CBS Graaf Jan

Het team van CBS Graaf Jan in Montfoort

Current section: team
Parklaan 4A
3417 Montfoort

Zie hier hoe het team van CBS Graaf Jan is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van CBS Graaf Jan. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past CBS Graaf Jan bij jullie?

Ontdek hoe goed CBS Graaf Jan bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij CBS Graaf Jan zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.9%)
Man (11.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij CBS Graaf Jan. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (10%)
25-35 jaar (40%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (10%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij CBS Graaf Jan werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.8%)
Direct ondersteunend personeel (11.1%)
Management (11.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor CBS Graaf Jan gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Vervanging op CBS Graaf Jan: Zekerheid voor Uw Kind

Op CBS Graaf Jan zorgen we voor optimale continuïteit van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Via SPCO Groene Hart maken we gebruik van een deskundige pool van invalleerkrachten, de zogenaamde Flexibele Schil. Deze getalenteerde collega's staan klaar om direct in te springen, waardoor uw kind verzekerd is van kwalitatief goed onderwijs. Bovendien zijn we aangesloten bij Transvita, een regionale invalpool, om de kans op vervanging te maximaliseren en zoveel mogelijk te streven naar één vaste invalleerkracht per groep. Hoewel we ons uiterste best doen om elke situatie met een vaste invaller op te lossen, kan het voorkomen dat dit niet altijd lukt. In uitzonderlijke gevallen, wanneer er geen geschikte vervanging beschikbaar is, zoeken we naar creatieve interne oplossingen. Dit kan variëren van het tijdelijk combineren van groepen tot het verdelen van leerlingen over andere klassen. In het zeldzame geval dat er geen verantwoorde opvangmogelijkheden meer zijn op school, behoudt de schoolleiding het recht om een deel van de leerlingen naar huis te sturen. Hierbij wordt altijd gekeken of thuisopvang geregeld kan worden, met het welzijn van het kind als hoogste prioriteit.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Ons Team van Specialisten

1

Verbeteren Taal- en Rekenzaak: Specialisten op Maat

Beschikbare specialisten:

Onze Meertaligheidsexpert: Een Dedikeerde Leerkracht

Toelichting van de school:

Op CBS Graaf Jan zetten we vol in op de ontwikkeling van taal en rekenen. Een toegewijde werkgroep buigt zich continu over innovatieve lesmethoden en leermiddelen. Daarnaast beschikt onze school over een gespecialiseerde leerkracht die zich richt op meertaligheid, wat een waardevolle aanvulling is op ons onderwijsaanbod. Deze leerkrachten nemen actief deel aan de scholing en kennisdeling binnen de reken- en taalexpertgroepen van de SPCO, wat zorgt voor up-to-date en effectieve onderwijspraktijken.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Onze Regiegroep Gedrag: Sturend in Welzijn

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staan centraal. Onze gedreven werkgroep gedrag is verantwoordelijk voor het creëren van een positief en veilig leerklimaat. Deze groep coördineert alle initiatieven die bijdragen aan de persoonlijke groei en het welbevinden van elk kind. Een vertegenwoordiger vanuit deze werkgroep deelt actief kennis en ervaringen binnen de Expertgroep gedrag van de SPCO, wat onze aanpak continu verrijkt.

0

Gedrag en Werkwijze: Effectieve Leerstrategieën

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Onze werkgroep gedrag is nauw betrokken bij het bevorderen van positief gedrag en effectieve werkhoudingen. Zij ontwikkelen en implementeren strategieën die leerlingen helpen om succesvol te leren en zich optimaal te ontwikkelen. Via deelname aan de Expertgroep gedrag van de SPCO zorgen we ervoor dat onze methoden aansluiten bij de nieuwste inzichten en best practices op het gebied van gedragsmanagement en leerstrategieën.

4

Motoriek en Lichamelijke Fitheid: Een Actieve Groei

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Fysiotherapeut
Deskundige Logopedist
Ervaren Kinderoefentherapeut
Gekwalificeerde Vakleerkracht Gym (SBML)

Toelichting van de school:

Via ons Kindcentrum bieden we gespecialiseerde ondersteuning voor de motorische ontwikkeling. Een toegewijde Kinderoefentherapeut is elke vrijdag aanwezig om kinderen met specifieke hulpvragen te begeleiden. Daarnaast ondersteunt een logopedist wekelijks leerlingen die extra hulp nodig hebben bij spraak- en taalontwikkeling. Deze samenwerkingen zorgen voor een brede en effectieve aanpak van fysieke en communicatieve vaardigheden.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Aandacht voor Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
BSO-ruimte
Atelier
Peuteropvang Montfoort

Individuele Leerlingondersteuning bij CBS Graaf Jan

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd

Bij CBS Graaf Jan geloven we in het bieden van de best mogelijke ondersteuning aan elke leerling. Alle scholen binnen ons samenwerkingsverband bieden een solide basisondersteuning, vastgelegd in het regionale ondersteuningsplan. Sommige leerlingen hebben echter behoefte aan extra begeleiding om hun volledige potentieel te bereiken. Onze school onderscheidt zich door aanvullende ondersteuningsprogramma's aan te bieden die zijn afgestemd op de specifieke behoeften van uw kind. In onze schoolgids vindt u gedetailleerde informatie over de extra begeleiding die wij bieden, onze visie op toekomstige ontwikkelingen, en hoe we proactief communiceren met ouders en leerlingen over hun ondersteuningstraject. Momenteel werken we aan een vernieuwd School Ondersteunings Profiel (SOP), dat na de zomervakantie definitief zal worden vastgesteld. Dit nieuwe SOP 2020-2021 zal ons toekomstige aanbod aan extra ondersteuning verder vormgeven. Leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften ontvangen bij ons gerichte hulp voor hun cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling. Wij maken hierbij optimaal gebruik van de expertise van externe specialisten, waaronder professionals van Passenderwijs en Fritz Redl, om de best mogelijke resultaten te garanderen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Schoolplan: Visie op Kwaliteitszorg en Toekomst

Wat zijn de ambitieuze doelen van ons nieuwe schoolplan?

Ontdek de toekomst van ons onderwijs met ons schoolplan 2025-2029, getiteld 'Groei en Verbinding'. Dit plan is de kern van onze kwaliteitsverbetering en bevordert actieve samenwerking. Onze visie is gericht op het verdiepen van relaties met leerlingen, ouders en partners binnen het Kindcentrum. Tegelijkertijd zetten we vol in op het verhogen van de onderwijskwaliteit en de professionele groei van ons toegewijde team. Dit alles leidt tot duurzame groei, zowel in onze onderlinge verbinding, onze leerresultaten als de ontwikkeling van onze school. In deze nieuwe schoolplanperiode implementeren en optimaliseren we de reeds ingezette vernieuwingen met ons voltallige team. Het jaarplan 2025-2026 schetst de specifieke doelstellingen en de strategieën om deze succesvol te realiseren.

Hoe waarborgt CBS Graaf Jan de hoogste onderwijskwaliteit?

Kwaliteitszorg is essentieel voor elke school. Het zorgt ervoor dat we continu blijven voldoen aan de verwachtingen van leerlingen, ouders en het team. Kwaliteitszorg omvat de methoden waarmee we onze gestelde doelen bereiken. Op CBS Graaf Jan werken we op diverse manieren aan continue kwaliteitsverbetering: * Verder ontwikkelen van onderwijs via het jaarplan; * Professionele groei van het team stimuleren; * Implementeren van bewezen effectieve lesmethoden en werkwijzen; * Vastleggen en naleven van gemaakte afspraken; * Toepassen van een helder onderwijskwaliteitsbeleid; * Systematisch monitoren van leerlingresultaten. **Kwaliteitsverbetering door het Jaarplan** Elk schooljaar stellen we een gedetailleerd jaarplan op met concrete kwaliteitsdoelen en bijbehorende activiteiten. Dit plan presenteren we aan het begin van het schooljaar aan het bevoegd gezag en de medezeggenschapsraad voor transparantie en goedkeuring. **Kwaliteitsverbetering van het Team** Onze leerkrachten zijn de drijvende kracht achter het leerproces. Zij besteden veel tijd aan samenwerking, collegiale consultatie en gezamenlijke lesvoorbereidingen. Door klassenbezoeken en gezamenlijke reflectie leren onze teamleden continu van en met elkaar, wat resulteert in dagelijkse verbeteringen. Persoonlijke ontwikkelingsplannen (POP's) ondersteunen de verdere professionele groei, bijvoorbeeld door gerichte nascholing. **Kwaliteitsverbetering door Methodes** Wij evalueren en vernieuwen onze lesmethoden regelmatig. Bij de selectie van lesmateriaal stellen we kritische vragen: 'Sluit de methode aan bij onze schoolvisie?' en 'Ondersteunt het de leerontwikkeling van kinderen op een aantrekkelijke manier?'. We kiezen methoden die differentiatie mogelijk maken, zodat zowel kinderen die extra uitdaging nodig hebben als kinderen die meer ondersteuning wensen, optimaal kunnen leren. We toetsen ook of de methoden voldoen aan de landelijke kerndoelen en passen binnen onze levensbeschouwelijke identiteit. **Kwaliteitsverbetering via Werkgroepen en PLG's** Onze school werkt met toegewijde werkgroepen en Professionele Leergemeenschappen (PLG's). Op basis van het jaarplan en de vastgestelde schoolthema's, bundelen deze groepen hun expertise om specifieke leerdoelen te behalen. Tijdens geplande studiemomenten delen zij hun inzichten en werkwijzen met het hele team. Dit proces resulteert in de ontwikkeling van beleid, de formulering van onze visie, het creëren van kwaliteitskaarten en het vastleggen van essentiële afspraken. De evaluatie van het jaarplan aan het einde van het schooljaar zorgt voor borging en continuering van onze hoge kwaliteitsstandaarden. **Kwaliteit via Leerlingvolgsystemen** Om de onderwijskwaliteit continu te bewaken en te optimaliseren, maken we gebruik van geavanceerde leerlingvolgsystemen zoals 'Mijn Kleutergroep', 'Leerling in Beeld' en 'Kindbegrip'. Deze systemen bieden waardevolle inzichten in de ontwikkeling van individuele leerlingen en groepen. Hierdoor kunnen we de effectiviteit van ons onderwijs monitoren en tijdig bijsturen om een passend leerarrangement voor elk kind te garanderen.

Speciaal Programma voor Jonge Kinderen bij CBS Graaf Jan

Toelichting van de school

Veel kinderen starten hun schoolcarrière bij CBS Graaf Jan na een periode op een peuterspeelzaal of kinderdagverblijf. Wij zorgen voor een naadloze overgang door effectieve communicatie, zowel mondeling als schriftelijk, met deze voorschoolse instellingen. Deze samenwerking garandeert een soepele start voor uw kind. We delen essentiële informatie om een optimale ontwikkeling te ondersteunen vanaf dag één. Ons doel is om kinderen een veilige en stimulerende omgeving te bieden waarin ze zich volop kunnen ontwikkelen. De kennisuitwisseling is hierin een cruciaal onderdeel.

Veelgestelde vragen

Welk aanvullend programma biedt CBS Graaf Jan voor jonge kinderen?

CBS Graaf Jan biedt een rijk programma speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen. Dit omvat. We focussen op een speelse en educatieve introductie tot de basisschool. Onze aanpak sluit aan bij de ontwikkelingsfase van jonge kinderen. Dit programma is ontwikkeld om de nieuwsgierigheid te prikkelen en een solide basis te leggen voor verdere educatie.

CBS Graaf Jan biedt een rijk programma speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen. Dit omvat. We focussen op een speelse en educatieve introductie tot de basisschool. Onze aanpak sluit aan bij de ontwikkelingsfase van jonge kinderen. Dit programma is ontwikkeld om de nieuwsgierigheid te prikkelen en een solide basis te leggen voor verdere educatie.

Met welke lokale partners werkt CBS Graaf Jan samen voor het jonge kind programma?

CBS Graaf Jan werkt nauw samen met gerenommeerde lokale partners om het jonge kind programma te verrijken. Onze belangrijkste samenwerkingspartner is Kindencoludens, specifiek de peuteropvang 'Lodewijkje' in Montfoort. Deze samenwerking zorgt voor een optimale afstemming. Door deze verbindingen bieden we een doorlopende ontwikkelingslijn voor uw kind, van voorschoolse opvang tot aan de start van het basisonderwijs.

CBS Graaf Jan werkt nauw samen met gerenommeerde lokale partners om het jonge kind programma te verrijken. Onze belangrijkste samenwerkingspartner is Kindencoludens, specifiek de peuteropvang 'Lodewijkje' in Montfoort. Deze samenwerking zorgt voor een optimale afstemming. Door deze verbindingen bieden we een doorlopende ontwikkelingslijn voor uw kind, van voorschoolse opvang tot aan de start van het basisonderwijs.

Team | CBS Graaf Jan in Montfoort | [2025] Schoolregister