
Schoolweging
De schoolweging van Stokkum is 30,07 , met een spreiding van 6,25 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
In 2021-2022 kregen leerlingen voornamelijk theoretische adviezen: 41,7% havo/vwo (5 van 12 leerlingen). Opvallend is het beperkte aandeel praktijkonderwijs (16,7%), wat lager ligt dan regionale trends. Dit past bij de nadruk op doorstroomgericht werken in het schoolbeleid.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Stokkum | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Twee keer per schooljaar nemen alle kinderen Cito toetsen af. Op basis van de uitkomsten van de Cito toetsen en de tussentijdse methodegebonden toetsen meten wij de ontwikkeling en brengen wij die in kaart. Vanuit onze cyclische en handelingsgerichte aanpak bepalen wij de doelstellingen om te komen tot onze ambitienormen, gelijk of beven de inspectienorm.
Schooladvies vergelijking
Grafiek
Grafiek laden...
In coronajaar 2020-2021 presteerde 25% van de leerlingen boven hun advies, tegen 0% onderadvisering. Deze trend bevestigt de zorgvuldige advisering, mede dankzij het integrale ontwikkelvolgsysteem dat de school hanteert.
Sociale ontwikkeling
De pedagogische opdracht van de school is om te zorgen dat ieder kind het gevoel heeft dat hij competent is om in relatie te zijn, relaties aan te gaan, zich te kunnen verbinden en het gevoel heeft dat hij/zij erbij hoort en onderdeel is van een groter geheel (de groep, de school). Daarnaast ontwikkelen we autonomie: In de relatie schatten wij de mate van autonomie in. We geven kinderen de vrijheid waar ze verantwoordelijkheid voor kunnen nemen. Wanneer deze twee principes (relatie en autonomie) in balans zijn en we kinderen de competenties geven om die te ontwikkelen, zullen de sociale opbrengsten op orde zijn. LEES MINDER
relatie
autonomie
competentie
Wat is de werkwijze van Basisschool Stokkum voor sociale ontwikkeling?
Basisschool Stokkum gebruikt de methode Kwink voor sociale ontwikkeling.
Welke registratievorm(en) gebruikt Basisschool Stokkum om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Basisschool Stokkum gebruikt Leerling in Beeld (CITO) om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Basisschool Stokkum?
Basisschool Stokkum gebruikt Een doos vol gevoelens en Kwink als methoden voor sociaal-emotioneel leren.