Basisschool Archipelschool Het Element in Middelburg

De resultaten van Archipelschool Het Element in Middelburg

Current section: resultaten
Hooge Meestraat 4
4337 Middelburg

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Archipelschool Het Element, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Archipelschool Het Element bij jullie?

Ontdek hoe goed Archipelschool Het Element bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Behalen van het Fundamentele Niveau op Archipelschool Het Element

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep acht middels een eind- of doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau halen. Dit percentage, de signaleringswaarde, is uniform voor alle basisscholen in Nederland en garandeert een consistente kwaliteitsstandaard.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten Archipelschool Het Element: Ambitieus Leren

Het streefniveau biedt een uitdagender doel dan het fundamentele niveau, met als ambitie dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen dit niveau bereikt aan het einde van groep acht. De onderwijsinspectie stelt voor elke school individueel een streefpercentage vast, gebaseerd op de specifieke leerlingenpopulatie. Dit percentage fungeert als de unieke signaleringswaarde voor het streefniveau van Archipelschool Het Element, wat de school stimuleert om de leeropbrengsten continu te optimaliseren.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Archipelschool Het Element?

Ontvang gedetailleerd inzicht in hoe het schooladvies tot stand komt en welke procedures gelden voor de doorstroom naar het voortgezet onderwijs. Onze aanpak garandeert een passend advies voor elke leerling. We lichten toe hoe we de individuele talenten en capaciteiten van uw kind beoordelen. Dit proces waarborgt dat het schooladvies een betrouwbare indicatie is voor de volgende stap in hun educatieve reis. Verken de specifieke mogelijkheden binnen het voortgezet onderwijs en ontdek hoe Archipelschool Het Element uw kind optimaal voorbereidt op toekomstig succes. Ons team staat klaar om u te informeren.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Archipelschool Het Element

Op Archipelschool Het Element in Middelburg hechten we grote waarde aan de sociale ontwikkeling van elke leerling. We communiceren duidelijk wat we verwachten en integreren onze kernwaarden actief in het dagelijkse onderwijs. Dit zorgt ervoor dat leerlingen niet alleen academisch, maar ook sociaal-emotioneel groeien. Onze aanpak is gericht op het creëren van een veilige en respectvolle leeromgeving waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen.

Respect voor iedereen

Gelijkwaardigheid in de klas

Diversiteit als kracht

Hoe bevordert Archipelschool Het Element de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Wij starten elk schooljaar met 'Goed van start', een programma van zes weken gericht op groepsvorming en sociale interactie. Daarnaast hanteren we de methode 'De Vreedzame School', die kinderen leert om op een positieve en respectvolle manier met elkaar om te gaan, wat bijdraagt aan hun sociaal-emotionele ontwikkeling en burgerschap. Het IEP leerlingvolgsysteem (met de focus op hart en handen) helpt ons om de sociale en emotionele vaardigheden en groei van onze leerlingen nauwkeurig te volgen. Ook via Jeelo krijgen leerlingen de kans om belangrijke vaardigheden te oefenen, zoals zelfzorg en zorg voor anderen. Dagelijkse observatie is een essentieel onderdeel van onze monitoring.

Welke registratiemethoden gebruikt Archipelschool Het Element voor sociale opbrengsten?

Archipelschool Het Element monitort en registreert sociale opbrengsten met behulp van effectieve methoden om een compleet beeld te krijgen van de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen: * **Kijk!**: Een observatiemethode die inzicht geeft in het gedrag en de interacties van leerlingen. * **Zien**: Een instrument dat de sociaal-emotionele ontwikkeling in kaart brengt. * **IEP hart-handen**: Dit leerlingvolgsysteem biedt gedetailleerde informatie over de sociale en emotionele vaardigheden en de voortgang van elke leerling. Deze tools stellen ons in staat om gerichte ondersteuning te bieden waar nodig.

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Archipelschool Het Element?

Op Archipelschool Het Element zetten we de methode 'De Vreedzame School' in voor het sociaal-emotioneel leren. Deze uitgebreide aanpak bevordert positieve sociale vaardigheden, conflictoplossing en een gevoel van gemeenschap onder leerlingen. Het helpt kinderen om respectvol en empathisch met elkaar om te gaan, wat cruciaal is voor hun algehele ontwikkeling en welzijn.

Inspectierapport Archipelschool Het Element: Kwaliteit en Ontwikkeling

De Archipelschool Het Element omarmt de inzichten van de onderwijsinspectie als een waardevolle kans voor groei en verbetering. Wij zien de bezoeken van de inspectie als een positieve en constructieve gebeurtenis. De externe blik van de inspecteurs biedt ons essentiële feedback en aanvullende perspectieven. Deze inzichten stellen ons in staat om onze educatieve aanpak continu te optimaliseren en de kwaliteit van ons basisonderwijs te waarborgen voor alle leerlingen.

Resultaten | Archipelschool Het Element in Middelburg | [2025] Schoolregister