde kinderen. Vanaf groep 6 hebben we een gestructureerd ondersteuningsprofiel, aangevuld met sessies voor motorische remedial teaching, logopedie, fysiotherapie en kindercoaching, verzorgd door onze toegewijde kanjercoördinatoren. Voor een gedetailleerd overzicht van ons uitgebreide ondersteuningsaanbod en onze aanpak voor leerlingbegeleiding, nodigen we u uit om ons schoolondersteuningsprofiel te raadplegen. Heeft u specifieke vragen of wilt u meer weten over hoe wij uw kind kunnen ondersteunen? Onze intern begeleiders staan klaar om u persoonlijk te woord te staan en de mogelijkheden met u te bespreken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Samen Bouwen aan de Toekomst

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Ons vierjarige schoolplan vormt de basis voor onze onderwijskundige ontwikkeling, gestuurd door de Plan-Do-Check-Act cyclus. Jaarlijks stellen we een gedetailleerd jaarplan op, dat we gezamenlijk evalueren met ouders, leerlingen en ons toegewijde team. Behaalde successen vieren we zichtbaar en de geleerde lessen integreren we in de plannen voor het komende schooljaar. Onze school ambieert om een veilige en inspirerende leeromgeving te zijn, waarin elk kind de kans krijgt zijn of haar talenten optimaal te ontwikkelen. We zetten in op vakmanschap van onze leerkrachten, gedegen leiderschap en het bevorderen van burgerschap. Werkplezier en continue kwaliteitsverbetering via de PDCA-cyclus zijn hierbij essentieel. Een gedetailleerde uitwerking van deze ambitieuze doelen vindt u in ons uitgebreide schoolplan.

Hoe waarborgt de Koningin Julianaschool de onderwijskwaliteit en hoe evalueren we?

De kwaliteit van ons onderwijs meten we op diverse manieren. We gebruiken Cito-toetsen en methodegebonden toetsen, aangevuld met observatie-instrumenten en klassenbezoeken. Ons leerlingvolgsysteem ParnasSys biedt inzicht in de voortgang van elke leerling. Daarnaast hanteren we het kwaliteitssysteem WMK-PO, inclusief ons eigen competentieboekje met kwaliteitskaarten die we samen met het team hebben ontwikkeld. Deze kaarten zijn een cruciaal meetinstrument voor het continu garanderen van onze kwaliteit. We hechten grote waarde aan feedback van ouders en leerlingen, en onderhouden dagelijks contact bij de schoolingang. Deze feedback, samen met de data uit onze meetmomenten, vertalen we naar concrete vervolgacties en doelstellingen in ons school- en jaarplan. De onderwijsinspectie heeft onze school meerdere malen bezocht. De rapporten met de bevindingen en resultaten vindt u op onze website www.koninginjulianaschool.net en op www.onderwijsinspectie.nl.

Kleuteronderwijs Groep 1-2: Leren en Ontwikkelen bij Koningin Julianaschool

Toelichting van de school

Op de Koningin Julianaschool in Nieuwegein bieden we speciaal voor het jonge kind, in groep 1 en 2, een rijke leeromgeving. Onze keuze voor heterogene kleutergroepen, waar jongste en oudste kleuters samen leren, bevordert het 'leren van elkaar'. Dit draagt bij aan een dynamische en sociale ontwikkeling. Wij zetten in op betekenisvol onderwijs, verweven in thema's die nauw aansluiten bij de belevingswereld van jonge kinderen. Binnen deze thema's werken we aan leerdoelen, met veel aandacht voor individuele groei en maatwerk. Dit stimuleert eigenaarschap en een positieve leerhouding. Daarnaast introduceren we concepten als de 'leerkuil' en 'Growth Mindset', die we door de hele school hanteren. De basisprincipes van de Kanjertraining worden ook aangeboden om een veilige en positieve groepsdynamiek te waarborgen. De leerkracht creëert een stimulerende omgeving waarin elk kind zich prettig en veilig voelt om te ontdekken en te leren. Spelenderwijs leren staat centraal. Dagelijks is er volop ruimte voor spel, wat essentieel is voor de ontwikkeling van jonge kinderen. We prikkelen de nieuwsgierigheid door uitdagende activiteiten aan te bieden die passen bij het niveau en de ontwikkelingsfase van elk kind. Voor groep 2 ligt de focus ook op een soepele doorstroom naar groep 3, zodat uw kind goed voorbereid is op de volgende stap in het onderwijs.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft de Koningin Julianaschool voor jonge kinderen?

De Koningin Julianaschool richt zich op een breed en stimulerend onderwijsprogramma voor alle jonge kinderen binnen de reguliere groepen 1 en 2, met thema's en activiteiten die de ontwikkeling optimaal ondersteunen.

Werkt de Koningin Julianaschool samen met externe partners voor het jonge kind?

Voor het onderwijsaanbod voor jonge kinderen werkt de Koningin Julianaschool zelfstandig, met een focus op de eigen expertise en de behoeften van de leerlingen.
Team | Koningin Julianaschool in Nieuwegein | [2025] Schoolregister