Kindcentrum Kornalijn
Emmastraat 43
7941 HN Meppel

Schoolweging

Schoolweging
26.53
Spreiding
5.9

De schoolweging van Kornalijn is 26,53 , met een spreiding van 5,90 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

95,7% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, wat ruim boven de landelijke norm van 85% ligt. Deze consistent hoge score onderstreept de brede basiskwaliteit van het taal- en rekenonderwijs op Kindcentrum Kornalijn.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Met 67,4% van de leerlingen dat het streefniveau behaalt (signaleringswaarde 51,8%) toont de school sterke prestaties. Deze score ligt ruim boven de inspectienorm en benadrukt de effectiviteit van het onderwijs, zeker gezien de leerlingpopulatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Het schooladvies toont een evenwichtige verdeling: 55% van de leerlingen krijgt een advies voor vmbo-(g)t of hoger (20% vmbo-(g)t/havo, 10% havo, 15% vwo). Dit ligt in lijn met vergelijkbare scholen. Opvallend is het ontbreken van praktijkonderwijs-adviezen, wat wijst op een focus op theoretische doorstroom.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsKornalijnGemeente AmsterdamNederland
LIB174.53175.92175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Opvallend is dat 89,5% van de leerlingen precies op advies functioneert in het voortgezet onderwijs, tegenover 62,9% landelijk. Het ontbreken van leerlingen onder advies (0% vs. 11,8% gemiddeld) benadrukt de zorgvuldige advisering. De combinatie van goede monitoring en heldere communicatie lijkt hier succesvol.