Kindcentrum Puur Sang, locatie Loeswijk
Biss van Mierlostraat 92
5731 GH Mierlo

Schoolweging

Schoolweging
31.22
Spreiding
6.69

De schoolweging van Puur Sang - locatie Loeswijk is 31,22 , met een spreiding van 6,69 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Met 99,15% score ruim overstijgt de school zowel het landelijk gemiddelde (95,23%) als de inspectienorm van 85%. Deze excellente prestatie benadrukt de brede basiskwaliteit van het onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Het streefniveau wordt met 58,97% ruimschoots gehaald, wat zowel boven de regionale vergelijking (55,36%) als de door de inspectie gestelde signaleringswaarde van 43,5% uitkomt. Dit reflecteert een effectieve ondersteuning van ambitieuze leerdoelen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De adviezen tonen een sterke focus op gemengde/theoretische stromingen: 33,33% vmbo-(g)t/havo (vs. 10,34% regio) en 8,33% havo/vwo. Opvallend is het relatief hoge percentage praktijkadviezen (8,33% vmbo-b) in vergelijking met vergelijkbare scholen (5,52%). Dit weerspiegelt de diversiteit binnen de leerlingenpopulatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsPuur Sang - locatie LoeswijkGemeente AmsterdamNederland
LIB172.63175.23172.45

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

85% van de leerlingen presteert op adviesniveau, significant boven het landelijk gemiddelde van 62,93%. Het percentage onderadvisering (15%) ligt weliswaar iets boven de nationale 11,81%, maar de volledige afwezigheid van bovenadvisering suggereert een realistisch adviesbeleid dat aansluit bij de ondersteuningsbehoeftes.