
Schoolweging
De schoolweging van Rehoboth Naaldwijk is 32,72 , met een spreiding van 6,71 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
98,1% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, ver boven de inspectienorm van 85%. Dit benadrukt de effectiviteit van de basisondersteuning, vooral in een context waar 28,6% van de leerlingen een vmbo-b/k-advies krijgt.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een tweedeling: 28,6% vmbo-b/k versus 23,8% havo/vwo. Opvallend is het beperkte aandeel zuivere vmbo-(g)t-adviezen (9,5%), terwijl combinatieadviezen zoals vmbo-k/-(g)t (19,1%) en havo/vwo (23,8%) juist sterk vertegenwoordigd zijn. Dit weerspiegelt de diverse leerlingcapaciteiten binnen de complexe populatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Rehoboth Naaldwijk | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Tussenresultaten in het onderwijsproces, toetsen van IEP en methodetoetsen in de groep, zijn onderdeel van tussentijdse evaluaties en bijstellingen in het onderwijsaanbod per leerling of per groep. In een groepsplan worden deze bijstellingen genoteerd.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
80% van de leerlingen presteert op adviesniveau, significant hoger dan het landelijk gemiddelde van 62,9%. Slechts 5% zit onder advies (vs. 11,8% nationaal), wat aansluit bij het intensieve monitoring systeem beschreven in het schoolondersteuningsprofiel. 15% presteert boven advies, mogelijk door doorlopende begeleiding.
Sociale ontwikkeling
Wij willen graag positief gedrag onder de aandacht brengen van onze leerlingen, leerkrachten en de ouders. In het kort komt het hierop neer: ‘Behandel een ander, zoals jij door een ander behandeld wilt worden’.
vriendelijk en veilig klimaat
respect voor elkaar
ruimte voor ieder kind
Wat is de werkwijze van Christelijke Basisschool Rehoboth voor sociale ontwikkeling?
Christelijke Basisschool Rehoboth hanteert vijf regels: 1 Jij mag er zijn. 2 Ik luister naar jou. 3 Ik help. 4 Ik pest niet. 5 Stop, denk, doe! Deze regels hangen in alle gangen en lokalen van de school.
Welke registratievormen gebruikt Christelijke Basisschool Rehoboth om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Christelijke Basisschool Rehoboth gebruikt de Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Christelijke Basisschool Rehoboth?
Christelijke Basisschool Rehoboth gebruikt de methoden 'Kinderen en… hun sociale talenten' en 'Taakspel' voor sociaal-emotioneel leren.