
Schoolweging
De schoolweging van Oranje Nassau Nieuwe-Tonge is 30,31 , met een spreiding van 4,89 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 98,55% scoren bijna alle leerlingen op fundamenteel niveau – ruim boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. De school zet hiermee een regionale standaard voor basisvaardigheden.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
67,39% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de inspectienorm van 45,5%. Dit overtreft zelfs het regionaal gemiddelde (57,3%), wat duidt op effectieve differentiatie in reken- en taalonderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
40% van de adviezen is havo of hoger (25% havo, 16,67% vwo), wat hoger ligt dan vergelijkbare scholen (26,07% havo/vwo). Opvallend is de combinatie van praktische én theoretische routes: 8,33% vmbo-k/gt versus 5,64% regionaal. Dit weerspiegelt de diversiteit binnen de leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Oranje Nassau Nieuwe-Tonge | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 174.11 | 175.23 | 174.78 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
90% stroomt op of boven advies door, significant hoger dan landelijk (62,9%). Slechts 10% zit onder advies tegenover 11,81% nationaal. De school hanteert blijkbaar realistische adviezen, ondersteund door een doorlopende leerlijn naar het VO.