Basisschool 't Venne in Nieuw-Vennep

Het team van 't Venne in Nieuw-Vennep

Current section: team
Sarabande 9
2152 Nieuw-Vennep

Zie hier hoe het team van 't Venne is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van 't Venne. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past 't Venne bij jullie?

Ontdek hoe goed 't Venne bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij 't Venne zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80%)
Man (20%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij 't Venne. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.7%)
25-35 jaar (46.7%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij 't Venne werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (12.5%)
Indirect ondersteunend personeel (6.3%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor 't Venne gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Ons Plan van Aanpak

Bij 't Venne zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, ook bij afwezigheid van een leerkracht. Ons beleid voor personeelsvervanging is zorgvuldig opgesteld om de impact op de leerlingen te minimaliseren. Onze prioriteit ligt bij het inzetten van de bovenschoolse vervangingspool. Dit zorgt ervoor dat gekwalificeerde leerkrachten snel beschikbaar zijn om de lessen over te nemen. Indien nodig, schakelen we collega's binnen de school in die extra uren kunnen werken. Ook leerkrachtondersteuners en onderwijsassistenten spelen een belangrijke rol in het garanderen van de dagelijkse lesgang. In specifieke situaties kunnen stagiaires onder nauwe supervisie bijspringen. Als laatste redmiddel, en enkel in overleg, kunnen leerlingen tijdelijk naar huis worden gestuurd om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Deze aanpak is in nauwe samenwerking met de Medezeggenschapsraad (MR) van onze school vastgesteld. Het is een essentieel onderdeel van ons noodplan, opgesteld in reactie op het huidige lerarentekort dat het onderwijs in Nederland treft.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Doelgericht werken

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Specialistische Ondersteuning op Basisschool 't Venne

7

Taal en Rekenen: Succes met Lezen, Spellen en Cijfers

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
NT2 Specialist

Toelichting van de school:

Onze school biedt gerichte ondersteuning voor lezen, spelling en dyslexie. We hanteren protocollen als Bouw! voor groep 1-2, CONNECT Lezen en Veilig in Stapjes voor groep 3-4, en Ralfi-lezen voor groep 5-8. Individuele begeleiding vindt plaats in kleine groepjes van maximaal vier leerlingen, buiten de klas. Onze lees- en taalspecialist en intern begeleider staan klaar om te helpen. Bij complexere behoeften stellen we, in overleg met ouders, een OntwikkelingsPerspectiefPlan (OPP) op en zoeken we externe expertise, zoals van 1801 Jeugd & Onderwijsadvies. Voor dyslexie diagnosticeren we via 1801 Jeugd & Onderwijsadvies. Na een diagnose bieden we een intensieve behandeling van 1 tot 1,5 jaar, één keer per week op school of een nabijgelegen locatie. Leerlingen ontvangen jaarlijks een dyslexiekaart met afspraken en hulpmiddelen. Voor rekenondersteuning gebruiken we Rekenplein voor groep 1-2 en de Rekenroute van de methode 'Wereld in Getallen 5' vanaf groep 3. Ook hier geldt een protocol voor Ernstige Reken-Wiskunde Problemen en Dyscalculie (ERWD). Extra begeleiding gebeurt in kleine groepjes, met ondersteuning van onze rekenspecialist en intern begeleider. Net als bij taal, stellen we bij extra ondersteuning een OPP op en werken we samen met 1801 Jeugd & Onderwijsadvies.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welbevinden en Positief Groeien

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Op 't Venne zetten we vol in op de sociaal-emotionele ontwikkeling van ieder kind. We gebruiken de Finse KiVa-methode, waar al onze medewerkers voor geschoold zijn. Dit zorgt voor een veilige en positieve leeromgeving. Onze gedragsspecialist en intern begeleider bieden extra ondersteuning wanneer nodig. De KiVa-lessen, Gouden Weken en Zilveren Weken versterken de sociale vaardigheden. De ontwikkeling wordt gemonitord via KIJK (groep 1-2) en KiVa-vragenlijsten (groep 3-8). Naast klassikale aandacht en individuele gesprekken, bieden we ook maatjesprojecten en steungroepen. Specialistische hulp, zoals van onze KiVa-specialist, gedragsspecialist en intern begeleider, is beschikbaar. Bij specifieke behoeften werken we samen met ouders aan een OPP en schakelen we externe partners in, zoals de schoolcoach (Ihub) en GGD.

6

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Ergotherapeut
Jonge Kind Specialist

Toelichting van de school:

Wij stimuleren een optimale werkhouding en taakaanpak met onze leerlijn 'Leren Leren' uit de methode Briljant, aangevuld met de EF-Tool 'Op naar de top!' en het Vooruitwerklab boek. Binnen en buiten de klas creëren we een optimale leeromgeving met rustige werkplekken, koptelefoons en hulpmiddelen zoals de emotiemeter en time-timer. Onze gedragsspecialist en HB-specialist bieden extra ondersteuning. Bij gedragsproblematiek volgen we de KiVa-lessen en een grensoverschrijdend gedragsprotocol, ondersteund door de Gedragswaaier. Extra ondersteuning kan bestaan uit een rustige plek of een ontprikkelplek. Voor complexe situaties organiseren we Zorg Advies Team (ZAT) overleggen met externe partners zoals de schoolcoach (Ihub) en het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Haarlemmermeer.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Fit en Vaardig

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Ergotherapeut
Vakleerkracht Gymnastiek

Toelichting van de school:

Op 't Venne besteden we veel aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling. Kinderen kunnen tijdens schooltijd worden geobserveerd door onze ergotherapeut van Ergozorg, met terugkoppeling naar ouders en leerkrachten. De gymlessen worden gegeven door een vakleerkracht, en we monitoren de voortgang samen met de leerkracht. Aanpassingen in het lesmateriaal of de gymles zijn mogelijk. Een lift en aangepaste werkplekken zorgen voor fysieke toegankelijkheid. Bij extra ondersteuning werken we nauw samen met Ergozorg, de schoolcoach (Ihub) en de GGD. Een OPP wordt opgesteld in samenspraak met alle betrokken partijen, waarbij begeleiding zowel op school als daarbuiten kan plaatsvinden.

2

Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid voorop

Beschikbare specialisten:

BHV
EHBO voor Kinderen

Toelichting van de school:

De veiligheid van onze leerlingen en medewerkers is onze hoogste prioriteit. Een aanzienlijk deel van ons team is getraind in Bedrijfshulpverlening (BHV) en EHBO bij kinderen. We volgen het veiligheidsplan en zorgen voor actuele kennis via regelmatige bijscholing. Meer dan de helft van ons team bezit het BHV-certificaat en volgt periodieke trainingen. Bij specifieke medische of verzorgingsbehoeften werken we samen met ouders, de leerkracht en de intern begeleider. We betrekken externe partners zoals de GGD en Ergozorg om de best mogelijke ondersteuning te bieden, zowel binnen als buiten de schoolmuren.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
22
Totaal specialisten
22
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Day a Week School (extern)
RT-lokaal
Kookruimte (i.s.m. Op Stoom)
Spreekkamer
LEF- lokaal

Ontdek de Uitgebreide Ondersteuning voor Elk Kind op Basisschool 't Venne

't Venne: Uw Partner in Kindontwikkeling

Op basisschool 't Venne geloven we in het bieden van optimale kansen aan al onze leerlingen. Daarom hebben we een gestructureerd ondersteuningsaanbod ontwikkeld, met speciale aandacht voor hoogbegaafde kinderen. Onze aanpak voor hoogbegaafdheid is zorgvuldig uitgewerkt en gebaseerd op erkende protocollen zoals de Signalering DHH en de Kwaliteitskaart Hoogbegaafdheid. Voor de jongste leerlingen in groep 1 en 2 maken we gebruik van uitdagende materialen zoals denksleutels, smartgames en het programma Briljant Onderwijs. Vanaf groep 3 bieden we verrijkingsmogelijkheden binnen de reguliere lesstof, aangevuld met specifieke activiteiten zoals de LEF-groep en LEF-map. Ook de denksleutels en boeken als 'Ben jij een Cheetah?' stimuleren kritisch denken. Voor groep 5 en 6 breiden we dit aanbod uit met mogelijke deelname aan DWS en extra verrijkingsmaterialen. Vanaf groep 6 krijgen leerlingen de kans deel te nemen aan LEF-XL groepen, wat een verdieping biedt in hun leerproces. De LEF-map blijft een essentieel onderdeel, en de leerstof wordt versneld aangeboden zodat er ruimte ontstaat voor deze extra uitdagingen. Binnen onze school is een gespecialiseerde HB-specialist werkzaam die nauw samenwerkt met de leerkrachten. Dit zorgt voor een deskundige begeleiding van hoogbegaafde leerlingen. Indien een kind meer nodig heeft dan de standaard basisondersteuning, stellen we in overleg met ouders, leerkracht en intern begeleider een individueel ontwikkelingsperspectief (OPP) op. We werken hierbij samen met externe partners zoals DWS, Bureau Geluk(t), Expertisecentrum Hoogbegaafdheid (HIQ), het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Haarlemmermeer en het Expertise Platform. Ons zorgvuldige aanmeldings- en plaatsingsproces voor leerlingen met een ondersteuningsbehoefte omvat meerdere stappen. Na een kennismakingsgesprek met ouders en het verzamelen van relevante informatie, analyseren we de specifieke behoeften van het kind. Hierin betrekken we pedagogische en didactische aspecten, de expertise van de leerkracht, de schoolorganisatie en beschikbare materialen. Op basis van deze inventarisatie en interne overwegingen, besluiten we over de plaatsing. Dit besluit, genomen door de directeur in overleg met het team, wordt binnen zes weken (met een mogelijke verlenging van vier weken) gecommuniceerd. Bij plaatsing stellen we een op maat gemaakt plan van aanpak op, waarin de inzet van middelen en ondersteuning wordt vastgelegd. Mocht plaatsing niet mogelijk zijn, dan zoeken we samen met de ouders naar een passende onderwijsplek elders. Bij plaatsing evalueren we de voortgang minimaal tweejaarlijks en passen we het plan van aanpak indien nodig aan. Bij eventuele knelpunten zoeken we gezamenlijk met ouders naar oplossingen binnen het samenwerkingsverband. Voor de toekomst werken we aan een visie op inclusief onderwijs. De ontwikkeling van onze leerlingen en de bijbehorende ondersteuning hebben hierbij de hoogste prioriteit.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Basisschool 't Venne

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan op 't Venne?

Op basisschool 't Venne stellen we ambitieuze doelen op voor de komende jaren, gericht op het versterken van ons unieke onderwijsaanbod. We focussen op betekenisvol en doelgericht leren, waarbij bewegend leren en digitale geletterdheid centraal staan. Daarnaast besteden we veel aandacht aan burgerschapsvorming en integreren we thematisch onderwijs. Samenwerking met een muziekdocent verrijkt ons curriculum, en we helpen leerlingen effectief leren en hun executieve functies te ontwikkelen. Voor ons personeel bieden we extra ondersteuning via een leerkrachtondersteuner en stimuleren we gezamenlijke professionele ontwikkeling. Ook begeleiden we studenten optimaal. Op organisatorisch vlak zetten we in op duurzaamheid en het versterken van de betrokkenheid van ouders bij onze school.

Hoe implementeert 't Venne de schoolbrede doelen?

Sinds het schooljaar 2022-2023 hanteren wij op 't Venne de Enigma aanpak voor kwaliteitszorg. Onder begeleiding van een expertleerkracht werken we met kwaliteitskaarten, wat zorgt voor een gestructureerde aanpak en een continue verbetering van onze onderwijskwaliteit. Onze doelen worden vastgelegd in ambitie- en kwaliteitskaarten, met een horizon van vier jaar en jaarlijkse bijstellingen. Deze kaarten worden ontwikkeld en gemonitord onder leiding van de directie, in nauwe samenwerking met de expertleerkrachten en het gehele team. De voortgang wordt jaarlijks geëvalueerd, bijgestuurd waar nodig en gedocumenteerd in ons jaarverslag. Dit zorgt ervoor dat we altijd blijven voldoen aan de hoogste onderwijsnormen.

Ontdek ons Stimulerende Aanbod voor Jonge Kinderen op 't Venne

Toelichting van de school

Ontdek de unieke visie op de kleuterbouw bij basisschool 't Venne, waar we geloven dat elk kind centraal staat: "Eerst het kind, dan de leerling". Wij omarmen de natuurlijke nieuwsgierigheid, verwondering en creativiteit van jonge kinderen. Door oprechte aandacht en observatie bieden we kinderen de ruimte om zich op hun eigen, unieke tempo te ontwikkelen. De leefwereld van uw kind vormt de kern van ons onderwijs. Dit uit zich in een rijke en uitdagende speel-leeromgeving, zowel binnen als buiten, met een doordacht aanbod dat aansluit bij de ontwikkelingsfase van elk kind. In de praktijk betekent dit dat we nauw aansluiten bij de belevingswereld van de kleuters en ons lesaanbod hierop afstemmen. Spelenderwijs leren staat hierbij centraal. Onze leerkrachten combineren coachende en sturende elementen om een perfecte balans te creëren tussen het aangeboden materiaal en de individuele behoeften van elk kind. Door aandachtig te luisteren en te kijken naar de kleuters leggen we een solide basis voor een optimale en veelzijdige ontwikkeling. Dit zorgt ervoor dat elk kind zich optimaal kan ontplooien op 't Venne.

Veelgestelde vragen

Biedt basisschool 't Venne extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, basisschool 't Venne biedt diverse aanvullende programma's speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen. Deze programma's zijn gericht op een brede ontwikkeling en een goede start op de basisschool.

Ja, basisschool 't Venne biedt diverse aanvullende programma's speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen. Deze programma's zijn gericht op een brede ontwikkeling en een goede start op de basisschool.

Kinderopvang 't Venne
Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)
Specifieke NT2 Begeleiding

Met welke organisaties werkt 't Venne samen voor het jonge kind programma?

Om het beste aanbod te garanderen, werkt basisschool 't Venne nauw samen met gespecialiseerde partners zoals 'Op Stoom'. Deze samenwerking zorgt voor een geïntegreerde aanpak en optimale ontwikkeling van jonge kinderen.

Om het beste aanbod te garanderen, werkt basisschool 't Venne nauw samen met gespecialiseerde partners zoals 'Op Stoom'. Deze samenwerking zorgt voor een geïntegreerde aanpak en optimale ontwikkeling van jonge kinderen.

Samenwerking met 'Op Stoom'
Team | 't Venne in Nieuw-Vennep | [2025] Schoolregister