
Schoolweging
De schoolweging van De Boog Nieuw-Vennep is 27,43 , met een spreiding van 5,61 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Boog Nieuw-Vennep | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 172.5 | 176.67 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Onze school is vanuit de missie en visie in het bijzonder geïnteresseerd in de individuele ontwikkeling van de kinderen door de leerjaren heen. Het schooljaar is verdeeld in drie periodes van ca 13 weken. In een periode wordt met en door ieder kind en de groep gewerkt aan relevante doelen. Aan het eind van de periode is er een toets- en checkweek, worden aan de hand daarvan de nieuwe plannen opgesteld. Er is dan ook een ouder (en kind) gesprek over de ontwikkeling. De groepsleerkracht registreert en beoordeelt het werk van de kinderen. Door het aanbieden van de leerstof in individuele lesjes en de observatie van het werkende kind, heeft de leerkracht een goed zicht op de kwaliteit van de verwerking door het kind. In de onderbouw wordt 2 tot 3 x per jaar de leerlijnencheck afgenomen waarmee de leerkracht zicht heeft op de individuele ontwikkeling. In de midden- en bovenbouw wordt de ontwikkeling gevolgd met resultaten uit werk, toetsen en gesprekken met leerlingen. De voortgang van de leerlingen wordt weergegeven in de leerlijnen in Parnassys. We gebruiken als aanvulling het genormeerde Cito-Leerling in Beeld, waarmee we zicht hebben op de ontwikkeling van het kind in relatie tot de andere kinderen van dezelfde groep en de persoonlijke ontwikkeling van het kind gedurende de gehele periode op onze basisschool. De sociaal-emotionele ontwikkeling van de kinderen wordt gevolgd met behulp van Leerling in Beeld In een portfolio en met behulp van leerlijnen houden de kinderen, leerkrachten en ouders zicht op de ontwikkeling.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Wij besteden veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van de kinderen. Daarmee zorgen we voor een fijne sfeer en een goede ontwikkeling van de kinderen. We werken daarin samen met onze eigen bso en met de overblijf om ervoor te zorgen dat de kinderen kunnen rekenen op een overeenkomstige benadering en begeleiding. We volgen de sociaal-emotionele ontwikkeling Cito leerling in Beeld. Als er zorgsignalen zijn wordt samen met de ouders en eventueel de bso een plan gemaakt om een positieve ontwikkeling te helpen maken. We voeren een actief anti-pestbeleid. LEES MINDER
Goede sfeer
Sterk pedagogisch beleid
Aandacht voor verschillen
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Het belangrijkst is het gedrag dat de opvoeders, leerkrachten, onderwijsondersteunend personeel en ouders laten zien. Door vooral aandacht te geven aan het gewenste gedrag weten de kinderen wat we van ze verwachten en zijn ze gemotiveerd daarnaar te streven. We gebruiken Taakspel in alle klassen om het gewenste gedrag te oefenen. We werken met elementen uit PBS om kinderen vaardigheden te leren voor een goede omgang met elkaar. We geven lessen over de gedragsverwachtingen, samenwerken, omgaan met verschillen, inzicht in je eigen kwaliteiten, inzicht in de ander enzovoort. Vaardigheden en gewenst gedrag in verband met de sociale media krijgen aandacht in de midden- en bovenbouw.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Zien