Basisschool Openbare Basisschool de Koet in Midwoud

Het team van Openbare Basisschool de Koet in Midwoud

Current section: team
Tripkouw 36
1679 Midwoud

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool de Koet is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool de Koet. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool de Koet bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool de Koet bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool de Koet zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 82.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool de Koet. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.8%)
25-35 jaar (5.9%)
35-45 jaar (35.3%)
45-55 jaar (17.6%)
55-65 jaar (23.5%)
&ge;65 jaar (5.9%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool de Koet werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.5%)
Direct ondersteunend personeel (11.8%)
Indirect ondersteunend personeel (5.9%)
Management (5.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool de Koet gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Deskundige Leerkrachtvervanging op Basisschool de Koet

Bij Openbare Basisschool de Koet streven we naar continuïteit in het onderwijs. Wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is wegens ziekte, zetten we alles op alles om een gekwalificeerde vervanger te vinden. We begrijpen het belang van een vaste gezicht voor uw kind. Ondanks onze inspanningen kan het voorkomen dat het vinden van een invaller uitdagend is vanwege een beperkt aantal beschikbare leerkrachten. In dergelijke situaties hanteren we een zorgvuldig stappenplan om de impact op de leerlingen zoveel mogelijk te minimaliseren. Uw kind kan rekenen op een veilige en stimulerende leeromgeving, zelfs bij onverwachte afwezigheid van de eigen leerkracht. Ons prioriteit is het waarborgen van een hoge onderwijskwaliteit. Mocht er ondanks alle inspanningen geen vervanging mogelijk zijn, dan volgen we een gestructureerd protocol. Dit protocol omvat het inzetten van extra beschikbare leerkrachten, het tijdelijk opsplitsen van de klas over andere groepen, of in uiterste gevallen het naar huis sturen van de betreffende klas. Deze laatste maatregel wordt altijd als laatste redmiddel ingezet. Bij een noodzakelijke thuissituatie, vooral bij onverwachte afwezigheid op de dag zelf, nemen we direct contact op met ouders. We faciliteren opvang op school indien thuisopvang niet mogelijk is, om de educatieve continuïteit te garanderen. Langdurige afwezigheid wordt beheerd door een roulatiesysteem, met maximale communicatie naar alle betrokkenen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Deskundige Ondersteuning voor Elk Kind op Basisschool De Koet

2

Academische Vooruitgang: Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Intern Begeleider
Ervaren Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Op De Koet bieden we gerichte hulp voor taal en rekenen. Leerlingen met leesproblemen, waaronder dyslexie, ontvangen extra begeleiding met bewezen methoden zoals Connect Lezen en Ralfi Lezen. Hulpmiddelen zoals voorleessoftware ondersteunen hen optimaal. Voor rekenen volgen leerlingen tot groep 5 de basisstof, met extra ondersteuning bij de instructie en verwerking. Hulpmiddelen zoals een rekenrek of tafelkaart zijn beschikbaar. Vanaf groep 6 bieden we aangepaste leerlijnen voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, om frustratie te voorkomen en een solide basis te garanderen. Speciaal voor nieuwkomers met een andere thuistaal, zorgen we voor een rijke taalleeromgeving in de onderbouw. Vanaf groep 3 kunnen zij tot 1,5 jaar naar een regionale taalklas voor intensieve taalontwikkeling. Meer- en hoogbegaafde leerlingen vallen onder onze basisondersteuning. Met signaleringsinstrumenten en, indien nodig, de expertise van ons samenwerkingsverband, zorgen we voor een uitdagend leertraject.

3

Sociaal-Emotionele Groei en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Deskundige Gedragsspecialist
Betrokken Intern Begeleider
Kanjertraining Coördinator

Toelichting van de school:

De Kanjertraining staat centraal in onze aanpak voor sociaal-emotionele ontwikkeling. Leerlingen leren effectief conflicten hanteren, samenwerken en constructieve feedback geven en ontvangen. We leggen de nadruk op het respecteren van persoonlijke grenzen en die van anderen. De 'petten' van de Kanjertraining helpen leerlingen om gedrag te begrijpen, te bespreken en positief te beïnvloeden. Indien de standaardaanpak onvoldoende blijkt, werken we nauw samen met ouders om de beste begeleidingsvorm voor uw kind te vinden binnen onze schoolomgeving.

5

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Ervaren Gedragsspecialist
Ondersteunende Intern Begeleider
Gecertificeerde Rots & Water Specialist
Toegewijd Expertteam
Gedragswetenschapper van het Samenwerkingsverband

Toelichting van de school:

Binnen ons schoolconcept 'Allure' hebben we toegang tot een breed expertteam met diverse specialisaties. Dit stelt ons in staat om op maat gemaakte ondersteuning te bieden voor gedrag en werkhouding. We maken gebruik van 'Zien in de klas', een instrument dat ons helpt bij het signaleren en aanpakken van gedragsontwikkeling. Een gedragswetenschapper van 'Zien in de klas' is nauw verbonden aan onze school. Samen met de ouders en het expertteam ontwikkelen we effectieve strategieën om leerlingen optimaal te begeleiden bij hun leerproces en gedragsontwikkeling.

1

Motorische Ontwikkeling en Fysieke Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Kinderfysiotherapeut

Toelichting van de school:

Onze school werkt nauw samen met een gespecialiseerde kinderfysiotherapeut die wekelijks aanwezig is. Zij biedt gerichte begeleiding aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij hun motorische ontwikkeling. Noodzakelijke oefeningen kunnen plaatsvinden in onze speciaal ingerichte ondersteuningsruimte of in de klassen, afhankelijk van de behoefte van het kind. Indien uw kind specifieke hulp nodig heeft, evalueren we samen de mogelijkheden om de beste ondersteuning op onze school te bieden.

1

Medische Situaties en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Gediplomeerde BHV-er

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over vier getrainde BHV-ers (Bedrijfshulpverleners) die adequaat kunnen handelen in noodsituaties, wat de veiligheid van alle leerlingen waarborgt. De meeste ondersteuningsactiviteiten vinden plaats binnen de veilige setting van de klaslokalen. Voor specifieke oefeningen die buiten de groepsdynamiek plaatsvinden, is onze aula een geschikte en rustige werkplek. De veiligheid en het welzijn van uw kind staan bij ons voorop, met proactieve en reactieve zorgmaatregelen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Ontdek het Plusaanbod: Extra Ondersteuning op De Koet

Uw Kind Centraal in Ons Ondersteuningsbeleid

Op Openbare Basisschool de Koet in Midwoud bieden we meer dan alleen basisonderwijs. Wij geloven in een persoonlijke aanpak waarbij elke leerling de aandacht krijgt die hij of zij verdient. Ons basisaanbod kan, indien nodig, worden aangevuld met specifieke extra begeleiding. Deze ondersteuning wordt verzorgd door onze ervaren leerkrachten en gespecialiseerd onderwijsondersteunend personeel (OOP). Binnen onze school hanteren we een proactief 'Plusaanbod' om aan te sluiten bij de unieke onderwijsbehoeften van elk kind. Wanneer een leerkracht merkt dat het onderwijs niet meer optimaal aansluit bij de leerbehoeften van uw kind, kan extra ondersteuning noodzakelijk zijn. In zo'n geval zal onze kwaliteitscoördinator, in nauwe samenspraak met u, voorstellen om uw kind te bespreken binnen ons interne ondersteuningsteam (OT). De samenwerking met u als ouder of verzorger staat hierbij centraal; uw actieve betrokkenheid bij alle beslissingen rondom uw kind is voor ons vanzelfsprekend. Ons toegewijde ondersteuningsteam bestaat uit gelijkwaardige partners die samenwerken voor het welzijn en de ontwikkeling van uw kind. Aan tafel zitten onze kwaliteitscoördinator, directeur en de leerkracht van uw kind. Ook worden de ouders/verzorgers actief betrokken. Daarnaast neemt een onderwijsondersteuner van het samenwerkingsverband Passend Onderwijs West-Friesland deel, evenals schoolmaatschappelijk werk vanuit de gemeente Medemblik. Indien de situatie daarom vraagt, kunnen ook specialisten van het samenwerkingsverband, zoals een trajectbegeleider of een andere expert, worden ingeschakeld. Afhankelijk van de specifieke problematiek kunnen wij deskundigen inschakelen van bijvoorbeeld de jeugdgezondheidszorg, kinderpsychiatrie, jeugdhulpverlening of een logopedisch instituut. Deze commissie kan diepgaand onderzoek doen. Na afronding van het onderzoek vindt er een gezamenlijke bespreking plaats met de kwaliteitscoördinator en de leerkracht van uw kind. Hieruit volgt een advies op maat dat uitgebreid met u als ouders wordt besproken. Voor wat betreft leerlingenzorg onderhouden wij nauwe banden met het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs West-Friesland. Ons gezamenlijke doel is om elk kind onderwijs te bieden dat optimale ontwikkeling stimuleert, zo dicht mogelijk bij huis. Onze ambitie is om het aanbod aan extra ondersteuning, met name op sociaal-emotioneel gebied en gedrag, verder uit te breiden. We streven ernaar om in de overgang van voorschoolse opvang naar de start in groep 1/2 de ondersteuningsbehoeften van leerlingen nog beter in kaart te brengen. Dit vereist intensieve samenwerking met de kinderopvanglocaties in onze regio. Naast een warme overdracht zijn er voor het komende schooljaar extra observatiemomenten gepland tussen de voorschoolse opvang en onze groepen 1/2. Deze ambitie sluit naadloos aan bij de doelstellingen van het vernieuwde ondersteuningsplan van ons samenwerkingsverband, wat ons in staat stelt om continu te blijven verbeteren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Team | Openbare Basisschool de Koet in Midwoud | [2025] Schoolregister