
De resultaten van Christelijke Basisschool Rehoboth in Moerkapelle
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Christelijke Basisschool Rehoboth, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Christelijke Basisschool Rehoboth bij jullie?
Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool Rehoboth bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen Rehoboth
Ontdek hoe Christelijke Basisschool Rehoboth presteert op het fundamenteel niveau, essentieel voor taal en rekenen aan het einde van de basisschool. Ons team streeft ernaar dat alle leerlingen dit basisniveau beheersen, zoals geadviseerd door de inspectie. We monitoren dit nauwkeurig met de eindtoetsen in groep acht. Met 97,04% van onze leerlingen die het fundamenteel niveau behalen, overtreffen we ruimschoots de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit toont de solide basis die wij bieden.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten Christelijke Basisschool Rehoboth
Naast het fundamenteel niveau, zetten wij vol in op het behalen van het streefniveau voor onze leerlingen. Dit hogere niveau daagt leerlingen uit en bereidt hen voor op verdere educatieve stappen. De inspectie stelt per school een specifieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de leerlingpopulatie. Op Christelijke Basisschool Rehoboth behaalt 58,89% van de leerlingen het streefniveau, wat een positief resultaat aangeeft ten opzichte van de school-specifieke signaleringswaarde van 48,6%.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Christelijke Basisschool Rehoboth?
Op Christelijke Basisschool Rehoboth hechten we veel waarde aan een zorgvuldig en toekomstgericht schooladvies. We hanteren een duidelijk stappenplan om u als ouder optimaal te informeren over de schoolloopbaan van uw kind. Het proces start aan het einde van groep 7 met een voorlopig schooladvies, dat we zorgvuldig vastleggen in het leerlingendossier. In oktober organiseren we een informatieve avond waar we dieper ingaan op het schooladvies, de doorstroomtoets en de oriëntatie op middelbare scholen. In november toetsen we de leerstof met onafhankelijke methodetoetsen, gevolgd door een intern overleg voor het definitieve, onafhankelijke schooladvies. De adviesgesprekken vinden plaats in januari, waarbij u een week van tevoren het advies ter inzage krijgt. De doorstroomtoets wordt in februari afgenomen en de resultaten ontvangen we in maart. Indien nodig passen we het advies direct aan, zodat u tijdig uw kind kunt inschrijven op een passende middelbare school.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Rehoboth: Groeien in Verantwoordelijkheid en Respect
Op Christelijke Basisschool Rehoboth stimuleren we de sociale ontwikkeling van elk kind. Kinderen leren verantwoordelijkheid te nemen in hun interacties, zowel met medeleerlingen als met hun omgeving en materialen. Ons doel is het creëren van een positief en sociaal gedrag, geworteld in onze schoolidentiteit waarin liefde voor God en naasten centraal staan. Uitsluiting, agressie en discriminatie worden actief bestreden. Elk kind is uniek en verdient een plek waar het gezien en gewaardeerd wordt. Bij sociale uitdagingen bieden we gerichte begeleiding, waarbij leerkrachten met hart, oor en oog voor de kinderen werken. Preventie en het aanpakken van kindermishandeling en seksuele intimidatie zijn hierin essentieel. Onze school wil een positieve getuigenis afleggen naar de bredere gemeenschap. De identiteit waarmee we kinderen opvoeden, is zichtbaar en voelbaar in ons dagelijks handelen. Leerkrachten spelen hierin een cruciale rol, door een werkklimaat te scheppen waarin leerlingen zich veilig voelen en volledig tot hun recht komen. We erkennen en omarmen de verschillen tussen kinderen – qua leeftijd, gedrag, ontwikkeling en thuissituatie. Onze aanpak richt zich op individualiteit en saamhorigheid: het stimuleren van het zelf kunnen zijn, met respect voor de ander. Deze positieve benadering geldt niet alleen voor leeractiviteiten, maar vooral ook voor het algemene welbevinden van elk kind. Wij bemoedigen, begeleiden en stimuleren hen in hun groei.
Liefdevolle en Veilige Leeromgeving
Samenwerking en Verantwoordelijkheidsgevoel
Ontwikkeling van Unieke Talenten
Hoe bevordert Rehoboth de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Rehoboth is een Positive Behavior Support (PBS) school. Wij geloven dat goed gedrag aangeleerd kan worden. Onze gedragsverwachtingen zijn duidelijk en worden actief uitgedragen in de omgang met elkaar en de omgeving. We hebben specifieke gedragslessen ontwikkeld om deze verwachtingen te verduidelijken, te oefenen en te verankeren. Tijdens de Bijbellessen besteden we expliciet aandacht aan waarden en normen gebaseerd op de Bijbel. Daarnaast integreren we lessen uit de methode 'Kinderen en hun Sociale Talenten' voor preventieve sociaal-emotionele ontwikkeling. Elementen van burgerschap worden verweven in de 'Wereldoriëntatie' lessen en projecten. Om de sociaal-emotionele ontwikkeling te monitoren, gebruiken we het expertsysteem ZIEN, gekoppeld aan Parnassys. De veiligheid van leerlingen wordt tweejaarlijks geëvalueerd middels een vragenlijst voor de groepen 5 tot en met 8.
Welke systemen gebruikt Rehoboth voor het registreren van sociale vooruitgang?
Christelijke Basisschool Rehoboth maakt gebruik van het Zien expertsysteem om de sociale opbrengsten van leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen.
- Zien
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Rehoboth?
Op Rehoboth zetten we diverse methoden in voor sociaal-emotioneel leren, waaronder:
- Kinderen en… hun sociale talenten
- Eigen gedragslessen, gebaseerd op de principes van Positive Behavior Support (PBS)
Ontdek de Inspectierapporten van Christelijke Basisschool Rehoboth
Het bestuur en de toezichthouders van Christelijke Basisschool Rehoboth zijn zeer tevreden met de bevindingen uit het meest recente inspectierapport. We zijn dankbaar dat het onderzoek heeft bevestigd dat onze school uitstekend functioneert op het gebied van zowel bestuurlijke aansturing als de implementatie van ons onderwijsbeleid. Dit zorgvuldige beleid creëert een veilige en stimulerende leer- en werkomgeving voor al onze leerlingen en toegewijde teamleden. De positieve beoordeling onderstreept de effectiviteit van onze inspanningen en weerspiegelt zich direct in de uitstekende leerresultaten die onze leerlingen behalen. Deze erkenning motiveert ons om door te gaan met onze gedreven inzet voor kwalitatief hoogstaand onderwijs.