Basisschool De Tandem in Nederasselt

De resultaten van De Tandem in Nederasselt

Current section: resultaten
Kerklaantje 15
6612 Nederasselt

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Tandem, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past De Tandem bij jullie?

Ontdek hoe goed De Tandem bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op De Tandem

Het fundamentele niveau is cruciaal voor de taal- en rekenvaardigheid van onze leerlingen aan het einde van de basisschool. Dit niveau, gemeten in groep acht via de doorstroomtoets, garandeert een solide basis voor vervolgonderwijs. De inspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor dit basisniveau, een standaard die we met trots nastreven op De Tandem. Ons team zet zich dagelijks in om elke leerling de benodigde ondersteuning te bieden om dit essentiële niveau te bereiken. We focussen op effectieve lesmethoden en individuele aandacht om leerresultaten te maximaliseren. Ontdek hoe wij uw kind voorbereiden op een succesvolle toekomst.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Hogere Ambitie voor Onze Leerlingen op De Tandem

Het streefniveau vertegenwoordigt een ambitieuzer doel dan het fundamentele niveau, gericht op het maximaliseren van de potentie van elke leerling. Op Basisschool De Tandem stellen we hoge verwachtingen en stimuleren we leerlingen om hun talenten volledig te ontwikkelen. De inspectie bepaalt per school een specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Wij hanteren deze richtlijnen om onze onderwijskwaliteit voortdurend te verbeteren en te zorgen dat onze leerlingen uitblinken in hun academische en persoonlijke ontwikkeling. Ontdek de ambitie van De Tandem.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Tandem?

Basisschool De Tandem hecht veel waarde aan een soepele overgang naar het voortgezet onderwijs. De leerkrachten van groep 8 onderhouden actief contact met middelbare scholen, zelfs nadat leerlingen zijn uitgestroomd. Samen met de cultureel coördinator bezoeken zij informatieavonden over veranderingen in het onderwijs. Hierbij wordt specifiek gekeken naar de prestaties en adviezen van uitgestroomde leerlingen. Deze proactieve aanpak zorgt ervoor dat het schoolprotocol voor advies aan het VO continu wordt geëvalueerd en waar nodig wordt aangepast, ten gunste van toekomstige leerlingen.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Tandem: Een Veilige Basis voor Leren

Bij Basisschool De Tandem staat de sociale ontwikkeling van elk kind centraal. Door middel van nauwkeurige observaties en gerichte interventies met de Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) creëren we een uitermate veilige leer-, leef- en werkomgeving. Onze school hanteert een doorlopende pedagogische aanpak die zorgt voor consistentie en duidelijkheid in de begeleiding van leerlingen. Binnen onze Jeelo-projecten stimuleren we actief het samenleven en samenwerken, waarbij we de verbinding zoeken met ouders en leerlingen om een effectief en veilig klassenklimaat te bevorderen. Deze werkwijze is gericht op het stimuleren van gewenst gedrag, wat resulteert in een veilige leeromgeving en een positieve impact op de leerresultaten. Leerlingen verbinden zich ook met hun directe leefomgeving, zoals lokale organisaties en buren, en leren zorg te dragen voor hun omgeving. De invoering van een leerlingenraad biedt kinderen inzicht in het organiseren van activiteiten: hoe pak je iets aan, voor wie doe je het, en welke middelen zijn daarvoor nodig? Dit draagt bij aan hun zelfstandigheid en verantwoordelijkheidsgevoel.

Respect voor elkaar en de omgeving

Een veilige en stimulerende leeromgeving

Samenwerken aan succes en groei

Hoe bevordert Basisschool De Tandem de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Twee keer per jaar registreren onze leerkrachten de sociale ontwikkeling van ieder kind met behulp van de SCOL-methodiek. De gedetailleerde beschrijvingen van de ontwikkelingsfasen maken het mogelijk om de vooruitgang van een kind individueel in kaart te brengen. Dit gebeurt door de huidige prestaties te vergelijken met eerdere registraties en met de algemene verwachtingen voor die specifieke leeftijd. Op groepsniveau visualiseren we de collectieve ontwikkeling en evalueren we de effectiviteit van ons onderwijsaanbod. Dit helpt ons om te identificeren welke ontwikkelingsgebieden extra aandacht behoeven en om de specifieke onderwijsbehoeften van elk kind te duiden. Op basis van deze inzichten stellen we een groepsplan op met gerichte activiteiten die de ontwikkeling van de kinderen verder stimuleren. Deze cyclus van observatie, analyse en gerichte actie sluit naadloos aan bij de principes van handelingsgericht werken (HGW), waarbij ouders en school intensief samenwerken aan gedragsbeheersing en positieve verandering. Onze kernovertuiging is dat elk kind zich kan ontwikkelen.

Welke methoden gebruikt De Tandem voor het registreren van sociale opbrengsten?

Basisschool De Tandem maakt gebruik van de volgende registratiemethoden om de sociale opbrengsten van leerlingen effectief in kaart te brengen:

  • Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) voor de algemene observatie van sociale vaardigheden.
  • BOSOS, een specifieke methode voor sociaal-emotionele ontwikkeling, speciaal ontwikkeld voor de onderbouwgroepen 1 en 2.

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op De Tandem?

Op Basisschool De Tandem zetten we diverse methoden in om het sociaal-emotioneel leren te versterken en leerlingen te begeleiden bij hun persoonlijke groei:

  • Een doos vol gevoelens: interactieve oefeningen om emoties te herkennen en te benoemen.
  • Leefstijl: programma's gericht op gezondheid en welzijn, inclusief sociale aspecten.
  • Taakspel: een methodiek die samenwerking en taakgerichtheid bevordert.
  • Jeelo projecten: thematische projecten die leerlingen uitdagen om samen te werken en problemen op te lossen.
  • Rots en water trajecten: trainingen die weerbaarheid, zelfvertrouwen en communicatievaardigheden versterken.
  • Gouden en Zilveren weken: speciale periodes met activiteiten gericht op het versterken van sociale vaardigheden en groepscohesie.

Inspectierapport Basisschool De Tandem: Wat Onderwijsinspectie Beoordeelt

Ontdek de kwaliteitsbeoordeling van Basisschool De Tandem. Hoewel het officiële inspectierapport van de Onderwijsinspectie ouder is, hechten wij veel waarde aan transparantie en voortdurende verbetering. Daarom delen we graag ons interne auditrapport van het schooljaar 2018-2019. Dit rapport bood waardevolle inzichten die we direct hebben vertaald naar concrete actiepunten binnen ons schoolplan. De belangrijkste aandachtspunten uit deze audit, zoals de opbrengsten van spelling en begrijpend lezen, en de organisatie van ons vernieuwde lesprogramma met drie leerlinggroepen, zijn succesvol geïntegreerd in onze dagelijkse onderwijspraktijk. We blijven ons inzetten voor excellent onderwijs voor elk kind.

Resultaten | De Tandem in Nederasselt | [2025] Schoolregister