
De resultaten van Basisschool Regenboogschool in Middelburg
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool Regenboogschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool Regenboogschool bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool Regenboogschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Beheersing op de Regenboogschool
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten bezitten. Dit wordt geëvalueerd in groep 8 middels de doorstroomtoets. Volgens de inspectie is een minimale beheersing van 85% van de leerlingen cruciaal voor dit basisniveau. Dit percentage, de signaleringswaarde, is uniform voor alle basisscholen in Nederland.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten Basisschool Regenboogschool
Het streefniveau markeert een ambitieuzer prestatieniveau dan het fundamentele niveau. Ons doel is om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit hogere niveau te laten behalen bij het verlaten van groep 8. De inspectie stelt per school een specifieke streefwaarde vast, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie. Dit percentage dient als de officiële signaleringswaarde voor het streefniveau van onze school.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool Regenboogschool?
Basisschool Regenboogschool in Middelburg is een levendige basisschool die zich inzet voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. Met 247 leerlingen bieden we een warme en stimulerende leeromgeving. Onze school richt zich op het bieden van kwalitatief hoogstaand basisonderwijs, waarbij we de talenten van elk kind naar boven halen. We geloven in een brede ontwikkeling, die aansluit bij de individuele behoeften van onze leerlingen, om hen zo goed mogelijk voor te bereiden op de toekomst. Ontdek hier welke schooladviezen de leerlingen van Basisschool Regenboogschool hebben ontvangen, een indicatie van hun doorstroommogelijkheden naar het voortgezet onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkel Jouw Kind Optimaal: Sociale Vaardigheden op Basisschool Regenboogschool
Basisschool Regenboogschool in Middelburg stimuleert de brede ontwikkeling van elk kind. Wij zien elke leerling als een uniek individu met eigen talenten en potentieel. Ons doel is om kinderen te vormen tot zelfverzekerde jonge mensen die met hun unieke vaardigheden een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij. We streven ernaar een omgeving te creëren waarin elk kind zich thuis voelt en kan floreren. Bij Regenboogschool geloven we sterk in een partnerschap met ouders. Een open en constructieve samenwerking is essentieel voor het succes van uw kind. We zetten ons in om deze band voortdurend te versterken en te optimaliseren. Onze school biedt een veilige en stimulerende leeromgeving die gericht is op zowel academische als sociaal-emotionele groei. Wij moedigen kinderen aan om nieuwsgierig te zijn, samen te werken en respect te tonen voor elkaar.
Betrokkenheid bij elke leerling
Vertrouwen in groei en potentieel
Plezier in leren en samenleven
Hoe bevordert Basisschool Regenboogschool de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Op Basisschool Regenboogschool hanteren we een Handelings Gericht Werken (HGW) aanpak. Dit betekent dat we ons focussen op de specifieke behoeften en mogelijkheden van elk kind en de groep. We stellen ons de vraag: 'Wat heeft dit kind of deze groep nodig om zich optimaal te kunnen ontwikkelen?' In plaats van enkel te kijken naar wat een kind al kan, ligt de nadruk op het faciliteren van groei en het benutten van talenten. Een nauwe samenwerking en open communicatie met ouders zijn hierbij van cruciaal belang. Samen zorgen we voor een optimale ondersteuning van uw kind in zijn of haar sociale en persoonlijke ontwikkeling.
Welke methodes voor sociaal-emotionele ontwikkeling worden gebruikt op Regenboogschool?
Basisschool Regenboogschool zet effectieve lesmethodes in om de sociaal-emotionele leerervaringen van onze leerlingen te verrijken. We maken gebruik van de volgende bewezen methodes: 'Kwink' en 'Goed van Start'. Deze programma's zijn ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van belangrijke sociale vaardigheden, zelfbewustzijn en positieve relaties. Deze methodes ondersteunen onze visie op brede kindontwikkeling en dragen bij aan een positieve schoolcultuur.
Hoe monitort Regenboogschool de sociale vooruitgang van leerlingen?
Om de sociale groei van onze leerlingen nauwkeurig te volgen, maken we gebruik van gestructureerde observaties en evaluatietools. We passen de volgende registratiemethoden toe: 'Inzichtelijk', de 'Sociaal Emotionele Vragenlijst' en 'Kindbegrip'. Dit geeft ons een gedetailleerd beeld van de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Deze inzichten stellen ons in staat om tijdig passende ondersteuning te bieden en de individuele leerpaden te personaliseren.
Inspectierapport Basisschool Regenboogschool: Een 'Goed' Beoordeeld Onderwijsinitiatief
In oktober 2022 heeft de Inspectie van Onderwijs een grondige beoordeling uitgevoerd van het onderwijs op Basisschool Regenboogschool. Met trots kunnen we delen dat de school het predicaat 'goed' heeft ontvangen, een erkenning van de uitstekende kwaliteit die wij nastreven. Dit positieve oordeel is gebaseerd op een breed, doordacht en rijk onderwijsaanbod. Binnen dit aanbod ligt een sterke focus op de essentiële basisvaardigheden zoals taal, rekenen en burgerschap. Onze toegewijde leerkrachten zetten diverse moderne werkvormen in, waaronder bewegend en coöperatief leren. Hierdoor wordt het onderwijs optimaal afgestemd op de individuele leerbehoeften van iedere leerling, wat bijdraagt aan een succesvolle schoolontwikkeling. De Regenboogschool hecht grote waarde aan een prettig en veilig schoolklimaat. We besteden veel aandacht aan het bevorderen van de eigen identiteit, met respect voor diverse levensbeschouwingen. Ons streven naar een inclusieve schoolomgeving komt tot uiting in de extra ondersteuning die wij bieden aan kinderen met een taalachterstand. Voortdurende verbetering van de onderwijskwaliteit staat centraal binnen onze school. De directie en het team werken nauw samen, geleid door een heldere visie op de ontwikkeling van onze leerlingen. Door te leren van en met elkaar binnen professionele leergemeenschappen en door actief van elkaar te leren in de klassen, stimuleren we groei en innovatie. De medewerkers van de Regenboogschool werken gestructureerd en met gedeelde verantwoordelijkheid, wat resulteert in een continue kwaliteitsverbetering. Ontdek meer over de positieve bevindingen van de Inspectie van Onderwijs door het volledige rapport te raadplegen via de onderstaande link.